obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Draadloos netwerk achter livebox mbv belkin G+ mimo
crabbez
Beste forumlezers,

Ik heb een livebox zonder ingebouwde wifi en samen met mijn vriendin 2 laptops (siemens met xp sp2, en Acer met Vista) beide voorzien van ingebouwde wifikaart. Ik heb een Belkin G+ Mimo wireless router gekocht om mijn laptops van draadloos interenet te kunnen voorzien en om bestanden en mijn printer die siemens laptop zit aangesloten via de seriele printerpoort te kunnen delen mijn vriendins Acer laptop.

Ik heb alle stappen zoals kawasakiman in deze topic heeft uitgelegd gevolgd om hem als accespoint te gebruiken http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=1461

Nu is mijn livebox dus op 1 van de 4 ethernetpoorten (uitgangen) van de belkin aangesloten en beide laptops zijn draadloos van internet voorzien.

de livebox is toegankelijk via 192.168.1.1
de belkin via 192.168.1.2
de siemens laptop heeft als wireless ip adres: 192.168.1.12
de acer laptop heeft als wireless ipadres: 192.168.1.11
ook heb ik een utp kabel van de tweede (gele) pport van de livebox beschikbaar naar mijn siemens of de belkin met als ip adres: 192.168.1.10

dhcp heb ik zoals alle overige instructies van kawasakiman op de livebox aangelaten, maar op de bekin uitgeschakeld en op mijn laptops weer aangevinkt staan.

Nu komt de MAAR in het verhaal...
Het lukt mij maar niet om een draadloos netwerk tussen de twee laptops tot stand te brengen, ik heb de siemens voorzien van de nieuwe xp update waardoor hij wel met vista moet kunnen communiceren maar dit heeft niets opgeleverd. Ik heb bij de Acer van mijn vriendin een particulier netwerk gekozen en alle opties aangevinkt onder delen en verkennen.

Toch zien beide laptops elkaar niet!

Ook heb ik alle softwarematige firewalls uitgeschakeld.

Beide laptops hebben dezelfde windows gebruikersnaam, wachtwoord en werkgroepnaam.

Ik kan wel naar de bekin router of de livebox pingen maar niet van de ene laptop naar de andere dan krijg ik 4x de melding request timed out.

Ook lukt het mij niet om via een nieuw netwerk tussen beide laptops te maken via netwrkconnections / netwerkcentrum. ik kies dan steeds voor de verbindingsmethode dat mijn computer via een hub aan het internet is aangesloten en ook de andere computer via de hub is aangesloten (is dit de juiste keuze bij gebruik van de belkin als accespoint?) Vervolgens kan ik mijn usb stick in mijn siemens laptop doen en worden de instelling voor het nieuwe draadloze netwerk opgeslagen welke ik daarna op de acer installeer.

als ik bij de acer bij netwerkcentrum op volledig overzicht weergeven klik zie ik de siemens wel met een stippellijntje onder de acer staan, maar ik kan de siemens niet selecteren. wel geeft 4 volle groene verbiningsstreepjes weer.

Kawasakiman heeft me per PM laten weten het zo even niet meer te weten maar het aan een ander te zullen voorleggen en erop terug te komen.

Ik hoop dat jullie via dit topic met me mee kunnen denken.

Ik woon in Zoetermeer en heb geen problemen met het internet draaadloos op te komen.

ps: zijn er poorten op de livebox die ik open moet gooien?

HELP ME!!!!!
Angry

Shock
Gewijzigd door crabbez op 26 mei 2008, 21:13
 
rrozema
Je hoeft niets te veranderen aan je livebox of je belkin. Die zijn helemaal correct geconfigureerd (je beschrijving is uitstekend). Je problemen zitten in je windows machines.

Het aanmaken van een nieuwe netwerkconnectie is ook niet nodig; de beide laptops zitten al in het zelfde ip netwerk. De door jou toegepaste methode is volgens mij enkel nodig wanneer je geen access point hebt en je beide machines rechtstreeks (draadloos) aan elkaar wilt verbinden. M.a.w. ik vermoed dat je daarmee juist de instellingen slechter maakt. Als je echter nog steeds wel het internet op kunt vanaf beide machines, dan is er nog niets aan de hand. Mocht je het draadloze gedeelte tijdens je tests willen uitsluiten; sluit dan beide laptops eens met 2 utp kabels op de 2 poorten van de livebox aan en probeer dan te verbinden; ik verwacht dat je hetzelfde probleem zult hebben -> draadloze verbinding netwerk is niet het probleem.

Heb zelf (gelukkig?) nog steeds geen vista machines. Ik kan je daardoor helaas niet echt verder helpen. Het feit dat je echter onderling niet kunt pingen lijkt toch op een firewall te duiden. Welk commando gebruik je precies? "ping 192.168.1.11" en "ping 192.168.1.12"? Of probeer je misschien machine namen te gebruiken?
Gewijzigd door rrozema op 26 mei 2008, 23:57
 
TCP_IP
je zou er eens op moeten googlen, duizenden topics hierover letterlijkPfft

begin maar simpel... firewalls zijn uit MOOI...
theoretisch zou dit uiteraard moeten werken, maar dat is het mooie van theorie de praktijk is altijd anders!
Dacht in eerste instantie aan bestands en printerdeling op beide PC's, daar zou je naar kunnen kijken maar het feit blijft dat zelfs ze elkaar niet kunnen pingen.
Voer toch voor de zekerheid een netwerkwizard uit, hier wat over gevonden hoe en wat http://www.pcpret.nl/netwerk/netwerk1...werk10.php
Je zou kunnen zeggen dat subnetmask niet klopt, maar volgens mij word ip adres uitgedeeld aan de machines of niet?
Dan is er nog de mogelijkheid dat een firewall de boel blokkeert.

schakel firewall van Belkin eens uit en probeer dan nog eens te pingen. Niet gelukt? schakel firewall van livebox eens uit en probeer nog eens te pingen.
Mocht je bang zijn voor hackers, haal dsl verbinding er even af.

Mocht dat ook geen uitkomst bieden, verbind de laptops direct aan elkaar met een UTP (cross)kabel.
stel handmatig ip in, acer op 192.168.1.2 en siemens op 192.168.1.4 subnetmask beide 255.255.255.0

ping dan eens naar elkaar.


Begint al wat onduidelijker te worden lees ik, begin voor het gemak met kortste afstand.

--1-- peer 2 peer connectie direct

1. Verbind laptops met elkaar d.m.v. UTP kabel
2. stel siemens in op ip-adres 192.168.1.2 subnetmask 255.255.255.0
3. stel acer in op ip-adres 192.168.1.4 subnetmask 255.255.255.0
4. ping elkaar
5. succesvol?

--2-- via livebox met UTP kabel

1. Sluit beide laptops aan met UTP kabels aan op livebox
2. Beide laptops moeten ip via DHCP verkrijgen
3. ping elkaar
4. succesvol?

--3-- via belkin met UTP kabel

1. sluit beide laptops aan op Belkin met UTP kabels
2. stel siemens in op ip-adres 192.168.1.2 subnetmask 255.255.255.0
3. stel acer in op ip-adres 192.168.1.4 subnetmask 255.255.255.0
4. ping elkaar
5. succesvol?

--4-- livebox DHCP via Belkin met UTP kabel

1. vervolg van stap 3
2. Sluit livebox aan op Belkin LAN poort
3. Schakel van beide laptops draadloos uit
4. Beide laptops moeten ip via DHCP verkrijgen
5. ping elkaar
6. succesvol?
7. Schakel firewall van Belkin uit

--5-- livebox DHCP via Belkin met 1 UTP kabel en 1 wifi

1. vervolg van stap 4
2. Sluit livebox aan op Belkin LAN poort
3. Schakel van 1 laptop wifi in, andere niet
4. Beide laptops moeten ip via DHCP verkrijgen
5. ping elkaar
6. succesvol?

--6-- Via livebox DHCP naar BELKIN met wifi

1. vervolg van stap 5
2. Sluit livebox aan op Belkin LAN poort
3. Schakel van beide laptops wifi in
4. Beide laptops moeten ip via DHCP verkrijgen
5. ping elkaar
6. succesvol?

Deze stappen maar eens doorlopen, en eens kijken waar het precies misgaat.
Aparte is dat ik dit wel vaker meegemaakt heb, en heb ik het ook elke x wel opgelost maar vergeet telkens waar het hem nou in zat.
Gewijzigd door TCP_IP op 27 mei 2008, 00:00
 
Richard
Geweldige uitleg TCP_IP.

Daar moet het mee lukkenlijkt me. Zoniet dan kan crabbez misschien nog eens op deze link kijken of alles goed staat
http://technet.microsoft.com/nl-nl/li...n-us).aspx
Greetings, Richard.
 
rrozema
Voor --1-- heb je een cross-link kabel nodig. Deze zou ik even overslaan, dus begin gewoon bij --2--.
 
crabbez

Quote

rrozema schreef:
Welk commando gebruik je precies? "ping 192.168.1.11" en "ping 192.168.1.12"? Of probeer je misschien machine namen te gebruiken?


hoi bedankt voor je reactie! Ik wordt dr echt knettergek van en vermoed zelf ook dat het iets met een firewall te maken moet hebben die de onderling verbinden tegenhoudt. Ik heb wel spybot search & destroy etc op mn siemens geinstalleerd staan maar niet lopend, ik grbuik het alleen om af en toe te scannen op spyware.

Ik ping op de ipadressen inderdaad dus " ping 192.168.1.11" hoe zou ik het pingen op de machinenaam moeten formuleren, gewoon "ping Acer" ?

gr.
 
crabbez

Quote

TCP_IP schreef:
je zou er eens op moeten googlen, duizenden topics hierover letterlijkPfftMocht dat ook geen uitkomst bieden, verbind de laptops direct aan elkaar met een UTP (cross)kabel.
stel handmatig ip in, acer op 192.168.1.2 en siemens op 192.168.1.4 subnetmask beide 255.255.255.0

ping dan eens naar elkaar.


Deze stappen maar eens doorlopen, en eens kijken waar het precies misgaat.
Aparte is dat ik dit wel vaker meegemaakt heb, en heb ik het ook elke x wel opgelost maar vergeet telkens waar het hem nou in zat.


hoi, ik heb de firewall van de belkin constant uit staan dus dat kan het niet zijn. Ik ben er niet uit hoe ik de firewall van de lifebox uitschakel, heeft iemand suggesties?

ik ga de opties die je noemt inderdaad uitpoberen om te kijken of het pingen in bepaalde situaties wel lukt en daar aanwijzingen voor het probleem uit te halen. Heb het deze week ontzettend druk en heb de afgelopen twee dagen echt URENlang mee zitten klooien en weet ik niet wat hoeveel gegoogled in zowel engelse als nederlandse zoektermen maar niets echt nuttigs gevonden.

het gekke is dus dat ik ten alle tijde wel kan internetten. ook als ik de rode poort vd livebox via utp kabel met mn siemens verbindt en de acer via de gele pc1 uitgnag vd belkin draadloos verbindt met de router heb ik op beide laptops verbinding maar kan ik niet onderling pingen. Ik ken de ipadres getallen combinaties nu beter uit mn hoofd dan mn bankrekingnummers en telefoonnummers..Grin

Ik ga het dus zeker uitproberen en blijf checken of iemand misschien het probleem herkent en een snelle oplossing kan aandragen.

gr.
Gewijzigd door crabbez op 27 mei 2008, 00:46
 
rrozema

Quote

crabbez schreef:
hoi, ik heb de firewall van de belkin constant uit staan dus dat kan het niet zijn. Ik ben er niet uit hoe ik de firewall van de lifebox uitschakel, heeft iemand suggesties?

Zoals ik al zei: je livebox en je belkin staan prima ingesteld; niet meer aankomen. Ook niet aan de firewall instellingen. Het probleem zit in je windows machines. Daar moet je de firewall uit zetten.

Quote

crabbez schreef:
het gekke is dus dat ik ten alle tijde wel kan internetten. ook als ik de rode poort vd livebox via utp kabel met mn siemens verbindt en de acer via de gele pc1 uitgnag vd belkin draadloos verbindt met de router heb ik op beide laptops verbinding maar kan ik niet onderling pingen. Ik ken de ipadres getallen combinaties nu beter uit mn hoofd dan mn bankrekingnummers en telefoonnummers..Grin

Precies, het is dan ook helemaal niet gek dat je wel kan internetten: je netwerk is in orde. Je moet enkel je windows pc's instellen dat ze met elkaar kunnen kletsen.

google les Smile Zoeken op +vista +xp +ping +"timed out".

een van de resultaten:

http://forums.techguy.org/windows-vis...oblem.html

en een andere:

http://gathering.tweakers.net/forum/l...es/1183332

edits: Wanabo, doe iets aan de url parsing Sad
Gewijzigd door rrozema op 27 mei 2008, 02:18
 
crabbez
hoi ik loop ook tegen het volgende aan.

Mijn siemens laptop staat nu even rechtstreeks via utp kabel op de livebox aangesloten zoals hij stond voordat ik draadloos ging. Ik gebruik voor het downloaden van muziek etc het programma DCplusplus.

Tot voordat ik draadloos ging werkte DCplusplus goed, ik heb de poort 1412 op de livebox opengezet.

Als ik nu DCplusplus opstart krijg ik de melding: Failed to create port mappings, please setup your NAT yourself.

Als ik bij de geavanceerde instellingen van mijn livebox kijk dan zie ik bij Firewall-->NAT geen publiek NAT ip adres beschikbaar. Moet ik hier iets invullen?

verder staat er bij de instellingen van de DNS op de livebox het onderstaande: --> kloppen deze instellingen wel?

Standaard configuratie van de DNS en de Livebox

Domeinnaam : (STAAT NIETS INGEVULD=BLANCO)
Primaire DNS server : 194.134.5.5
Secondaire DNS server : 194.134.0.97
Standaard gateway : 81.71.128.1
DNS-Relay : Geactiveerd


en

Dynamische DNS instellingen

Laatste bericht www.dyndns.org : members.dyndns.org : Geen foutmeldingen.
IP adres (DynDNS data base) : Onbekend
IP adres (wordt gebruikt voor server update) : 81.71.134.62

Service status : Uitzetten
Gebruikersnaam DynDNS : (STAAT NIETS INGEVULD=BLANCO)
Wachtwoord DynDNS : (STAAT NIETS INGEVULD=BLANCO)
Host name : (STAAT NIETS INGEVULD=BLANCO)



Tevens kan ik jullie zeggen dat windows firewall op beide laptops duidelijk uitgeschakeld staat.

Ik zal even zeggen welke antivirus/firewall programma's ik normaal heb draaien (uiteraard schakel ik ze uit als ik probeer om te pingen)

AVG antivirus + Firewall 7.5 --> DCplusplus staat daar in mijn trusted list.

Avast! Antivirus


bestaat er een programma waarmee je kan zien welke firewalls er op je systeem draaiend zijn / verkeer beinvloeden?


kan het zijn dat de livebox toch verkeerd geconfigureerd staat?

gr.
Gewijzigd door crabbez op 27 mei 2008, 12:03
 
crabbez
ik heb het volgende maar geprobeerd:

- ik heb alle geopende poorten van de livebox die ik voor programmas had geopend opgeschreven en de hele livebox gereset en vervolgens weer de poorten open gegooid.

Gek genoeg blijf ik de melding van DCplusplus "failed to create port mappings, please set up your NAT yourself"

er is dus sinds ik de belkin heb aangeschaft en geinstalleerd heb iets veranderd met betrekking tot het toelaten en blokkeren van dataverkeer met mijn laptop.

Ook heb ik geprobeerd om alleen een draadloze verbinding met de belkin te maken en dan te pingen, maar ook dat mislukt. sterker nog, zodra de belkin niet meer op de livebox aangesloten is kunnen mijn laptops niet meer over een ip adres in de range van 192.168 beschikken en krijg ik op beiden 198.254 ofzo als ip adres. Beide laptops kan ik niet van ipadrs resetten door ipconfig/release of ipconfig/renew.

de acer geeft dan opeens de melding dta ik daar niet toe bevoegd ben en het geen contact kan maken met een dhcp server ofzo en de siemens geeft de melding dta het niet gelukt is door ook iets met een dhcp server. Angry

gr crabbez
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos netwerk achter livebox mbv belkin G+ mimo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 feb 2017
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Advertentie