obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snel of niet ?
Profiler
Hallo allemaal,

omdat ik niet echt heel veel van internet afweet zou ik graag willen weten of mijn snelheid goed is zoals ik mag verwachten. Ik heb sinds gister adsl extra van orange:

afstandwijkcentrale is 2400 meter
In de livebox staat bij mijn instellingen dat voor download
max 6428 kb gehaald kan worden voor upload maximaal
1016 kb.
Ik heb net via bbnet een test gedaan en die zegt:
"your current bandwith = 5,17 mbps."

Ik zou graag willen weten of dit de snelheid is die normaal is/mag verwachten.
Ook zou ik graag willen weten omdat ik lees dat er nieuwe snelheden zijn maar nog niet allemaal doorgevoerd zijn of ik de oude snelheid heb gehad of al de nieuwe.

Bedankt !
 
guus
Denk wel dat dat redelijk is ja.
 
Profiler
heel erg bedankt allemaal !

Ik merk idd dat de verbinding nogal verschilt..soms erg traag dan weer super snel maarja..

nog een vraagje, kan iemand mij vertellen of ik de nieuwe snelheid heb of nog de oude ?

Bedankt.

Gr,
Bart
 
mesa57
Voor ADSL extra is geen nieuwe snelheid.
 
Profiler
hallo allemaal,

ik heb nog een vraagje want ik begrijp iets niet.
Ik heb dus het nieuwe ADSL Extra abbo. Op hun website
staat dat je tussen de 8-20 Mbit/s krijgt.

Als ik via speednet een test doe krijg ik
dus te zien:
Your current bandwidth reading is: 5.27 Mbps which means you can download at 674.54 KB/sec. from our servers.

Heeft Orange nu aan mij de juiste snelheid geleverd of heb ik te traag internet. Is Mbit/s dus hetzelfde als Mbps zoals speednet aangeeft?

Bedankt nogmaals...

Grt,
Bart
 
rrozema
Het is niet 'tussen de 8-20 Mbit/s'. Het is 'tot 8Mbit/s of tot 20Mbit/s'. Welke van de 2 bij jou van toepassing is, hangt af van op welke telefoon centrale jouw huis zit aangesloten.
 
luukg
mijn centrale is adsl 2 en ik heb wel maar 8mbit... hoe zit dat dan precies? heeft orange geen toegang tot de adsl2 kasten ofzo? via telfort zou ik wel 20mbit moeten kunnen halen en bbned geeft adsl2 mogelijkheden aan
 
TCP_IP
waar orange eigen apparatuur heeft kan tot 20mbit geleverd worden... maar als ze apparatuur moeten leasen/lenen/huren kan tot 8mbit geleverd worden voor zover ik weet
 
Profiler

Quote

rrozema schreef:
Het is niet 'tussen de 8-20 Mbit/s'. Het is 'tot 8Mbit/s of tot 20Mbit/s'. Welke van de 2 bij jou van toepassing is, hangt af van op welke telefoon centrale jouw huis zit aangesloten.


Hoi,

en hoe kan ik dit uitzoeken ? ik weet dat de telefooncentrale
in Bergschenhoek is op 2400 meter afstand van mijn huis.
Ik wilde alleen weten of Orange mij de correcte snelheid levert
of niet ???

Merk alleen wel dat de snelheid enorm fluctueert, dan weer snel, dan weer langszaam

bedankt!
 
TCP_IP
om zeker te weten of je 8mbit of 20mbit kunt halen kun je even naar helpdesk van Orange bellen !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snel of niet ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie