obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Loopt: Opzeggen Orange
Aswin
begindatum: februari 2008
omschrijving: Opzeggen Orange i.v.m. verhuizing naar ander adres in zelfde gemeente. Helaas contract moet uitgezeten worden ondanks toezeggingen
antwoord HD: Volgens de algemene voorwaarden heb ik pech
termijn: onbekend
opgelost: nee

Begin februari heb ik contact opgenomen met Orange met de vraag wat de kosten zouden zijn om mijn huidige Orange abonnement (incl telefonie) te verhuizen naar mijn nieuwe adres. Dit zou €50,- gaan kosten. Hierover heeft een aantal keer E-mail verkeer plaatsgevonden. Verschillende reactie van Orange waarin men maar niet scheen te begrijpen wat ik nou wilde. O.a. de onderstaande reacties:

Mijn verzoek: Ik wil verhuizen en geen €50,- betalen.
Orange: Misschien moet u een ander abonnement nemen.

Mijn verzoek: Ik heb buiten Orange internet en telefonie ook een mobiel abonnement. Dit zeg ik ook op als we er niet uitkomen.
Orange: Ik zie dat u een mobiel abonnement heeft, u heeft gemaild met de Internethelpdesk...... Shock

En zo nog wel meer.

Op 27 maart 2008 opnieuw contact opgenomen met de klantenservice van Orange. Krijg ik de mededeling van Orange dat wanneer ik een inschrijvingsbericht van de gemeente kan overhandigen dat ik dan van het contract af kan. Mooi denk ik, probleem opgelost. Ik ga op zoek naar een nieuwe aanbieder, vindt een nieuwe aanbieder, sluit een contract met hen af in de veronderstelling dat ik van het contract met Orange afkan.

Begin april 2008 begin ik met de voorbereidingen van de verhuizing. KPN wordt gebeld om het nummer (PSTN) te verhuizen naar het nieuwe adres met behoud van nummer. Ik ontvang 2 dagen later van KPN bericht dat e.a. in gang is gezet. Nog geen 2 dagen later ontvang ik van Orange een bericht dat ook de ADSL lijn verhuist wordt (terwijl ik daar niet om gevraagd heb).

Na veelvuldig bellen etc opniew een medewerker van Orange aan de telefoon (afdeling contract opzeggen). "Nee meneer, dat heeft u verkeerd, mijn collega heeft de verkeerde informatie doorgegeven". Mijn reactie:"Niet mijn probleem, ik heb e.a. in gang gezet bij een nieuwe provider en zit zoals het er nu naar uitziet aan 2 contracten vast". Orange:"Dan had u de algemene voorwaarden maar moeten lezen, daar staat in dat de mededelingen van medewerkers van Orange niet bindend zijn!" Shock

Dus ik ontplof zo ongeveer. Helaas meneer, u zit aan 2 contracten vast. Een paar dagen later (09 mei) belt mijn vriendin, zij krijgt de mededeling dat wanneer we de aanbiedingsbrief bij algemene voorwaarden van de nieuwe ISP toesturen we alsnog onder het contract uitkunnen. Smile

Ik bel een paar dagen (15 mei) later opnieuw terug nadat we bericht hebben ontvangen van de nieuwe ISP dat men 22 mei komt installeren. Vraag om een faxnummer om e.a. op te sturen. Ik fax op 16 mei de informatie naar Orange en bel, op verzoek van Orange, op maandag 19 mei terug met het verzoek e.a. op te pakken.

Persoon in kwestie is er niet (plotseling ziek geworden). Ik vraag om een reactie van Orange omdat er indien contract niet opgezegt wordt er andere zaken geregeld moeten worden (onder andere verhuizing van de CAI e.d.).

Reactie Orange:"Helaas meneer, ik kan u niet helpen, u zult moeten wachten tot dat mijn collega weer beter is........" Shock

M.a.w. ik heb genoeg van Orange en wil met grote spoed van ze af. Ik wordt er moe van dat de ene collega dit zegt en de andere dat, en het er dus op neer komt dat ik straks 2 contracten heb omdat Orange mij niet goed heeft voorgelicht!
 
Tiger
@Aswin, De verhuiskosten zijn inderdaad € 50 bij orange en was voorheen bij wanadoo ook en als op je nieuwe adres orange internet kan leveren zit je er gewoon aan vast.
En zoals je gemerkt hebt heb je niets aan de verhalen van de helpdesk zolang je de toezeggingen niet zwart op wit hebt staan.
Nu zit je aan 2 contracten vast.
Ik hoop in elk geval voor jou dat er toch nog een regeling te treffen is.

Tiger
 
Aswin
@Tiger

Het hebben van 2 contracten zal zo'n vaart niet lopen. De nieuwe aanbieder is Tele2 en zij hebben een Try before you Buy periode van 2 maanden. Zolang ik niet onder het contract met Orange uitkom, houdt ik het contract van Tele2 aan. Lukt het niet, dan blijft Orange en dan vliegen ze er zowiezo aan het einde van contract eruit en lukt het wel, dan blijft Tele2.

Maar waar het mij vooral om gaat is dat de medewerkers van de klantenservice elkaar aan alle kanten tegen spreken.

Medewerker 1 zegt: U kunt onder het contract uit als u ons een inschrijving bij de gemeente van uw nieuwe adres toezendt.

Medewerker 2 zegt: Nee, wat medewerker 1 zegt klopt niet, u dient de aanbiedingsbrief en de algemene voorwaarden van de nieuwe ISP op te sturen

Medewerker 3 zegt: Nee medewerker 1 & 2 hebben het fout, u zit aan het contract vast.

M.a.w. men weet zelf niet wat de regels/procedures zijn. Om strontziek van te worden! Sad
 
TCP_IP
als je KPN verhuisd, verhuisd je adsl automatisch mee Wink
als op nieuwe adres gewoon geleverd kan worden, zit je aan het contract vast...
medewerker 3 heeft het juist!

oftewel contract uitzitten...
 
Tiger

Quote

AtHome schreef:
Hoi Aswin, je schreef aan het einde: M.a.w. ik heb genoeg van Orange en wil met grote spoed van ze af. Ik wordt er moe van dat de ene collega dit zegt en de andere dat, en het er dus op neer komt dat ik straks 2 contracten heb omdat Orange mij niet goed heeft voorgelicht Nou, inderdaad die helpdeskmedewerkers van Orange is om wanhopig van te worden. Ik heb inmiddels een andere provider, maar zit nog met een kostenplaatje. Ze hebben mijn beloofd die onkosten te vergoeden, maar dat is niet gebeurd. Alles neergelegd bij de Geschilllencommissie. Dit alles speelde in dezelfde periode als bij jou af. En ik heb al meer gelezen op het forum rond die tijd. Ik heb mijn verhaal staan hier : http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=2518

@AtHome,

IK hoop voor jou dat jij geen problemen krijgt bij je nieuwe provider zelf ben ik een paar jaar geleden bij @home weggegaan door de onbeschofte behandeling door de helpdesk en bij wanadoo/orange heb ik tot nu toe nog geen probleem gehad en ik hoop uiteraard dat dit zo blijft.

Tiger
 
modswat
Ik ben ook weggegaan bij @home/ziggo omdat dat een grote oplichters bende is.
Ik krijg binnekort adsl van orange maar hou me hart vast als ik lees wat een wan prestaties leverd pfff.
 
modswat
Athome is nu ziggo en wat is nu het geval ze hebben bij iedereen voor de fusie 2x het abbo geld ingehouden.
Plus nog eens dat de brief veel te laat kwam waar dat instond.
Door die actie van hun zijn de algemene voorwaarden verandert ter gunste van ons^^.
Dus snel opgezegd.

Ik betaal voor internet dat niet stabiel is en heb me neus daar nu wel vol van hoor.
Ben ik aan het downloaden dan schomelt de download als een gek,de upload het zelfde.Komt er iemand anders online bij mij in de straat zie je meteen aan je snelhied want je deelt alles ja is kabel heWink
Mail word geblokeerd enz enz.
Daar betaal ik niet voor toch?

adsl is naar mijn mening veel stabieler en ja ik woon kort bij een wijkcentrale.
Voor die 47.95 die ik betaalde heb ik adsl en telefoon en ik hou nog geld over en veel stabieler.
Gewijzigd door modswat op 30 mei 2008, 19:55
 
Aswin
Gelukt Smile

Ik ben sinds een week onder het contract met Orange uit. Orange heeft aangegeven accoord te gaan met de aanbiedingsbrief en de leveringsvoorwaarden van de nieuwe ISP. Blijkbaar had men genoeg van mijn gezeik en gezeur (ik hing op het laatst elke dag zeker 5x aan de lijn met de vraag of hun probleem inmiddels was opgelost.

Op een gegeven moment was de persoon waar mee ik e.a. had afgesproken zelfs "ziek" (of op non-actief, of iets anders of echt ziek). Ik heb toen via een ander persoon de boel geregeld.

Grin Grin Grin

 
ka1rel
ja een grote puin hoop bij orange zeg.zal een mijn verhaal doen .
ik heb gebelt dat ik ga verhuizen naar mijn vriendin die ook orange heb en gezegt haar contact loopt af en wil ik mijn abonnement daar aan laten sluiten.allang van te voren en werd alles in orde gemaakt zeiden ze.ik maar eens bellen en wisten ze van niets van de hele verhuizing niets af .later weer geregelt en ja werd gezegt u vriendin der internet stoppen we en die van jou gaat door bij het adres van je vriendin.en nu na 2 maanden nog niet geregelt en ja we hebben vertraging zeiden ze .en ja we hebben dus nog steeds via mijn vriendin internet en dat van mj is nog niet geregelt .ben dus erg boos hoe ze met klanten omgaan .en nieuwe naam en nog problemen.Shock
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Loopt: Opzeggen Orange', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online : 8 16 mei 2018
Opzeggen / legale contractbreuk nav. recente problemen? Storing : 7 13 nov 2016
Digitale TV opzeggen via online.nl account Algemeen : 4 28 dec 2015
wie heeft ervaring met opzeggen? Algemeen : 5 28 mei 2015
telefoonabonnement opzeggen Algemeen : 2 27 dec 2014
Advertentie