obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Intrainsnelheid daalt drastisch
MArkii
Beste Orange forummers,

Met mijn livebox train ik in op ongeveer 11000/1000 (adsl family met telefonie). Dit is in principe acceptabel, gezien de afstand tot de centrale. Ook heb ik via adviezen op dit forum een linksys wrt51gl ertussen gehangen zodat ik draadloos verbinding maak (werkt uitstekend).

Het probleem is echter dat binnen een niet al te lange tijd de intrainwaarde daalt tot in het ergste geval 800/120. Als ik de livebox dan opnieuw opstart via de interface traint hij weer op 11/1 in om daarna weer terug te vallen in etappes.

Contact met Orange hierover heeft weinig opgeleverd: een aantal tips zonder succes. Mijn klacht was in eerste instantie gericht op de lage kwaliteit (en soms totaal geen werking) van de telefonie. Pas later realiseerde ik mij dat dit heel goed samen kon hangen met de lage intrainsnelheid.

Naar aanleiding van bovenstaande heb ik 2 vragen:

1. Via via heb ik van iemand een oude (al tijden niet gebruikte) livebox gekregen waar nog Wanadoo op staat geschreven. Als ik deze modem aansluit krijg ik wel internetverbinding, maar geen telefonie. IN de interface staat dan ook dat telefonie uitgeschakeld is.
Kan het zijn dat deze oude modem nog geen telefonie ondersteunt? Volgens mij bestond die dienst toen nog niet. Verder zal de firmware ook verouderd zijn.

Bestaat er een manier om de telefonie toch ingeschakeld te krijgen via die oude modem? Dan zou ik namelijk kunnen testen of de intrain-afname ook met deze modem plaatsvindt.


2. Verder vroeg ik mij af of iemand een tip voor mij heeft wat betreft het kabeltje van de ISRA naar de livebox. Mijn ISRA punt is er een met een klein klepje aan de bovenkant wat eraf kan. Daar kun je kabeltjes met schroefjes vast draaien. Kabeltje gaat van boven naar beneden erin.

Op dit moment is dat een telefoonkabeltje (j11 naar j11) wat afgeknipt is aan een kant. Misschien dat alle problemen hierdoor veroorzaakt worden? Is er een kwalitatief beter kabeltje te koop in de winkel? Ik heb geen knijper om het zelf te maken..

Alle advies wordt zeer op prijs gesteld!
Heb ook geprobeerd te zoeken op het forum, maar dat levert niet echt duidelijke resultaten op..Cool

Oja nog wat waardes uit de (Orange) livebox, die ik 2 uurtjes geleden nog gereset heb:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 192 Kb
DownStream 3868 Kb
Afname Dichtbij : 31.4 (dB )
Ver weg : 10.4 (dB )
SNR-marge Dichtbij : 25 (dB )
Ver weg : 11 (dB )
HEC-teller 330
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 34
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door MArkii op 28 maart 2008, 18:08
 
guus
Ik heb ook een Wanadoo livebox, nooit problemen mee gehad. Volgens mij zijn die veel beter dan die Orange dingen Grin
 
MArkii
@ ik ben er ook
Dat heb ik geprobeerd, maar via de interface word ik dan naar de orange site doorgestuurd waar het mij onduidelijk is wat te doen.

Ik heb nu in ieder geval het kabeltje tussen ISRA en (orange) livebox vervangen voor een naar mijn idee kwalitatief beter kabeltje. Deze heeft 2 dikke draden lopen ipv een heleboel dunne die snel afbreken.

Nu even kijken of de intrainsnelheid hoog blijft! Mocht dit niet baten dan probeer ik nog een keer de wanadoobox. Bedankt voor de reacties, ik weet nu iig dat die zou moeten kunnen werken.
Gewijzigd door MArkii op 29 maart 2008, 23:10
 
MArkii
UPDATE

Een paar dagen later blijkt dat de intrainsnelheid wederom sterk gedaald is.
Nu staat hij op 5641/250.
Het kabeltje heeft dus niet gebaat..

Ik ga nog proberen om de wanadoo modem met telefonie werkend te krijgen. Dit gaat dus niet werken, aangezien Orane het MAC adres van de modem ingesteld moet hebben...Sad

De downloadsnelheid maakt mij in principe niet zoveel uit. Maar met een dergelijk lage upload is het onmogelijk om een normaal telefoongesprek te voeren als iemand anders aan het surfen/downloaden is...

Heeft iemand nog tips/suggesties? Ideeen over waar deze daling aan kan liggen en wat een oplossing kan zijn?
Gewijzigd door MArkii op 02 april 2008, 16:09
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Intrainsnelheid daalt drastisch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Intrainsnelheid Snelheid : 61 09 aug 2007
Advertentie