obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Beveiligen PC/draadloos netwerk?
mesa57
Misschien kun je met dit programma :

http://www.lookatlan.com/download_lal...d_lal.html

het IP van je draadloze router vinden ?
Gewijzigd door mesa57 op 01 april 2008, 19:18
 
Marianne
Heb ik gedaan, maar dan krijg ik dus dezelfde als boven aangegeven. En het nummer van de PC, die ik ook al had gevonden.

Het is net of de router niet bestaat? Echter, als ik op internet ga met de laptop, dus draadloos, heb ik wel verbinding via de Belkin.
 
rrozema
Het ip adres van je belkin is ofwel hetzelfde als dat van je livebox (maar dit is onwaarschijnlijk als je al 2 jaar zo werkt) of het ligt buiten jouw netwerk range. In de handleiding van jouw belkin staat het default adres wel opgegeven. Heb je je router gevonden, dan kun je tijdelijk je pc een vast ip adres in dezelfde range als je router geven en dan de instellingen in je belkin aanpassen zodat het ip adres wel in de 192.168.1.x range ligt. (Zoek op 'vast ip adres' of 'fixed ip' voor instructies).

Vind je de waarde van het default adres niet via de handleiding of is het veranderd, dan kun je ook de ip gegevens (ip adres, mask, gateway, en dns servers) van je pc vast instellen op:
ip: 192.168.1.9
mask: 255.255.0.0
gateway: 192.168.1.1
dns: 192.168.1.1
en dan look-at-lan nogmaals draaien maar nu voor de hele range 192.168.x.x. Dat gaat wel wat langer duren. Maar nu kan je hem vast wel vinden.

In de hierboven opgegeven instellingen is het netmask (vet gedrukt) afwijkend van de normale instellingen. Hoogst waarschijnlijk heeft jouw belkin een adres dat je nu wel kunt zien. Als je het gevonden hebt, kun je het ook gelijk gaan wijzigen door naar dat adres toe te gaan in internet explorer. Vergeet niet om je pc instellingen weer terug op automatisch te zetten achteraf.
 
TCP_IP
default IP van Belkin router is 192.168.2.1 (heb er zelf 1 staan)

met belkin kan ik voorbij de router op het modem komen 192.168.100.1

misschien is dit net zoiets momentee, alles is eigelijk wel goed ingesteld maar Marianne zal in internet explorer < 192.168.2.1 > moeten intypen.

@ Marianne, zou je anders eens een ipconfig kunnen posten

dus START>> uitvoeren .. voer daar in cmd
in zwarte scherm daar invullen 'ipconfig' (zonder aanhalingstekens)
even posten wat er bij ipadres/subnetmask/standaard gateway
 
Marianne
Ja, heb ik gedaan en dan staat er:

IP-adres: 192.168.1.14
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1

Als ik 192.168.2.1 intyp, en dat had ik al enkele malen geprobeerd, omdat dit inderdaad in de omschrijving staat, krijg ik te zien dat deze pagina niet geopend kan worden, omdat de wachttijd te lang is.

Ik heb boven nog een pc staan en daarin zit een belkin draadloze netwerk kaart. Ik ga eens even kijken of ik daarvandaan misschien wel in de router kan komen. Dan nog kijken of ik precies weet wat ik moet doen, maar ik ga eerst even kijken.
 
Marianne
Helaas. De PC boven kan ook 192.168.2.1 niet openen.

Als het mij zo niet lukt, met hulp van jullieSmile, dan zal ik iemand moeten bellen die er direct naar kan kijken. Want zo voor jullie, op afstand, valt het ook niet mee.

Maar ik geef nog niet op, hoor. Dus kom maar.

Ik zat ook te denken, kan ik de router niet even neerhangen ipv de LB en dan de instellingen veranderen? Of kan dat niet? De laptop eraan ofzo?
 
mesa57
Is je pc nu met de livebox of met de belking router verbonden ?
 
Marianne
Ik heb de LB in de meterkast hangen direct bij de inkomende telefoonlijn. Daarvandaan loopt de kabel naar de router en daar hangt de PC weer aan.
 
mesa57
Op een of andere manier :
- Is je router stuk, maar werkt nog als hardware switch
- Heeft een IP adres buiten het 192.168.1.x bereik en werkt toch nog
als hardware switch
Probeer de methode van rrozema eens om er achter komen of de router een ander IP adres heeft.

Andere methode is om de Belkin router 'hard' te resetten zodat hij de fabrieksinstellingen (en ip 192.168.2.1) terug zet. De PC boven zal dan waarschijnlijk wel zijn draadloos kontakt verliezen omdat je het ip adres van de router weer moet veranderen en het draadloos netwerk overnieuw moet instellen.
 
Marianne
Het vreemde is dat ik gisteravond de router heb reset en ik vanochtend ook boven gewoon op internet kon.

Maar als de router alleen werkt als hardware switch, moet en kan ik hem dan nog steeds beveiligen? Let wel, ik ben een leek op computergebied, hoor. Wink

En anders probeer ik de methode van rrozema nog wel.

We blijven bezig, maar eens zal het allemaal goedkomen. Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beveiligen PC/draadloos netwerk?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 feb 2017
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen : 16 20 okt 2016
ZyXel en draadloos interactieve tv Zyxel configuratie en problemen : 8 31 jan 2016
Advertentie