obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Internetklanten Orange/T-Mobile naar Ziggo
orange07
Internetklanten Orange/T-Mobile naar Ziggo

Mobiele aanbieder T-Mobile wil af van zijn internetklanten. Ziggo koopt de circa 140.000 kabelinternetklanten. De woordvoerders van beide bedrijven bevestigen geruchten daaromtrent tegenover ZDNet. Met KPN zouden gesprekken lopen over een overname van de ADSL-afnemers, maar dit zijn vooralsnog speculaties.

T-Mobile kocht internetaanbieder Orange Nederland vorig jaar van France Télécom. Daarmee kwam het Duitse telecombedrijf automatisch ook in het bezit van de kabelklanten van Orange. Maar T-Mobile zou zich op mobiele telefonie willen concentreren.

Contract ontbonden
De kabelklanten van Orange ontvangen breedbandinternet via het kabelnetwerk van Casema (nu Ziggo). De kabelaar neemt daarbij de verbindingen en de helpdesk voor zijn rekening, terwijl Orange voor de service zorgt. Tussen beide bedrijven gold een zogenaamde shared business value-overeenkomst.

"Dat contract is ontbonden. Wij zijn nu volledig eigenaar van die klanten", bevestigt woordvoerder Gradus Vos. Ook T-Mobile woordvoerster Priscilla Tomasoa beaamt dit. Onbekend is hoeveel Ziggo heeft betaald voor de circa 140.000 klanten, die overigens al bij Casema/Ziggo in de boeken stonden.

Voor de klanten zelf zal er weinig veranderen, zegt de woordvoerder. De dienstverlening blijft immers hetzelfde. Waarschijnlijk worden afnemers wel omgezet naar de producten van Ziggo. De overname is door Ziggo intern al bekendgemaakt, maar het bedrijf heeft het nieuws nog niet actief naar buiten gebracht.

ADSL-klanten naar KPN?
T-Mobile zou ook gesprekken voeren met KPN over de overname van de ADSL-klanten van Orange, zo willen geruchten. Tomasoa van T-Mobile kan dit niet bevestigen. "Dit zijn enkel speculaties en die zijn er altijd in deze markt", zegt ze desgevraagd. KPN gaat nooit in op geruchten, antwoordt ook KPN-woordvoerder Bram Oudshoorn. "Als wij iets te melden hebben, komen we daar vanzelf mee naar buiten."

Deutsche Telecom, het moederbedrijf van T-Mobile, maakt er alvast geen geheim van dat de Nederlandse internetprovider te koop staat. Orange Breedband werd "aangekocht als onderdeel van de overname van Orange Nederland, met de bedoeling om te verkopen", zo lezen we in de toelichting op de jongste kwartaalcijfers van Deutsche Telecom. Het bedrijf waardeert Orange, dat een eigen ADSL-netwerk heeft, op 133 miljoen euro.
 
Wanabo
Voor de Orange klanten die een gedwongen overstap naar Ziggo boven het hoofd hangt kunnen vast kijken op het zuster forum over Ziggo!

De eerste troubles zo kort na het ontstaan van Ziggo zijn er al weer. Angry

http://ziggo.gebruikers.eu/
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
guus
Hehe, eindelijk actie ondernomen, als we van kpn worden kun je miss ook wel overstappen op telfort Grin
 
Lizard
Een overname door de KPN zal de opta denk ik niet goedkeuren.
Iets met concurrentie enzo. Wink
 
guus
Ja maarja, doe dan door Alice ofzo. Ja wat moeten we dan, beetje ons laten stikken? Shock
 
h_henkie
Ach, ik hoop dat het bij de opvolger beter word, qua snelheid. Theoretisch zou ik max 20 mb moeten hebben. Nu weet ik ook wel dat dat nooit zal gebeuren. Maar ik heb nog nooit ~10 mb gehaald. Terwijl ik korte kabels gebruik en ongeveer 500 meter van de kast delft centraal zit.
Ik ben wel erg benieuwd wat er gaat gebeuren met de adsl + telefonie. Ik ben bewust weggegaan bij kpn.

275443368
Gewijzigd door h_henkie op 24 mei 2008, 17:57
 
guus
Ja euh, t lijkt me beter dat de consument er wat aan heeft dan dat t zo blijft. KPN heeft toch al een grote marktpositie.
 
h_henkie

Quote

pinnhead31 schreef:
Ga er maar vanuit dat wanneer kpn het heeft overgenomen dat de prijs snel omhoog gaat.

En daar zit ik dan weer niet op te wachten. Maar goed als de kosten omhoog gaan kan ik ook weer opzeggen.
 
orange07

Quote

h_henkie schreef:

Quote

pinnhead31 schreef:
Ga er maar vanuit dat wanneer kpn het heeft overgenomen dat de prijs snel omhoog gaat.

En daar zit ik dan weer niet op te wachten. Maar goed als de kosten omhoog gaan kan ik ook weer opzeggen.


Denk het niet Smile

Hccnet heeft ook een speciale regeling gekregen (oude leden) zelfde prijs en speed behouden.

http://www.hccnet.nl

Bij KPn kost 8/1 | 12/1 Met telefoon 79 eurie Sad
Gewijzigd door orange07 op 26 mei 2008, 09:48
 
JMM
Pas een brief ontvangen dat ik als Orange kabel klant gewoon naar Online ga en niet overgezet naar Ziggo. Heeft Ziggo dan wel de Orange klanten overgenomen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetklanten Orange/T-Mobile naar Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 16 07 nov 2016
Advertentie