obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Livebox+WRT54G...
RushingOver
Hey mensen,

Ik zag dat er extreem veel topics over dit onderwerp zijn en heb de meesten ook doorgelezen, toch ben ik er nog niet uit.

Ik heb dus een livebox icm een linksys wrt54g. Ik ben een poos terug al tijden bezig geweest om internet te krijgen via livebox en linksys.
Dit is me uiteindelijk gelukt door de router als switch te gebruiken[DHCP uit en kabel in LAN]. Dit was draadloos met de laptop.
Nu hebben we er een desktop bij en ik kan met geen mogelijkheid internet op laptop EN desktop krijgen. Heb Desktop op router aangesloten,op 2de ethernetpoort Livebox etc. Als ik de router loskoppel en desktop rechtstreeks in Livebox doe,doet ie het wel.
Nu is mijn vraag hoe krijg ik laptop en desktop stabiel lopen.

PS: Ik heb er verder weinig verstand van,doe alles via forums etc.

Als je info nodig hebt over IP adres ofzo,post ik het zo snel mogelijk.

Ty alvast
 
TCPIP
dus van -livebox- -router- __laptop en __desktop

krijg je bepaalde foutmelding??
als je ze beide hebt aangesloten, wat voor ip adressen krijgt laptop EN desktop dan??
kijk je zo na: START>>uitvoeren typ in "cmd" opent een DOS scherm..
typ daar in "ipconfig"

post wat er bij ipadres-subnetmask-standaardgateway staat (3 gegevens per pc dus)
 
RushingOver
Ok.

Laptop > Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

IPv4-adres: 192.168.1.11
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1

Zaterdag krijgen we de nieuwe desktop,de oude is al weg,maar daar werkte het dus niet op in combinatie.
 
TCP_IP
zou gewoon moeten werken eigelijk *-)

het is als volgt toch??

LIVEBOX __1netwerkkabel__ROUTER ))laptopdraadloos
\ desktop kabel

router is een switch nu eigelijk, dhcp server staat dus uit.

snapte 1 zin van je verhaal alleen niet " Heb Desktop op router aangesloten,op 2de ethernetpoort Livebox etc "

beste is misschien om tot zaterdag af te wachten tot je desktop er is, en vanaf daar verder te gaan!!
 
RushingOver
Ja LIVEBOX __1netwerkkabel__ROUTER ))laptopdraadloos
\ desktop kabel idd.

Ja sry die zin is miss onduidelijk,ik bedoelde ermee dat ik alles al geprobeerd heb. Dus LIVEBOX __1netwerkkabel__ROUTER ))laptopdraadloos
\ desktop kabel

en

LIVEBOX __ Router[met ethernetkabel in port 1]> laptop[draadloos]
__ Desktop [ook met ethernetkabel in Livebox,port 2 ]


Maakt het veel uit welke ik neem van beide opties ?
Gewijzigd door RushingOver op 26 maart 2008, 14:44
 
TCP_IP
in theorie zou het niet moeten uitmaken nee, ethernetpoorten op router zijn nu eigelijk meer verlenging van livebox... je kunt het zien alsof livebox nu ineens5 of 6 ethernetpoorten heeft...
maar kheb even plaatje bijgevoegd, ziet het er als volgt uit dus ??
TCP_IP voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
gigabyte
Ik heb hier ook de Livebox aan een WRT54G V7.0 hangen.
Het enigste puntje waar je rekening mee moet houden is dat de start IP (local IP) van Livebox en Linksys hetzelfde zijn na een reset.
Haal de Livebox eraf, reset je Linksys, hang een PC aan een LAN poort en log er daarna op in met 192.168.1.1
Verander in: Basic Setup je Local IP adres in 192.168.2.1 klik daarna op save settings verander voor de rest niks in beiden apparaten !!
Indien nodig je Livebox ook weer terug zetten naar fabriek instelling.
Haal van beiden apparaten de spanning.
Sluit nu je Livebox aan op de INTERNET poort van je Linksys.
Zet spanning op je Livebox wacht tot die klaar is met starten en zet dan spanning op je Linksys.
Herstart je PC of vernieuw je IP.

Vergeet later niet je draadloze verbinding te beveiligen, je komt dan in de Linksys door 192.168.2.1 in te tikken.
Als je 192.168.1.1 intikt, dan kom je in je Livebox.

Zo moet het werken zowel bedraad als draadloos, hier werkt het al maanden.Smile
Gewijzigd door gigabyte op 27 maart 2008, 00:43
 
TCP_IP
had eerst toch ook al moeten werken met router-switch methode??
ik dacht dat het niet uitmaakte welk ip de linksys had dan...

ik zou zeggen, reset livebox EN linksys even...
opnieuw DHCP uitzetten van linksys, kabel in LAN poort van linksys en desktop ook met kabel in een lanpoort van linksys..
heb je niet toevallig meer veranderingen gedaan in je livebox en/of linksys ???

 
gigabyte
Als je alle poorten wil benutten waar die voor bedoeld zijn, dan werkt het perfect zoals ik beschreven heb.

Dus alleen het local IPtje van je Linksys aanpassen, en voor de rest alles op standaard (fabriek) instelling houden.
En die INTERNET poort gebruiken, dan hou je 4 LAN poorten over voor andere PC's!

Moeilijker is het echt niet Smile
Gewijzigd door gigabyte op 27 maart 2008, 00:59
 
rrozema
gigabyte, ik geloof dat er het e.e.a. niet helemaal klopt in jouw verhaal.

Ten eerste, je houdt netto precies even veel poorten over, want doordat je de linksys nu in router mode gebruikt, kun je van de 2 poorten op de livebox er maar 1 gebruiken voor je lan verkeer; de poort die je gewonnen hebt bij de linksys, verlies je bij de livebox.

Ten tweede, jij hebt het over een geheel andere configuratie, de router-achter-router methode. Op zich is daar niets mis mee, je moet alleen wel instellingen in 2 apparaten onderhouden; nl. in je livebox en je linksys. Je moet bijvoorbeeld 2 ip ranges bedenken en invoeren, je moet forwards in beide apparaten maken enz. Voorlopig zou ik RushingOver willen adviseren om bij de router-als-switch/access point methode te blijven.

Je hebt wel een goed punt waar het het lokale ip adres van de linksys betreft: die is i.d.d. default gelijk aan dat van de livebox en dat werkt in beide methoden niet. Ook voor de router-als-switch methode dien je de linksys los te koppelen van de livebox, een pc aansluiten op enkel de linksys, dan het lokale ip adres van de linksys veranderen naar 192.168.1.2. (Let op, de vet gedrukte cijfers staan omgekeerd t.o.v. van dat in gigabyte's uitleg. Dit adres ligt wel in dezelfde range als dat van de livebox.) Daarna kun je alles weer aansluiten als voorheen en dan werkt het wel als het goed is. Je livebox kun je in het vervolg configureren door met internet explorer naar http://192.168.1.1 te gaan en je linksys zit op http://192.168.1.2.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox+WRT54G...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie