Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
zeeeer slchte telefoonverbinding
JFH
Sinds 4-4-2008 een livebox voor telefonie en internet in huis. Na aansluiting zeeeer:( slechte telefoonverbinding. Luid gekraak. Kon het nog enigszins ondervangen toen de KPN nog actief was. Ik had de telefoon toen voor de livebox ingeplugd. Op 16-4-2008 is de lijnverbinding met de KPN verbroken en moest ik de telefoon direct in de livebox pluggen. Toen werd de verbinding nog slechter en worden de gesprekken nagenoeg onverstaanbaar. Ook komt het nu regelmatig voor dat ik hetzelfde nummer 2 X moet bellen, domweg omdat je geen verbinding krijgt.
Inmiddels heb ik de helpdesk natuurlijk al diverse keren aan de lijn gehad, die weten er weinig van heb ik gemerkt en kom daar niet verder mee. Trouwens ik ga geen extra kosten meer maken omdat Orange een slechte prestatie levert. Dus mail ik alleen nog maar met tot op heden geen resultaat. Ze zeuren nu al een paar maal over de PTT kabel die in mijn huis zit.
:@
Gewijzigd door JFH op 01 May 2008, 14:19

TCP_IP
begrijpelijk aangezien telefonieproblemen 90% van de tijd in bekabeling zit !

lees dit AUB eens door http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2

Hoelang is kabel tussen livebox en je ISRA punt nu ??

je zult mogelijk dit kabeltje moeteninkorten tot zon ca 20cm. voor de beste verbinding... als je niet openstaat om een paar kosten extra te maken zul je deze verbinding toch houden...
zie orange voorwaarden, komt er kort op neer. kl is vanaf het ISRA punt verantwoordelijk voor zijn aansluiting. orange regelt het tot ISRA punt. als je een Livebox hebt word die ondersteund maar ga niet verwachten dat ze een monteur voor je sturen omdat je het zaakje zelf niet voor elkaar hebt...

word wel veel geklaagd over slechte prestatie met telefonie, maar zit in de meeste gevallen toch bij de klant zelf thuis hoor !! komt gewoon door adsl2, het heeft vele voordelen maar ook nadelen

rrozema
Als je telefoonlijn al kraakte en stoorde voordat je Orange had, waarom klaag je daar dan over bij Orange? Natuurlijk wordt dat niet beter als je alleen het verre eind van de kabel een poortje verhangt van KPN naar Orange. Je kabel is gewoon niet goed. Laat een lijnmeting doen en eventueel je signaal overzetten op een alternatief aderpaar. Ook moet je je bedrading in huis nogmaals heel precies controleren en mogelijk zelfs vervangen. En als dat allemaal niet helpt/niet mogelijk is, dan moet er misschien zelfs gegraven worden om 'het lek boven water' te krijgen. Met alleen klagen kom je er niet, je zal zelf wat actie moeten ondernemen nadat je de feiten op een rijtje hebt gezet.

rrozema
'kabel' is niet enkel het stukje tussen jouw ISRA en je livebox. JFH zegt dat hij voordat hij naar Orange ging al een krakende lijn had. Je moet het toch met me eens zijn dat het niet aan Orange kan liggen dat zijn lijn kraakt als hij niet eens op Orange aangesloten zit? Het ligt aan z'n kabel.

En 20m of 20cm 'binnen' telefoonkabel maakt echt wel verschil in de lijnkwaliteit. Dat jij dat verschil bij jou niet terug ziet in je download snelheid toont al aan hoe zinloos het gezeur over 'meer snelheid' van een heleboel mensen is; jij merkt het verschil niet eens. Maar als je al een niet perfecte verbinding hebt, dan kan het verschil tussen 20cm en 20m 'binnen kabel' precies het verschil zijn tussen een werkende internet verbinding en een niet werkende internet verbinding. Bovendien is de kabel kwaliteit die door eindgebruikers wordt gebruikt voor dat laatste stukje vaak veel slechter dan die welke de KPN onder de grond gebruikt. Om al die redenen samen geldt het advies om de 'binnen kabel' zo kort mogelijk te houden. Dat het van de ene op de andere dag ineens weer goed was kan ook zijn omdat iemand bij jou in de buurt wel z'n verstand gebruikt en wel een lijnmeting heeft laten uitvoeren op zijn kabel waarna zijn kabel is verplaatst of anders gerouteerd opdat zijn verbindingsproblemen zouden worden opgelost en als bij toverslag zijn jouw problemen ineens ook opgelost. Doe je oogkleppen eens af en zie dat er een hele wereld om je heen is die invloed op jou heeft en waar jij ook invloed op hebt.

N.B. 'binnen kabel' is geen officiele term, ik kon even geen betere naam verzinnen voor het stukje kabel vanaf je ISRA tot aan je modem. Dat stukje van je kabel waar je als klant zelf invloed op hebt.

TCP_IP
ik kopieer even een post van mij omdat deze hier ook wel betrekking op heeft:

og steeds zelfde probleem ??

post eens wat waardes, deze kun je als volgt vinden...

open internet explorer
maak adresbalk leeg
typ in 192.168.1.1
nu zit je op de livebox pagina als het goed is
klik rechts op geavanceerd
ga met de muis over statistieken
kies uit dat submenu voor adsl statistieken

kopieer ff wat daar staat en post dat even hier als je wilt

vermeld aub ook even hoe je aansluiting is...
waar staat je livebox
waar komt ISRA punt binnen (hoofdaansluiting KPN/PTT kabel)
hoelang is kabeltje tussen ISRA en Livebox
zit livebox op een wandcontactdoos, hoever zit deze van het ISRA punt ??

veel gevallen ligt aan de kabel, maar het kan ook goed aan de voeding van de livebox liggen, word die warm of hoor je een lichte 'zoem' van adapter afkomen ??

hoe meer info, hoe beter je geholpen word Grin

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zeeeer slchte telefoonverbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
sinds 09-01-2015 geen internet- & telefoonverbinding Storing : 8 15 Mar 2015
Telefoonverbinding valt weg huawei t online Storing : 7 30 Dec 2013
Telkens resetten voor wegvallende telefoonverbinding Storing : 7 25 Dec 2009
Geen telefoonverbinding Storing [Speedtouch 706(WL)] : 2 05 Sep 2008
Advertentie