Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Poorten forwarden
Renger
hoi guys,

Ik weet dat er al veel over geschreven is maar het lukt mij nog steeds niet om mijn poorten te forwarden! ik heb een orange livebox die ik gebruik als dhcp server. De linksys router heb ik ingesteld geen DHCP server en ip adres veradernd in 192.168.1.20. De livebo geeft netjes ip adressen en kan gewoon internetten! Echter als ik in de livebox poorten openzet en forward naar het ip adres van mijn computer dan blijven ze gewoon gesloten!

Als ik dan van die testjs op internet uitvoer zegt die dan dat de poorten ´´stealthed´´ zijn. Kan iemand mij helpen?

mesa57
Geef eens wat meer informatie :
- Versie van windows
- Firewall(s) die je gebruikt en wat heb je daar mee gedaan
- Welke poort probeer je open te zetten
- Welke server draai je op de bestemmings pc
- Gebruik je vaste of door DHPC toegekende ip adressen
- De output van een IPCONFIG /ALL op je pc
- Kun je de server wel op het lokale IP adres 192.168.1.x bereiken ?
- Hoe test je of de poort geopend is ?

rrozema
En een heel simpele reden die mensen de eerste keer vaak over het hoofd zien: je moet wel de server hebben draaien als je de poortscan uitvoert. Een poort scanner is gewoon een programma dat op jouw poorten probeert een verbinding te openen. Normaal houdt de firewall dat allemaal tegen. Als je echter een port forward hebt aangemaakt, dan stuurt je router alle op de geforwarde poort binnenkomende pakketjes door naar de aangegeven server. Als er echter op die server geen programma draait dat 'antwoord' geeft aan de poortscanner, zal de poort scanner nog steeds concluderen dat hij geen verbinding kan maken en dat je poort dus 'stealth', oftewel verborgen, is.

'Stealth' betekent dat de scanner geen antwoord heeft gekregen.
'Open' betekent dat de verbinding werd geaccepteerd door jouw server en
'Closed' betekent dat jouw server terug heeft gemeld dat de scanner er niet in mocht. Maar daarmee heeft ie dus wel verraden dat ie wel aanwezig is... (een soort van: "Tring, tring"... "Er is niemand thuis!" situatie Smile)

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poorten forwarden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Poorten openen Zyxel configuratie en problemen : 3 10 Mar 2015
Poorten en NAT loopback probleem Huawei configuratie en problemen : 78 31 Oct 2014
Huawei fail bij openzetten poorten Huawei configuratie en problemen : 9 22 May 2014
Kan poorten niet openen hg655d Algemeen : 19 23 Oct 2013
Port forwarden openbaar Algemeen : 4 20 Sep 2013
Advertentie