obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
webcamserver thuis; drama!
eamel
Hallo, mensen!

Wie kan me van advies dienen bij het volgende drama? Ben nu minimaal twee weken bezig met het organiseren van streamingvideo op mijn website, zij het minimaal (160x120 formaat).

Ik werk met een betaalde versie van WebcamXP Private, Orange's Livebox Sagem F@ST en een Logitech Quickcam Pro 9000.

De stappen die ik heb ondernomen:

Livebox
De gateway benaderd; 192.168.1.1. Hier d.m.v. portforward poorten binnen de firewall opengezet:

Naam: WebcamXP01
Toegang geactiveerd: ja
Protocol: TCP
Van poort: 8080
Tot poort: 8080
Lokaal IP-adres: 192.168.1.10

En deze handeling vervolgens toegepast op de poort 8090 en idem 9000 tot 9001 (voor de Windows Media Stream) op zowel TCT als UDP.

Ook getracht een en ander te activeren

PC
PC met voornoemd IP-adres fungeert (uiteraard) als de webcamserver en dus hierop, voor alle zekerheid, de firewall uitgezet (en later weer aan met uitzonderingsregels voor bovengenoemde poorten; ook weer TCP alsmede UDP). Idem IP statisch vastgezet zodat deze niet door de Livebox DHCP wordt veranderd.

Webcamprogje
Zoals gezegd maak ik gebruik van WebcamXP Private. Waarom? Vooral vanwege de gebruiksvriendelijkheid en de mogelijkheid om vlug html-code te genereren voor implementatie in mijn website. Alle client-types geprobeerd: Java, Java Client, Javascriptmode, Mjpeg Streaming Client (Java), Windows Media Player.

Interne HTTP server; instellingen. Internet IPadres 85.146.**.**, poort 8080 (maar ook 8090, 9000, 9001 of zelfs een willekeurige, bijvoorbeeld 7777). Geen proxy maar ook pogingen metproxy (www-proxy.orange.nl, poort 8080, socks4 en socks5, beide geprobeerd).

Het probleem
Het lokale IP-adres wordt doorgelaten, keurig op poort 8080 (of om het even welke er op dat moment opgesteld staat nde Livebox firewall) en laat dus binnen de browser een keurig streaming beeldje zien. Wordt het IP-echter vervangen door het externe IP-adres verschijnt er niets; zwart beeld bij gebruik van de Windows media stream en, bij Java, een wit vlak met rood kruis (bij het opvragen van, rechtermuisknop op het witte vlak, de java console wordt het volgende meegedeeld: load: class mJPEG.class not found en vervolgens diverse 'unknown sources') Vreemd aangezien dit kennelijk wel kan bij een lokaal ingevoerd IP (http://192.1.1.10:8080)

Ik maak overigens gebruik van Java JRE version 1.6.0_05 maar heb ook oudere versies geprobeerd.

Kortom; mijn mogelijkheden zijn opgedroogd. Heb zo ongeveer alle fora hieromtrent geraadpleegd en idem alle documentatie van Orange, portforward, WebcamXP, etc. Zelfs Google bracht geen soelaas.

Normaliter zou ik zeggen; laat maar. Maar dit begint zo onderhand een principekwestie te worden, een kweeste..

Help! Iemand?

(Oh ja; mijn site: www.eamel.net)
Gewijzigd door eamel op 21 mei 2008, 21:42
 
TCP_IP
las even vluchtig op site van webcam xp wat over de poorten
8080, 8090 en 9000-9100

je geeft aan 9000 en 9001 ? zou dit een oorzaak KUNNEN zijn?
letterlijk staat er 9000-9100 TCP/UDP for windows Media streaming

dus kortom 9000 tot en met 9100 openen

verder tja, probeer je vanaf 1 pc buitenaf te bekijken of meerdere? kan ook configuratiefout op andere pc zijn uiteraard.

heb je eventueel ook getest of poorten daadwerkelijk openstaan, dmv een port checker ?
 
h_henkie
Ik ken het programma niet en zou ook niet weten hoe het werkt. Frown Maar als ik dit zo lees dan vermoed ik dat het programma niet het probleem is. In jou probleem beschrijf je

Quote

Wordt het IP-echter vervangen door het externe IP-adres verschijnt er niets;
Hier ben ik met mijn webserver ook tegenaangelopen. Iedereen kon de server van buiten bereiken, maar intern werkte het niet. Als ik via een proxyserver werkte dan kon ik intern mijn server weer wel bereiken. Mijn oplossing die ik nu gebruik is dat ik de localhost heb aangepast. (zoek hier op de site hoe dat moet). Een andere oplossing die ik gebruik, op een andere computer is firefox gebruiken met de add on "foxyproxy". De proxyserver die ik gebruik is van orange.
 
eamel
@ TCP_IP; je hebt gelijk; dat stond er. Maar 't was 'n typefout, helaas :-( Heb dus de poorten 9000 tot 9100 opengezet en niet 9001...

Heb portchecker geprobeerd en die geeft aan: closed but unsecure. ofwel; wel open maar niet helemaal. :-)

Overigens ook de firewall in z'n geheel uitgezet alsmede alle poorten van open 1 tot 65duizendnogwat... niets.. Ken wel jankuh.

@ h_henkie; Localhost zeg je? Ik zal 't eens proberen. Wie weet.. ik zal het resultaat hier wel neerplempen, een dezer dagen (beetje druk :-))
Gewijzigd door eamel op 22 mei 2008, 00:18
 
TCP_IP
Dit doet me denken aan een vorig topic waarbij de webserver in zijn geheel onbereikbaar was.
Na een herinstallatie van de pc was het probleem toen verholpen, maar niet te zeggen of dit ook nodig is bij jou.

dus kijken eerst even verder
Welke firewall/antivirus heb je draaien?
Heb je evt. een 2e pc om het daarop te testen?

En dan volgende wat misschien apart klinkt en weet niet of dit hiermee van toepassing is.
Op mijn laptop heb ik ook een ingebouwde webcam, op moment dat ik deze aanzet met utility wat erbij zat werkte het normaal maar op moment dat ik het voor een 2e toepassing opende bijvoorbeeld msn webcam werkte het niet. Cam kon bij 2 toepassingen tegelijk aan.
Kan het zijn dat je de utility aan hebt staan op pc, en tegelijkertijd voor je streaming ook?
Dit is echt een wilde gok hoor, weinig ervaring met cams.

 
h_henkie
Euh ik bedoel de hosts file. sorryWink
 
mesa57

Quote

eamel schreef:
Het probleem
Het lokale IP-adres wordt doorgelaten, keurig op poort 8080 (of om het even welke er op dat moment opgesteld staat nde Livebox firewall) en laat dus binnen de browser een keurig streaming beeldje zien. Wordt het IP-echter vervangen door het externe IP-adres verschijnt er niets; zwart beeld bij gebruik van de Windows media stream (Oh ja; mijn site: www.eamel.net)


Juist ja. Lijkt op een local loopback probleem. Je kunt de server wel bereiken met het lokale IP adres maar niet met het externe IP adres. Ik neem aan dat je dan bedoelt dat je op een PC in je lokale netwerk het externe IP adres gebruikt. Daarvoor moet router local loopback ondersteunen (en ingesteld staan). En dat doet de livebox dus niet.
Vanuit een externe IP (b.v. vanuit je website die ergens anders op een server staat) zou het wel moeten werken.
Verder zag ik dat je in je configuratie het externe ip adres hebt opgegeven. Ik weet niet waar dat toe dient, maar ik zou daar het lokale ip adres opgegeven hebben.
 
TCP_IP
Ik denk idd nu ook dat het daaraan ligt, je hebt geprobeerd op eigen ip adres achter livebox te benaderen, de webcam iig ?

om op henkie terug te komen

hosts file kun je als volgt vinden:

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

deze openen met kladblok (bestand zonder extensie)
dan zie je het volgende

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost
127.0.0.1





------------------------------------------------------------
bijvoorbeeld:
127.0.0.1 85.146.**.** (* vervangen door andere 2 octetten van je wan ip)





*note:
eerst 127.0.0.1 (je loopbackadres) daarachter kun je alles achterzetten wat je wilt. Wat je daarneerzet kopieren in adresbalk.
Ik heb bijvoorbeeld newsleecher draaien, maar die mag niet gecontacteerd worden voor registratie, simpel gedaan:
127.0.0.1 www.newsleecher.com

als hij naar www.newsleecher.com probeert te gaan word hij geredirect naar 127.0.0.1
Gewijzigd door TCP_IP op 22 mei 2008, 17:02
 
eamel
@ allen; tnx voor 't meedenken... Gewaardeerd.

@ h_henkie: in mijn geval juist andersom; intern prima te bereiken op 192.168.1.10.:8080 maar niet op 85.146.**.**:8080. De localhost heb ik ovrigens ook al getracht aan te passen d.m.v. het tooltje RenHosts.bat (hiervandaan: http://www.mvps.org/winhelp2002/hostsfaq.htm). Helaas..

@ tcp_ip: ik heb 't geprobeerd op een drietal pc's binnen dit netwerkje. Met en zonder firewall ingeschakeld op zowel de pc's als die van de Livebox.

AV-pakket wat hier gebruikt wordt is McAfee VirusScan 12.1 (laatste DAT update van 21-5 j.l.)

Wat betreft de cam; deze wordt echt slechts voor 1 doel gebruikt; streaming. Draait niet op de achtergrond mee (gecheckt en gecheckt en gecheckt :-))

@ h_henkie; dat had ik begrepen :-)

@ mesa57: spijker op z'n kop! lokaal wel, extern niet. Heb overigens ook derden, buiten mijn netwerk om, gevraagd even de site te checken. Ook hier geen soelaas...

Wat betreft de configuratie; die staat lokaal. Echter, vanwege ernstige hopeloosheid heb ik uiteindelijk alles geprobeerd.. je weet nooit hoe een koe een haas vangt, zullen we maar zeggen :-)

@ tcp_ip: de hoststfile had ik inmiddels gevonden (zie boven) en aangepast; ook hier geen respons.

Er zijn mij vandaag overigens een tweetal tips gegeven. 1. De livebox zou wel eens defect kunnen zijn. En 2. Stap over op bijvoorbeeld een LinkSys router. Die laatste mogelijkheid spreekt mij aan ware het niet dat ik gebruik maak van telefonie (tot voor kort; nadat ik twee weken geleden mijn pc's van een statisch IP heb voorzien weigeren alle telefoons hier in huis dienst. Lekker rustig, dat wel, maar niet de bedoeling...)

Kortom; zucht.
 
TCP_IP
nee tja, hosts file is ook meer voor intern.

ehmm, staat op alle 3 pc's mcafee?
deinstalleer ALLE beveiligingssoftware op 1 pc eens, doe een herstart van systeem en probeer het dan eens. ook al staat AV of firewall uit, lijkt toch nog half te werken.

Dan, reset je livebox als volgt
stroom eraf
resetknop inhouden
stroom erop terwijl je resetknop inhoud
30 a 40 sec wachten
loslaten wanneer buitenste 2 en middelste lampje branden
0x0x0 <<-- 0 is lampje aan, x is lampje uit

wacht 2 minuten ivm opstarten

voer OPNIEUW de portforwards in.
als het kan, post even een screenshote van je portforwards.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'webcamserver thuis; drama!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
chenge van tele2 naar online maar thuis netwerk issues Huawei configuratie en problemen : 2 02 feb 2012
Huawei HG655 instellen thuis groep Algemeen : 6 11 jan 2012
Drama met Online !! Algemeen : 3 12 sep 2008
opzeggen bij ORANGE ??? een drama Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 6 15 apr 2008
contractopzegging Orange een DRAMA Algemeen : 10 24 feb 2008
Advertentie