obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie?
rrozema
Er zijn al veel mensen die een ander modem gebruiken dan de door Online geleverde Livebox of Speedtouch of Huawei.
Maar welk modem moet je kopen als je zelf een wilt gebruiken?

Hier volgt een lijstje met modems waarvan ik weet dat tenminste 1 iemand op het forum hem gebruikt (heeft) op een Online ADSL extra aansluiting. Ik heb geen ervaring met al deze modems, dus ik ga me niet wagen aan onderlinge vergelijkingen. Het enige doel van dit lijstje is om aan te geven dat het modem werkt. Als een modem niet in de lijst staat betekent dat niet per se dat het niet werkt, enkel dat ik er nog niet van gehoord heb dat iemand het werkend heeft gekregen. Alle genoemde modems werden ingezet als modem + router, tenzij anders aangegeven middels (bridge mode) of (modem only).

Als je nog gebruik maakt van een Livebox of Speedtouch/Thomson modem kan je telefonie van Online niet meenemen naar een
ander VOIP modem of SIP apparaat. Als je die modellen nog steeds in gebruik hebt, kan je geen ander modem inzetten op je lijn.

Iedereen is vrij om te reageren met toevoegingen. Ik zal alle reacties in deze thread proberen te verwerken in dit lijstje.


- 3com 3CRWDR101A-75 ADSL officeconnect
- Belkin G Wireless Modem Router
- Conceptronic C54APRA2+
- DrayTek Vigor 120
- Draytek Vigor 2820n
- E-tech ADWG02
- Fritz!box 7050a
- Fritz!box 7140
- Fritzbox 7340
- Fritzbox 7390
- Fritz!box 7360
- Fritzbox 7490
- Linksys/Cisco WAG120N
- Linksys WAG160N-EU
- Linksys WAG200g (WAG200G-EU)
- Linksys WAG325n
- Linksys WAG54G2
- Netgear DG834N
- Netgear DG834GT
- Siemens Gigaset SX551 (KPN Experiabox) (getest op 8Mbps lijn!)
- Siemens Gigaset SX762
- SMC Barricade7904WBRA-N
- Speedtouch 516
- Speedtouch 546
- Speedtouch 570
- Speedtouch 585
- Speedtouch 716v5
- Speedtouch 780WL
- SMC Barricade7904WBRA-N
- Sweex Wireless ADSL 11G
- USRobotics USR9107 (bridge mode)
- TP-link TD-8816 modem
- TP-Link TD-VG3631
- zyxel prestige 660hw
- Zyxel 2602H-61c
- Zyxel P-2602R-D1A
- zyxel 660-R
- Zyxel P-2812HNU-F1

N.B. Veel van bovenstaande routers/modems zijn te krijgen in een telefonie en een ISDN versie. Online ADSL extra wordt enkel geleverd over normale telefoonlijnen. Kies daarom altijd voor de POTS (=Plain Old Telefony Service) versie, ook wel aangeduid met annex-A.
Gewijzigd door I R Baboon op 21 februari 2014, 13:30
 
puntnub
Ik heb hier een speedtouch 510 die prima werkt op Orange Extra. Ping is alleen wel wat hoger dan wat ik van anderen hoor. Heb hier een ping van minimaal 45. Kan het liggen dat ping niet lager is doordat dit modem geen ADSL2+ ondersteund?
 
rrozema
Je zit inderdaad helemaal in het verkeerde topic. Vind je het erg als ik het straks verwijder? Ik wil je vraag desondanks wel even beantwoorden, dus als je het gelezen hebt, reageer dan even dat ik het weg kan halen...

Dat access point zal zonder problemen functioneren achter je speedtouch modem/router. Elk access point zal zonder problemen moeten werken; doet het dat niet, dan mankeert er iets aan dat access point. Een access point is namelijk een geheel andere netwerk component dan een router: een access point breidt een bestaand netwerk uit, een router verbindt 2 verschillende netwerken met elkaar (jouw netwerk en dat van je internet provider). Een modem-router, waar dit topic eigenlijk over gaat, is dan een speciale router, namelijk eentje waar ook gelijk een modem in is ingebouwd, in dit geval een adsl 2+ modem.

Ja, je kunt met 1 access point meerdere clients bedienen. De meeste SOHO accesspoints kunnen tot maximaal 128 clients tegelijk aan. De livebox deelt echter niet meer dan 50 ip adressen uit, dus je maximum aantal pc's is beperkt tot 'slechts' 50 Wink. Hou er wel rekening mee dat wireless a) een beperkt bereik heeft, b) een beperkte doorvoercapaciteit heeft en c) (veel) trager is dan een bedraad netwerk. Mijn advies: als je een computer bedraad kunt aansluiten, doe dat dan. Je doet er jezelf een groot plezier mee. En het is ook bedraad eenvoudig om meerdere pc's aan te sluiten. Je kunt de netwerk aansluitingen van de livebox gemakkelijk 'opsplitsen' met behulp van een switch. Een swicth is een klein kastje met 5 of meer netwerk aansluitingen die je gewoon aan een van de uitgangen van de livebox kunt aansluiten, waarna je op de overige poorten pc's of zelfs nog meer switches kunt aansluiten. Een switch is ook nog eens een heel gemakkelijk ding om aan te sluiten; stekkers er in en draaien maar.
 
Boss
Ook een vraagje. Heb een speedtouch 608 en wilde deze wisselen met de Livebox Omdat ik 4 pc heb. Het installeren lukt niet helemaal dwz 1 pc gaat prima en werkt op alle 4 de uitgangen. 3 andere pc,s zitten op internet maar kunnen niet met Orange worden verbonden. Heeft iemand hier een verkalring cq oplossing voor?
Al vast bedankt. Gr. e.b.
 
rrozema
Je hebt met 98% zekerheid je speedtouch in bridge mode gezet. Die had in router mode moeten staan. De naam van het door Orange gebruikte ADSL protocol heeft ongelukkigerwijs het woord 'bridged' in zich, waardoor veel mensen op het verkeerde been gezet worden en hun router in bridge mode zetten. Je pc's krijgen dan hun ip gegevens van de dhcp server van Orange en niet die van de speedtouch. De DHCP server van Orange geeft echter maximaal 1 ip adres per aansluiting af. Draai maar eens ipconfig op je pc die wel werkt, deze heeft een 85.x.x.x of 86.x.x.x adres, nietwaar? Als hij een adres van de speedtouch had gekregen was dit een 10.0.0.x of 192.168.x.x adres geweest.

TNW werkt op de helpdesk van Speedtouch en hij is zo goed geweest om hier op ons forum te beschrijven hoe je je speedtouch wel moet configureren voor je Orange ADSL extra abonnement. http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=2285
Gewijzigd door rrozema op 06 mei 2008, 11:10
 
Boss
rrozema, Bedankt voor je nuttige reactie. Je hebt inderdaad gelijk.
Orange gaf aan dat de instelling op bridge moest staan.
Nu wat laat maar ga dit morgen gaan wijzigen.
Laat je weten wat resultaat is.
Groet,
Boss
 
Eugene
Internet ZONDER livebox kan in ieder geval met de speedtouch 716v5 (laatste firmware) en instellingen vanaf speedtouch website.

Nu het probleem van de telefonie. Ik kan nergens vinden hoe ik onder de livebox uitkom indien ik wil bellen met orange.

(Tijdelijke) oplossing speedtouch verbinden middels ethernetkabel aan de ethernetpoort van de livebox. Werkt als een trein.

(Tijdelijk) voordeel: geen 3 euro betalen aan orange voor het draadloze gedeelte van de livebox

(Tijdelijk) nadeel: LIVEBOX hoewel hij het al 2 weken zonder problemen doet.

Eugene
 
rrozema
@Eugene: er staat toch heel duidelijk in de 1e post dat het niet mogelijk is om gebruik te maken van Orange telefonie zonder de livebox. Waarom verwacht je dan nog ergens informatie te vinden hoe je dat wel kan doen?

Jouw tijdelijke oplossing is de enige oplossing als je van Orange telefonie gebruik wilt blijven maken.

Alternatieven voor de wlan optie van Orange staan al tot in den treure beschreven hier op het forum; 3 euro besparen is slechts 1 van de vele voordelen die dit heeft. Dus ik zou zeggen: zoek nog even door op deze site en je zult hierover alle info vinden die je maar nodig kunt hebben.

De livebox blijft een zwakke schakel in je netwerk, hoe je hem ook gebruikt. Zoals gezegd, zolang je vast blijft houden aan Orange telefonie, zit je echter aan de livebox vast. Er zijn nog vele alternatieve voip aanbieders, niemand die je tegenhoudt om van hun diensten gebruik te maken over de adsl verbinding van Orange. En dan ben je wel helemaal van de livebox af. Als je dan ook nog de livebox aan het eind van je jaarlijkse contractperiode retourneert aan Orange, dan bespaar je zelfs nog weer 1,95. Of nee, 2,00 zal dat wel worden na 1 juli Angry
Gewijzigd door rrozema op 28 mei 2008, 21:50
 
mesa57
@nietje : de meeste modems trainen lager in dan de livebox. 4mb is echter wel een erg groot verschil. Ik wijt dit aan het verleggen van de verbinding van meterkast naar kelderkast.
 
Keithl
Hallo,
Ik heb een ST 780i WL gehaald! en ik heb een ADSL extra abo.

Maar deze werkt niet bij, het DSL-lampje brandt niet!
Ik heb de configprog. van speedtouch.nl gehaald (zodat het op WANADO-provider kan), alle instellingen zoals hier op de site is aangegeven (zoals bridge-mode, RCF....., VCI/VPI 8/ 35 enz.)

maar toch werkt het niet, heeft iemand ervaring mee met deze nieuwe modem ST 780i WL ???

alvast bedankt!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie