obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Internet bij downloaden via nieuwsgroepen langzaam
somers
Hallo allemaal,

Ik ben geen fanatieke downloader maar soms wil ik nog wel eens wat via nieuwsgroepen binnenhalen.

De snelheid van de orange nieuwsserver is niet super maar het werkt.
Een tijd geleden kon ik alles gewoon binnenhalen zonder dat de snelheid van mijn internet omlaag ging.

Nu heb ik een tijd gelden (ongeveer 2 weken geleden) opgemerkt dat als ik via nieuwsgroepen ga downloaden dat mijn internet dan traag word. En niet gewoon een beetje traag maar echt traag, dus ik ben weer minuten bezig om een pagina te laden.
Terwijl dit een tijd geleden niet zo was. Toen merkte ik zelfs niks aan de snelheid als ik met nieuwsgroepen bezig was.

Is dit iets tijdelijks dat iedereen heeft en dat over een tijd weer weg behoort te zijn of ben ik de enig emet dit probleem?

Alvast bedankt.
 
rrozema
Als je zelfs de (maximaal) 45kbps van de orange newsservers merkt op je surf snelheid, dan is jouw snelheid goed ver ingezakt... Wat voor scores krijg je op een snelheidstest; bijvoorbeeld als je het 10MB of 100MB test bestand download van de orange ftp server? En kijk ook eens naar je adsl statistieken in de livebox configuratie pagina's (http://192.168.1.1).
 
somers
Statistieken:
Down: 2040KB
Up: 508kb
Ik behoor eigenlijk heb 4mb abbo te hebben.

En het is niet alleen de orange newsserver maar ook die gratis freenet enzo.
Maar als eerst alles goed ging en nu gaat alles bagger, en ik heb niks veranderd. Dan moet het wel aan orange liggen...

 
rrozema
Niet helemaal. Het kan ook aan je bedrading liggen dat de snelheid lager wordt. Om een slechte signaal kwaliteit te compenseren gaan de modems namelijk automatisch de snelheid terugbrengen in een poging de verbinding in stand te houden. Gezien je lage uploadsnelheid vermoed ik dat er bij jou iets mis is met de bedrading. Ik bedoel niet dat het per se bij jou thuis moet zitten, maar het is wel goed mogelijk, dus controleer het...

Dus, heb je heel goed gecontroleerd dat er geen extra aftakkingen vanaf het ISRA lopen? m.a.w. enkel de livebox zit op het ISRA aangesloten, elke extra draad (ook loze draden!) zorgt voor echo's die de signaal kwaliteit negatief beinvloeden. Heb je ook gelet op de lengte van de telefoonkabel tussen het ISRA en je modem? Deze moet zo kort mogelijk zijn, Orange noemt maximale lengtes van 30 centimeter tot 1,5 meter. Probeer het dus nog eens met een extreem kort kabeltje?

Dat waren je statistieken, maar hoe was je score bij bijvoorbeeld speedtest.net en de download van een van de testbestanden van Orange?
 
somers
Maar het heeft altijd goed gewerkt.
En in de tijd tussen nu (traag internet) en toen (snel) heb ik niks vernaderd aan de kabels.

Toen we vroeger nog Hetnet hadden ging alles ook nog goed.

Nu met orange is alleen de speedtouch veranderd door een livebox.

Dus volgensmij ligt het probleem bij Orange.
 
rrozema
Had je bij hetnet ook adsl2+? adsl2+ stelt hogere eisen aan je bekabeling dan adsl. Er is achter de schermen wel wat meer veranderd dan jij denkt...
 
mesa57
Ik wil geen reclame maken hoor. Maar net een abo bij newscacher afgesloten (elite 24 mb, 16 connecties ! 7,45 / mnd) en ik heb een orange extra abo.
mesa57 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door mesa57 op 18 april 2008, 21:13
 
jan groen

Quote

mesa57 schreef:
Ik wil geen reclame maken hoor. Maar net een abo bij newscacher afgesloten (elite 24 mb, 16 connecties ! 7,45 / mnd) en ik heb een orange extra abo.


Nee ik wil ook geen reclame maken maar dit heb ik ook bij www.Hitnews.eu en dan misschien nog wel goedkoper ook:p
 
guus
Hitnews is 7.50 dus ik weet niet Pfft
 
TCP_IP
wat kost newscacher dan ? haal eigenlijk tot nu toe met elke payserver wel de volle bak... daar betaal je toch ook voor ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet bij downloaden via nieuwsgroepen langzaam', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie