obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
livebox aansluiten op oranje en wit draadje
hiltsje
Hallo,

Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een ISRA punt nummertje 1 volgends de handleiding die bij de livebox kwam.
Uit dat ISRA punt hangt een oranje en een wit kabeltje (en dus geen rode en blauwe zoals volgends mij zou moeten). Orange heeft mij van te voren gegarandeerd dat ik daar moeiteloos de livebox op aan zou kunnen sluiten maar het werkt toch niet zo als gepland.

De aansluitdoos die ik heb gekregen heeft aan de binnenzijde 4 draadjes waaronder een groene en een rode maar op de afbeelding in de gebruiks aanwijzing zou de rode op de plaats van de groene moeten zitten en de rode zou op zijn beurt blauw moeten zijn. ik heb de oranje en witte draad gistript en tussen de schriefjes van de rode en de groene gedraaid en andersom maar het @ ledje blijft knipperen. :-(

dus om een lang verhaal kort te maken: hoe sluit in mijn livebox aan op een oranje en wit draadje?

Heeft iemand hier een oplossing voor of een suggestie?

Alvast bedankt & Groetjes Hillie
Gewijzigd door hiltsje op 02 april 2008, 16:21
 
TCP_IP
je bent goed bezig zo te horen... heb je oranje en wit ook een keer omgedraaid??
bij veel huishoudens is er blauw/rood EN oranje/wit... soms ook alleen oranje/wit
modem heb je wel direct op ISRA aangesloten dus dan ?
 
mesa57
Ik denk niet dat je isra punt alleen een orange/witte draad heeft maar ook een rood/groene. Als die orange/witte loshangen, waar hangt dan je huidige telefoon aan ? In ieder geval moet de livebox op dezelfde draadjes worden aangesloten als waar je huidige telefoon aanzit. De huidige telefoon moet lostgekoppeld worden en aangesloten worden op de livebox.
 
hiltsje
Bedankt voor jullie reactie!

Ik heb de oranje en de witte draad ook een keer omgedraaid maar zonder resultaat.

Ik ben net in dit huisje komen wonen en ik denk dat de vorige bewoners niet zoveel contact hadden met de buitenwereld maar er is alleen een ISRA punt in de woonkamer en er is verder geen 1 telefoonstopcontact aanwezig in het huis.

maar ik heb net de behuizing van het ISRA punt verwijderd(en gebroken^^) en daar kwam een rood en blauw kabeltje te voorschijn die er onder wel in gingen maar er boven niet meer uit kwamen. Nu heb ik de de 2 kabeltjes(de oranje en witte) gebruikt als rode en blauwe door ze boven in aan te sluiten maar wederom geen resultaat. ik snap er nu echt niets meer van.
 
Richard

Quote

en daar kwam een rood en blauw kabeltje te voorschijn die er onder wel in gingen maar er boven niet meer uit kwamen.

En als je deze kabeltjes gebruikt, dus de rode en blauwe? Dat is normaliter waar de lijn als eerste op wordt aangesloten.

Of is dat wat je het laatst probeerde maar dan wat onduidelijk omschreven hebt?

Greetings, Richard.
 
hiltsje
Bedankt voor je antwoord Richard!
Ik had dat inderdaad proberen te beschrijven.Smile
Maar dat werkte ook niet.

Ik heb even een foto gemaakt misschien schept dat wat meer duidelijkheid.
DSC00233
 
rrozema
Smile, dit kastje mag je volgens mij officieel niet openmaken van de kpn... Je hoort alleen het bovenste klepje open te halen Wink

Maar dat geeft verder niet. Je hebt dus gewoon, net als iedereen, 4 draadjes die je huis binnen komen. Kijk alleen even naar de kleuren van de draadjes die uit die dikke blauwe kabel komen. Welke kleur er aan de bovenkant aangeschroefd wordt/werd doet er niet toe. Kijk gewoon naar welk contact deze draadjes toe lopen en maak zo je keuze op welke contacten jij je livebox gaat aansluiten. Normaal staat je telefoon signaal op de rode en blauwe draadjes. Probeer eerst eens om je livebox daar op aan te sluiten. Meestal gaat het vrij snel maar het kan soms een minuutje of wat duren voordat je een reactie ziet van het @-lampje. Dus heb geduld. Je kan proberen of de contacten omdraaien verschil maakt, al kan dat volgens mij theoretisch niet.

Als rood/blauw geen resultaat oplevert, kun je het alternatieve aderpaar, wit/oranje, proberen. Ik kan het niet echt goed zien op de foto, maar komt dat oranje draadje nou ook uit die dikke blauwe kabel onderaan? Want ik bedoel dus een wit en een oranje draadje dat daar vandaan komt, niet losse stukjes draad die bovenaan is/zijn ingeschroefd en die toevallig ook wit of oranje zijn.
 
Richard
Even tussendoor.
Ik zie dat er een oranje en wit draadje kruiselings gekoppeld zit.
De oranje en witte komen bovenaan op de aansluiting van de rode en blauwe.
Heb je dat zelf gedaan? Zoja, zou ik dat gauw loshalen. Dat is niet de juiste manier en zou sluiting kunnen veroorzaken.
Als ze er al zo zaten, zou ik ze ook weghalen want dit is echt niet goed.

Dan alleen de stekker links op blauw en rood proberen OF rechts op oranje en wit. Maar geen doorverbindingen maken zoals het er nu uit ziet, dat gaat geheid mis.

Greetings, Richard.
 
hiltsje
Bedankt voor jullie reactie!

Ik heb nu alle mogelijke manieren/combinaties van aansluiten zo'n beetje geprobeerd en alle combinaties ongeveer een kwartier aan de livebox aangesloten maar het lichtje blijft knipperen. Dus ik dacht dat er gewoon geen signaal was. Ik ben bang dat we gewoon geen signaal hebben.

Ik heb opnieuw met Orange gebeld en zij zeggen dat er een nieuwe lijn van kpn is geleverd en dat het orange pakket ook aangesloten is.

Ik ben op dit moment bezig een voltmetertje te regelen om eventjes te kijken of er uberhaupt wel signaal is en zoniet dat moet kpn of orange er maar eventjes naar kijken...( even kijken of ik dat kapje er weer eventjes kan op fixen^^)

Ik hoop dat dit het einde van het verhaal is.
Bedankt voor al jullie reacties ik heb er veel aan gehad.

p.s: de draadjes zaten niet kruislings gekoppeld dat leek zo op de foto :-)
 
TCP_IP
hmm staat me iets van bij dat adsl signaal niet te meten is.
als je kpn signaal hebt wel
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox aansluiten op oranje en wit draadje', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
playstation aansluiten naast de desktop Huawei meer apparaten aansluiten : 2 27 okt 2018
Fritzbox 7590. Aansluiten Opleveringsproblemen : 6 09 dec 2017
ZyXEL 1900-24 aansluiten op ZyXEL VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 16 aug 2017
Advertentie