obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
automatische shutdown na 22:30?
pretzel
Guys & Girls,

Ik ben nieuw hier op dit forum en al een hoop zinvolle informatie gezien. Wat ik nog niet heb kunnen vinden is of het mogelijk mijn Orange Livebox modem automatisch een shutdown te laten doen na 22:30. Dat is de tijd dat ik zo'n beetje naar bed ga, maar die pubers alhier niet. Die zitten tot diep in de nacht te MSNén/Hyves-en. Zo'n tijdschakelaar hebben ze natuurlijk snel door, dus ik zoek iets slimmers. Valt zoiets te hacken in de livebox?

Groeten,

Pretzel.
 
TCP_IP
weet toevallig dat het bij een linksys wel zo is maar bij livebox meen ik van niet. Ik denk dat in dit geval dat software hierbij de oplossing is die automatisch internet op pc uitschakeld.

of je zult elke avond handmatig een instelling in livebox kunnen veranderen dat internet niet meer werkt (zoals profiel). maar dat lijkt me nou niet echt een oplossing.

 
guus
Zal vast wel een progje voor zijn, miss gewoon even googlen
 
Wanabo
Wat je zou kunnen doen is handmatig alle poorten naar een verkeerd intern ip adres te leiden. Dan is er geen inet mogelijk. Vervelende is dat het handmatig moet.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
TCP_IP
'zou kunnen'

als je het toch handmatig zou gaan doen zou ik gewoon 'profiel' veranderen, is 1 klik en gegarandeerd dat het niet meer werkt tot je profiel weer goed zet.

welke/wat profiel???

ga naar je livebox pagina ( 192.168.1.1
links staat er welkom/internetverbinding/diensten (zoiets)
klik op internet verbinding
selecteer adsl verbinding
hij zal nu op adsl starter/family OF adsl/adsl extra staan.
verander profiel naar adsl go/lite/basic
sla bevestig en sla op (onderin)

tadaaa, geen internet.
als je het weer goed wilt zetten, zelfde stappen herhalen en goede profiel (starter/family) weer aanvinken en opslaan.

nadeel is dat je het elke x handmatig moet doen als je 's avonds naar bed gaat en 's morgens als je opstaat (kinderen zullen overdag wel moeten/willen internetten)

(als je livebox reset komt ie weer automatisch op goeie profiel mocht je niet meer weten hoe je het terug moet zetten)
 
guus
Ja maar dat werkt ook niet handig...
 
twentenaar
Misschien moet je het helemaal niet in techniek zoeken:
- opvoeden = regels stellen = overleggen met de pubers = lastig
Staat de modem in een afsluitbare meterkast?
Misschien kun je dan ook gewoon de stroom van de modem halen en de deur van de kast op slot doen en onder het kussen leggen?
 
guus
Ik denk dat ik hier het programmatje heb wat jij zoekt: http://www.kliksafe.nl/lees/634?pageo...pageonly=1
 
Arjan_S
Hoi Pretzel, de beste (en goedkoopste) oplossing bied je zelf al aan:
Mijn Livebox staat in de meterkast, gewoon een tijdschakelaar erop en de kast op slot Wink
Plus wat twentenaar zegt: hou je kids wat beter onder controle met vaste bedtijden.
 
Lizard
Anders is deze tool misschien nog iets?

Child Control 2008

Verder zou ik zoals al gezegd ook de discussie aangaan met je kinderen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'automatische shutdown na 22:30?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen automatische contract verlenging Algemeen : 3 02 jun 2011
thomson tg 712 geeft geen automatische verbinding met net werk Livebox meer apparaten aansluiten : 7 11 nov 2010
Automatische firmware updates uitzetten of forceren Livebox configuratie en problemen : 16 10 jun 2007
Advertentie