obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Beveiligen PC/draadloos netwerk?
Marianne
Is het geen idee om de router direct, dus zonder tussenkomst van de LB aan te sluiten en daar dan even de laptop aan? Of werkt dat niet?
 
rrozema
Ok, laten we het concreet maken: welk type belkin router heb je? Zodat ik de handleiding kan opzoeken?

Over dingen 'apart' aansluiten: als je de wireless configuratie van je belkin router wilt aanpassen, kun je dat -zodra je het lokale ip van je belkin hebt aangepast- doen terwijl je belkin in je netwerk hangt. Als je echter je belkin nog moet instellen (lokale ip en dhcp server, etc) dan kun je beter je laptop -tijdelijk- rechtstreeks op een lan poort van je belkin aansluiten en je laptop een fixed ip adres geven en verder geen kabels aan je belkin router (wel stroom natuurlijk Smile )
 
TCP_IP

Quote

Marianne schreef:
Is het geen idee om de router direct, dus zonder tussenkomst van de LB aan te sluiten en daar dan even de laptop aan? Of werkt dat niet?


dat had ik al aangegeven Pfft bij kabel tussen LB en router ontkoppelen.
even ip adres op pc handmatig instellen
ip 192.168.2.2
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.2.1

je zou dan op je belkin router moeten komen... verbind je pc met een netwerkkabel aan je router... (LB helemaal losgekoppeld)

je hebt dan geen internet maar is de bedoeling ook even... router moet gewoon even ingesteld worden, daarna kan internet er weer op.. dmv kabel tussen LB en router weer terug te plaatsen
 
Marianne
Rrozema, ik heb de Belkin G 802.11g.

En ik heb gisteren alle mogelijkheden geprobeerd, hoor TCP_IP:pGrin De router losgekoppeld van de LB, pc eraan, laptop eraan enzo. Maar ik ben een vasthouder en ga straks nogmaals het e.e.a. proberen. (Zit toch ziek thuis) Wink

De PC zit altijd met een netwerkkabel aan de router.
Gewijzigd door Marianne op 09 april 2008, 12:58
 
TCP_IP
TJA tis nu even de vraag of DHCP nog aan staat of niet, je zegt dat je hem gereset hebt maar reset verschilt per apparaat...
dus pc rechtstreeks op belkin router, krijgt pc dan een ip adres...
uiteraard is 'automatisch ip adres laten toewijzen aangevinkt'....
zo nee, rechtermuisknop op je LAN verbinding (staat bij netwerkverbindingen) en klik op 'herstel'
krijgt pc nog steeds geen ip, dan is dhcp toch nog uitgeschakeld...
dan even op pc die static ip weer instellinge.. dus ipv 'automatisch ip adres laten toewijzen' nu gebruik volgende ip adres
192.168.2.1 verhaal weer... ZOU moeten werken... tenzij je de ip range hebt veranderd naar 10.0.0.0 of iets heel anders
 
Marianne
Geprobeerd en zo te zien staat de DHCP wel aan, want ik krijg automatisch een IP toegewezen. Dan probeer ik dus het hele verhaal met de static instellingen enzo weer, zoals je al eerder omschreven hebt. Het instellen gaat allemaal precies zoals je omschrijft, totdat ik het nr 912.168.2.1 intyp. Dan geeft de hij aan dat de site niet geopend kan worden omdat het te lang duurt. Angry

En zover ik weet, heb ik de ip range niet veranderd.

Het is mis gegaan toen ik met de Macfilter bezig was. Toen sloeg alles vast en kon ik dus niet meer in de router komen. Frown
 
Marianne
Wat ik trouwens ook nog even kwijt wil, is dat ik jullie zeer dankbaar ben voor jullie geduld en goede uitleg. En zo leer ik ook stapje voor stapje meer over de pc ed. Of we er nu uitkomen (waar ik nog steeds vanuit gaWink) of niet. Smile
 
TCP_IP
ok, denk dat ik nu min of meer weet waar het aan ligt.
macfilter is geactiveerd maar mac-adres van je pc staat niet in de lijst!
zou je even kunnen nakijken wat je standaard gateway is?
dus ip adres automatisch laten toewijzen <<< belangrijk
dan start>>uitvoeren
typ in cmd
in zwarte scherm ipconfig typen
dan even posten wat er bij standaard gateway staat

ok, heb zelfs even handleiding opgezocht voor je ivm reset procedure...
als je 1x kort reset knop indrukt blijven instellingen behouden, knopje moet zeker 10 seconden ingehouden worden... zie hieronder uitleg

Resetknop
U gebruikt de resetknop in de zeldzame gevallen dat de router
niet goed functioneert. Als u de router reset, herstelt u de
normale werking van de router en blijven de geprogrammeerde
instellingen behouden. Met de resetknop kunt u ook de
fabrieksinstellingen terugroepen. U kunt de optie “Restore”
(Herstellen) gebruiken wanneer u uw persoonlijke wachtwoord
bent vergeten.

a. De Router resetten
Druk de resetknop in en laat hem weer los. De lampjes op
de router knipperen even. De LED “Power / Ready” begint te
knipperen. Wanneer de LED “Power / Ready” weer continu
brandt, is de resetprocedure voltooid.

<<<<, DEZE HEB JE NODIG MARIANNE >>>>

b. De fabrieksinstellingen herstellen
Druk de resetknop minstens tien seconden in en laat hem dan
weer los. De lampjes op de router knipperen even. De LED
“Power / Ready” begint te knipperen. Wanneer de LED “Power /
Ready” weer continu brandt, is de herstelprocedure voltooid.

edit: link handleiding http://web.belkin.com/support/downloa...-4_man.pdf

weet niet 100% zeker of het de jouwe is, maar ik gok erop dat resetprocedure hetzelfde is... je kunt het altijd proberenCool
Gewijzigd door TCP_IP op 09 april 2008, 18:08
 
Marianne
Pfffff, ik zit weer in de routerGrinGrinGrin

Nu moet ik opnieuw gaan beginnen met beveiligen enzo. Maar eerst ga ik even iets anders doen. Want ik ga straks wel even op mijn gemak voor zitten. Wink Voordat het weer verkeerd gaat en ik jullie moet lastig vallen. Wink

En ik zal de handleiding opslaan, want deze heb ik dus niet?? Vreemd maar waar.
Gewijzigd door Marianne op 10 april 2008, 12:03
 
TCP_IP
och maak nie uit hoor, daar is het forum toch voor?? ik kijk er ook een paar x per dag op...en liever dat ik wat kanposten ipv telkens maar kijken Pfft
maarehdenk dat het nu wel moet lukken, niet met mac-filter aan de gang weer iig Pfft Wink

maar kwam je de router in NA resetten ??
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beveiligen PC/draadloos netwerk?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 feb 2017
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen : 16 20 okt 2016
ZyXel en draadloos interactieve tv Zyxel configuratie en problemen : 8 31 jan 2016
Advertentie