obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
ADSL Extra (geen livebox) met Speedtouch 546 uitbreiden naar wifi
TCP_IP
tja 40 uur idd beetje teveel van het goede... je zou nog 1 allerlaatste poging KUNNEN doen...

3com direct aan je pc koppelen... PC even opnieuw opstarten...
firewall en antivirus uitschakelen..
internet explorer openen en adresbalk leeghalen en daar het volgende ip-adres invullen "192.168.1.1"
kijk eens of je dan in ieder geval op 3com kunt komen
 
mesa57
Ik denk dat de 3com een harde reset nodig heeft om weer naar de fabrieksinstellingen te gaan.
 
ThaMaestro

Quote

mesa57 schreef:
Ik denk dat de 3com een harde reset nodig heeft om weer naar de fabrieksinstellingen te gaan.


dat heb ik ook al tig keer gedaan ...

Quote

TCP_IP schreef:
tja 40 uur idd beetje teveel van het goede... je zou nog 1 allerlaatste poging KUNNEN doen...

3com direct aan je pc koppelen... PC even opnieuw opstarten...
firewall en antivirus uitschakelen..
internet explorer openen en adresbalk leeghalen en daar het volgende ip-adres invullen "192.168.1.1"
kijk eens of je dan in ieder geval op 3com kunt komen


zou kunnen, maar met die setup kan ik verder weinig doen. en zoiets heb k al geprobeerd, maar daar heb k verder weinig aan (gehad), want even later moet ik het hele zaakje toch weer anders (fysiek) installeren
 
TCP_IP
jah wacht, volgens mij ben je dichterbij dan je denkt nu !!
je kunt in ieder geval op die setup komen... !!
kun je daar ook bij LAN - instellingen (setup) komen en iets met DHCP vinden, en kun je die uitschakelen (disablen) ?? dat is namelijk alles wat je moet doen !!

fysiek installeren klopt ja, daarvoor moet je alleen die ene instelling hebben gedaan... dan utp kabel in lanpoort livebox en lanpoort 3com

thats it
 
ThaMaestro

Quote

TCP_IP schreef:
jah wacht, volgens mij ben je dichterbij dan je denkt nu !!
je kunt in ieder geval op die setup komen... !!
kun je daar ook bij LAN - instellingen (setup) komen en iets met DHCP vinden, en kun je die uitschakelen (disablen) ?? dat is namelijk alles wat je moet doen !!

fysiek installeren klopt ja, daarvoor moet je alleen die ene instelling hebben gedaan... dan utp kabel in lanpoort livebox en lanpoort 3com

thats it


heb k al geprobeerd. tis wel n setup die werkt(e), maar uitschakelen DHCP helpt niet (veel); ik blijf voor problemen staan dan... en ff de pc opnieuw opstarten en alles is weer weg, dus t helpt niks Sad\
toch bedankt voor de suggesties
 
TCP_IP
jah DHCP uitschakelen dus en dan configuratie opslaan...
fysiek aansluiten zoals je wil...
dan verbinding maken, je zou dan ip van livebox moeten krijgen (192.168.1.10 - 192.168.1.50 << daartussen )

als je dit klaar hebt en alles aangesloten.. dan in internet explorer naar 192.168.1.1 gaat zou je op de livebox pagina moeten komen
 
rrozema
TCP, je vergeet te vertellen dat ie niet alleen de dhcp uit moet zetten maar ook nog steeds het interne lan adres van de 3com moet veranderen van 192.168.1.1 naar bijvoorbeeld 192.168.1.2. Nu heeft ie nog een ip-conflict op 192.168.1.1.
 
TCP_IP
woepsGrin ... nee niet vergeten ThaMaestro... maar trouwens... khad het al eerder vermeld in een ander berichtje... ik vertel zo te zien alleen telkens zon beetje hetzelfde Pfft !
na 40 uur klooien was dat onding al brandhout geweest Pfft koop die accespoint maar
 
mesa57
Stuur die 3com maar naar mij, dan wordt het nog wat ....Wink
 
ThaMaestro
he mesa, sorry voor de tergend langzame en late reactie, maar je mag die 3Com wel overnemen. stuur maar n mailtje naar hubertvelten@hotmail.com ovv mesa57 ... dan komen we dr wel uit
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL Extra (geen livebox) met Speedtouch 546 uitbreiden naar wifi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Advertentie