obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
[LiveBox] Internetverbinding valt elke ~30min weg. (Telefoon ook)
graviton
Na ongeveer anderhalf jaar internet gehad te hebben van Orange heb ik nooit problemen gehad. Een jaar geleden nam ik ook digitale telefonie van orange en dat werkte ook allemaal goed.
Tot ongeveer een maand geleden. Sinds een maand valt de verbinding van internet en telefonie weg. Soms wel bijna elk half uur. Na de adapter van de LiveBox uit het stopcontact te halen en deze er daarna weer in te stoppen lijkt alles weer te werken. Maar dit moet dus soms bijna elk half uur gebeuren.
Ik heb geprobeerd de driver CD-Rom opnieuw te installeren maar dat hielp niet. Ik heb ook de LiveBox gereset en vervolgens had ik 24 uur onafgebroken internet waarna het wegvallen weer begon.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben ondervonden? Is de LiveBox kapot? Is het buggy firmware? Ligt het aan het Orange netwerk?
Ik vraag het op dit forum voordat ik Orange ga bellen. Als zij mij aanraden de LiveBox te resetten (wat ik al gedaan heb ), maar verder geen oplossing bieden, dan ga ik denk ik vragen om een nieuwe LiveBox. Kost een nieuwe LiveBox overigens geld of is dat bij de support inbegrepen?

Wat als dit een standaard probleem is van de LiveBox, zal ik dan beter een andere modem kunnen halen? Zo ja welke is dan het meest geschikt? (20Mbit internet + Telefonie).
Ook zou ik eigenlijk wel een dienst als VoipBuster willen gebruiken met speciale hardware/telefoon die daarvoor aangeboden wordt. Wat is daarvoor eventueel de beste modem voor?

Echter als het probleem toch nog opgelost kan worden dan houd ik het voorlopig zo denk ik.
Heeft iemand een oplossing of advies of info? Bij voorbaat bedankt.
Gewijzigd door graviton op 04 april 2008, 00:33
 
dick4ever
Graviton,

Ik heb net zoals jij anderhalf jaar het complete pakket incl. telefonie. Het werkte super tot 2 weken geleden. Toen viel alles weg. En dit is al 14 dagen zo. Direct een verzoek aangemaakt tot check bij de helpdesk en tot op heden niet geholpen. Er staat 14 werkdagen voor tot de technische dienst tot actie overgaat. Ik was tevreden, maar heb vanwege de service nu ernstige bedenkingen
 
TCP_IP
zou veel oorzaken kunnen hebben dit.

heb je meerdere pc's, en valt het op alle pc's TEGELIJK uit ?

hoe is je livebox aangesloten op ISRA punt? zijn er vanuit ISRA punt meerdere vertakkingen(wat ervoor kan zorgen dat er weerstand in lijn word opgebouwd)

krijg je een bepaalde melding op de PC? zoals "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden"

kijk eens in START>>configuratiescherm>>systeembeheer>>logboeken>> 'klik op systeem'... zie je daar bepaalde meldingen (geel driehoekje met uitroepteken geeft aan dat er iets fout gegaan is)

heb je een andere kabel tussen ISRA(hoofdaansluiting) en livebox geprobeerd? zo ja, hoelang was die kabel? (liefst korter dan een meter houden)

hoe oud is je livebox?

kijk eens op 192.168.1.1 ... klik op tabblad geavanceerd en dan bij tabblad statistieken op 'adsl statistieken'. kopieer even wat je ziet daar hier (zoals SNR-marges)

 
graviton
We hebben 2PC's direct op de livebox aangesloten. De internetverbinding valt voor beide PC's weg. Waarna er nog maar 1 lampje brandt op de livebox.

Er zijn geen vertakkingen vanuit het ISRApunt(hoofdaansluiting).
De kabel van het ISRApunt naar de LiveBox is 3 meter lang, maar die leek 1.5 jaar goed te werken, dus ik vermoed niet dat de kabel een probleem is gaan vormen.


-
Gewijzigd door graviton op 04 april 2008, 22:39
 
graviton
Hier is het log die 2x een uitval toont. 1 keer ron 9 uur en 1 keer rond half tien.

logsi7

Voor elk event zie hier de properties/eigenschappen:

Time - 8:59:46 PM:
The system detected that network adapter \DEVICE\TCPIP_{E1FC-FD90-42BC-9EC9-etcetera} was disconnected from the network, and the adapter's network configuration has been released. If the network adapter was not disconnected, this may indicate that it has malfunctioned. Please contact your vendor for updated drivers.

Time - 8:59:46 PM:
The browser has forced an election on network \Device\NetBT_Tcpip_{E1FC-FD90-42BC-9EC9-etcetera} because a master browser was stopped.

Time - 9:00:01 PM:
The system detected that network adapter \DEVICE\TCPIP_{E1FC-FD90-42BC-9EC9-etcetera} was connected to the network, and has initiated normal operation over the network adapter.

Time - 9:00:11 PM:
The system detected that network adapter \DEVICE\TCPIP_{E1FC-FD90-42BC-9EC9-etcetera} was connected to the network, and has initiated normal operation over the network adapter.

Time - 9:00:11 PM:
Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address 000D87etc. The following error occurred:
The operation was canceled by the user. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.

Time - 9:00:38 PM:
Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address 000D87etc. The following error occurred:
The semaphore timeout period has expired. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.

Time - 9:00:44 PM:
Your computer has automatically configured the IP address for the Network Card with network address 000D87etc. The IP address being used is 169.254.xxx.xx.

Time - 9:00:47 PM:
Time Provider NtpClient: An error occurred during DNS lookup of the manually configured peer 'time.nist.gov,0x1'. NtpClient will try the DNS lookup again in 15 minutes. The error was: A socket operation was attempted to an unreachable host. (0x80072etc)

Time - 9:00:47 PM:
Time Provider NtpClient: An error occurred during DNS lookup of the manually configured peer 'time.nist.gov,0x1'. NtpClient will try the DNS lookup again in 15 minutes. The error was: A socket operation was attempted to an unreachable host. (0x80072etc)

Time - 9:00:47 PM:
The time provider NtpClient is configured to acquire time from one or more time sources, however none of the sources are currently accessible. No attempt to contact a source will be made for 14 minutes. NtpClient has no source of accurate time.

Time - 9:01:02 PM:
The server could not bind to the transport \Device\NetBT_Tcpip_{E1FC-FD90-42BC-9EC9-etcetera} because another computer on the network has the same name. The server could not start.
Gewijzigd door graviton op 04 april 2008, 22:30
 
TCP_IP
livebox defect, helemaal als je aangeeft dat het voor beide pc's internet tegelijk uitvalt.
even helpdesk bellen en aangeven dat het internet wegvalt voor 2 pc's tegelijk en aangeven van de logs die je net gepost hebt.
ander modem halen gaat niet ivm telefonie, telefonie is gekoppeld aan je livebox.
 
graviton

Quote

TCP_IP schreef:
livebox defect, helemaal als je aangeeft dat het voor beide pc's internet tegelijk uitvalt.
even helpdesk bellen en aangeven dat het internet wegvalt voor 2 pc's tegelijk en aangeven van de logs die je net gepost hebt.
ander modem halen gaat niet ivm telefonie, telefonie is gekoppeld aan je livebox.


Bedankt TCP_IP.
Weet je of iemand anders toevallig ook welke kosten er komen kijken wanneer Orange een nieuwe LiveBox opstuurt? (Aankoopprijs+verzendkosten?)
 
TCP_IP
gratis, serviceverlening van Orange. Livebox huur je voor euro per maand.
staat in de voorwaarden m.b.t. Livebox
 
rrozema

Quote


Time - 9:01:02 PM:
The server could not bind to the transport \Device\NetBT_Tcpip_{E1FC-FD90-42BC-9EC9-etcetera} because another computer on the network has the same name. The server could not start.

Mogelijk is je computer configuratie ook (deel van) de oorzaak. Heb je de namen van je beide machines al eens bekeken? VOlgens mij geeft deze melding aan dat je beide machines dezelfde naam hebben.
 
TCP_IP
hmm, denk niet echt dat dat uitmaakt.
Gister was ik op school en computernaam van me laptop was 'laptop', je krijgt alleen melding dat er iemand anders op het netwerk dezelde naam heeft, naamconflict.
maar laptop kreeg wel gewoon ip-adres e.d. en kon internet gewoon op.
(uiteraard me computernaam veranderd, bijzonder irritant elke x zon melding).
Maar als telefonie ook uitvalt, lijkt toch LB probleem.

maar mochten beide pc's allebei zelfde computernaam hebben, veranderd die idd ook even dan ! !

 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[LiveBox] Internetverbinding valt elke ~30min weg. (Telefoon ook)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log Zyxel configuratie en problemen : 2 11 feb 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
internet valt weg Storing : 2 27 jan 2019
Advertentie