obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
8 April, plotseling ontzettend hoge ping
citomaster
Ik was aan het gamen, toen ik ineens gekicked werd wegens een (te) hoge ping. Ik dacht eerst dat iemand op een andere pc weer eens torrents aan het downloaden was, maar nee... Frown

Op speedtest.net getest, op een server waar ik normaal gesproken een ping van ongeveer 23 heb, heb ik nu 98.

Bedrading vervangen, 98 veranderd in 87, niet echt veel verschil dus.

Zou dit een storing, of een capaciteitsprobleem zijn?

Of zou het toch, wat ik niet verwacht, aan mijn eigen pc/bedrading liggen?


(Ook is mijn effectieve bandbreedte ineens van ongeveer 4.5mbps naar 2.3mbps gezakt. Ik heb na de verhoging een 8mb abbonement.)

Bij voorbaat dank,
8mbit Grin
 
zwartewreker
Sinds gisteravond hetzelfde probleem, ping op mijn favo gameservers verdrievoudigt, bale.
tevens was tot voor kort mijn dl snelheid in de 17 mb, nu ineens nog maar 15.
Ze zijn dus wat aan het doen, maar vertellen niet wat en waarom. Als je ze belt en je krijgt een ander antwoord dan dat je de box moet resetten, wil ik het graag weten.
 
citomaster
Ik zou graag willen weten of er ook nog anderen zijn die dit probleem hebben?
8mbit Grin
 
citomaster
Voor mij is het probleem alweer opgelost, bljikbaar was het gewoon een vorm van overboeking Wink. Mijn ping is met kleine uitschieters naar de 40 weer gewoon rond de 20. Houd deze thread open voor mensen die dit probleem ook plotseling krijgen?
8mbit Grin
 
agua
Bij mij is de ping ook vreselijk hoog SadSadSadSadSadSadSad
 
XaTu-nl
Had gisteren nergens last van, maar zie nu tot mijn verbazing dat mijn snelheid omhoog is gegaan van 520-550kB/sec naar 670-690kB/sec. Zal zo eens mijn ping controleren. Deze is al ruim een jaar rampzalig met 55-60 op alle Nederlandse servers.

Edit: ping op NL servers = 130. Sad
Gewijzigd door XaTu-nl op 09 april 2008, 18:40
 
Lakoona
Ik heb dit ook ineens en nog der boven op internet verbinding is verlaagd (voor de 5de keer, en dan blijve ze maar zegge dat het inderdaat niet zo laag hoort) mjah boeie einde van de maand lekker van orange af alleen maar problemen gehad
 
puntnub
Hier precies het zelfde probleem. Gisteravond al rond deze tijd (8 uur 's avonds) een ping die ineens omhoogschiet naar +- 130 ms. Normaalgesproken heb ik een ping van rond de 45 naar een server in nederland. Is het al bekend waar dit aan ligt? Shock

Ik hoor van anderen dat die normaal een ping van ongeveer 25 hebben (ikzelf 45). Weet iemand of het er aan liggen dat ik een oud speedtouch modem hebt die geen ADSL2+ ondersteunt terwijl ik dat dus wel heb met ADSL Extra?
 
CrossY
Ik heb ook sinds 8 april halverwege de avond (zat eerst normaal te spelen, volgende match ping 120) een hoge ping. Ongeveer de helft van mn normale servers zijn naar een abnormaal hoge ping. Ik heb zelfs meerdere servers van één gamehost waarvan 2 normale ping hebben, en 1 hoge.

Overigens heb ik altijd met Orange al 10/20 hogere ping gehad naar servers in Nederland, maar dat terzijde... Frown
 
Miggel
Hier is het ook erg traag. Het lijkt net alsof ik gedowngrade ben naar 10 mbit. Terwijl ik normaal toch goed in de buurt van de volle 20 mbit kwam.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '8 April, plotseling ontzettend hoge ping', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Blizzard servers Online.nl 150ms ping Storing : 4 20 aug 2017
Hoge ping Storing : 10 15 jun 2016
Hooge Ping, Latency - wat te doen? Huawei configuratie en problemen : 22 11 apr 2016
Hoge ping huawei. Huawei configuratie en problemen : 4 05 okt 2015
Webmail werkt plotseling niet meer Storing : 4 04 jan 2015
Advertentie