obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
snelheid met de helft gedropped
Saskaloroh
GVD, ik heb nu een nieuwe modem (ja alweer ja, de 4e inmiddels) en nu blijf ik wel verbinding houden, maar komt die niet boven de 500 KB/sec meer uit! Stats zeggen het volgende:

Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9920 Kb
Afname Dichtbij : 34.5 (dB)
Ver weg : 13.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 2954
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 268
ES-teller van 1 dag 0


nou, mooi niet dus.
zo te lezen zijn er veel snelheidsproblemen, zou wanadoo aan het knijpen zijn geslagen?

ik baal er flink van en ben alweer op zoek naar een andere provider.
 
Saskaloroh
speedtest van bbnet, mordax, speedtest, nu kom ik al niet meer hoger dan 420...de download van de wanadoo site van 100 MB haalt net 554.

Ik heb net ff zitten snuffelen tussen de mesne met gelijke snelheidsproblemen en kwam er veel tegen met deze firmware Firmware 0xe200314 zou het daar aan liggen? Is dit de laatste?
Gewijzigd door Saskaloroh op 26 juni 2006, 21:09
 
Wanabo
Die waardes zijn dat kilobytes of kilobits?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Saskaloroh
KB/sec Frown
 
Wanabo
Ikzelf heb zo'n 8 Megabit downloadsnelheid, maar effectief zit dat tussen de 600 en 650 Kilobyte. Het zou bij jou dus wel hoger moeten zitten.

Heb je al wel eens tcpipoptimizer geprobeerd?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Saskaloroh
ja idd net geinstalleerd, zit nu op max 633 het scheelt dus wel iets.
Het valt me wel op dat ik begin dit jaar, toen wanadoo hier net verkrijgbaar was dus makkeleijk boven de 1000 kon halen, in de loop der maanden is dat dus verminderd, blijkbaar door de overbooking op de lijnen?

O ja, en sinds ik TCP optimizer heb geinstalleerd knipperen de tv-tjes niet meer in m'n systray, viel me ff op...
Gewijzigd door Saskaloroh op 26 juni 2006, 22:40
 
Wanabo

Quote

Saskaloroh schreef:
Het valt me wel op dat ik begin dit jaar, toen wanadoo hier net verkrijgbaar was dus makkeleijk boven de 1000 kon halen, in de loop der maanden is dat dus verminderd, blijkbaar door de overbooking op de lijnen?


Je zou die hypothese uit kunnen testen door op een zeer rustig moment een downloadtest te doen. B.v. midden in de nacht of 's ochtends vroeg. Tussen 1900 en 2400 is het spitsuur op internet.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Saskaloroh
En inderdaad, vanmorgen om 7 uur haalde ik een snelheid van 983 KB/sec, dat is inmiddels weer gezakt naar 665, de buurt wordt wakker......
 
Tiger

Quote

Saskaloroh schreef:
En inderdaad, vanmorgen om 7 uur haalde ik een snelheid van 983 KB/sec, dat is inmiddels weer gezakt naar 665, de buurt wordt wakker......


De snelheid is inderdaad de laatste 2 dagen zeer slecht,normaal zat ik bij de speedtest op bbned tussen de 12000 en 14500 kbps en nu wisselt die heel erg tussen de 5000 en 10000 kbps ik heb dit niet eerder gehad zo'n grote schommeling zou dit te maken hebben met de overname !!!

groeten, Tiger
 
Saskaloroh
Ja dat zou ook kunnen, dan is het ws nu opgelost want ik zit weer tussen de 800 en 1050, jij?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid met de helft gedropped', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen : 61 15 nov 2015
Advertentie