obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier verbeteringen en verslechteringen in de voorwaarden.
 Onderwerp afdrukken
Vanaf 1 juli 2008 afronding prijzen!
Wanabo
Vanaf 1 juli 2008 ronden wij de prijzen van onze abonnementen en extra services die eindigen op 95 cent naar boven af op hele bedragen. Dat doen we met inachtneming van artikelen 2.2 en 2.3 uit de Algemene Voorwaarden.

bijvoorbeeld:
U betaalt nu € 23,95 voor ADSL. Per 1 juli wordt dat € 24. Het maandtarief voor Antispam gaat van € 0,95 naar € 1.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.


Bron Email orange
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Tiger

Quote

Wanabo schreef:
Vanaf 1 juli 2008 ronden wij de prijzen van onze abonnementen en extra services die eindigen op 95 cent naar boven af op hele bedragen. Dat doen we met inachtneming van artikelen 2.2 en 2.3 uit de Algemene Voorwaarden.

bijvoorbeeld:
U betaalt nu € 23,95 voor ADSL. Per 1 juli wordt dat € 24. Het maandtarief voor Antispam gaat van € 0,95 naar € 1.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.


Bron Email orange


Even ter aanvulling hier de omschrijving van 2.2 en 2.3

Artikel 2 Algemeen

(2.2) Orange heeft het recht de Algemene Voorwaarden, eventuele Aanvullende Voorwaarden, tarieven en/of de specificaties van de Dienst te wijzigen, welke wijzigingen ook gelden ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten. Orange zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking dertig dagen na schriftelijke of elektronische bekendmaking daarvan door Orange, dan wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking. In geval van elektronische bekendmaking worden de berichten verzonden aan het E-mailadres van de Klant. Het behoort tot de verantwoordelijkheid van de Klant om regelmatig van de aan hem op dat E-mailadres verzonden berichten kennis te nemen.

(2.3) De Klant heeft uitsluitend het recht de Overeenkomst te beëindigen binnen dertig dagen na de hiervoor in artikel 2.2 vermelde bekendmaking, indien de hiervoor bedoelde wijzigingen voor de Klant leiden tot een aanmerkelijke verzwaring van zijn verplichtingen, dan wel tot een dienstverlening die wezenlijk afwijkt van de dienstverlening zoals die gold voordat de wijzigingen van kracht werden.


Tiger
 
h_henkie
Hûm ik heb die mail nog niet gehad. Als dit inderdaad een reden is tot contrakt ontbinding is dan moet in me maar eens gaat orrienteren.
 
Tiger

Quote

vdrijver schreef:
dat is dus een mooie rede om op te kunnen zeggen voor de mensen die van orange af willen.


Ik weet niet of dit een mooie reden is want ik denk niet dat die 5 eurocent een aanmerkelijke verzwaring is die in punt 2.3 staat.

(2.3) De Klant heeft uitsluitend het recht de Overeenkomst te beëindigen binnen dertig dagen na de hiervoor in artikel 2.2 vermelde bekendmaking, indien de hiervoor bedoelde wijzigingen voor de Klant leiden tot een aanmerkelijke verzwaring van zijn verplichtingen, dan wel tot een dienstverlening die wezenlijk afwijkt van de dienstverlening zoals die gold voordat de wijzigingen van kracht werden.

Tiger
 
rrozema
Hetzelfde geldt dan ook voor (2.2). Hierin staat dat "Orange zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen.". Enkel afronden op gehele getallen naar boven is NIET de redelijke belangen van de klant in acht nemen. Ik denk dan ook dat je bij een opzegging best sterk staat.
Gewijzigd door rrozema op 28 mei 2008, 07:26
 
zuiderling

Quote

maar pin me daar niet aan vast

Leuk pinnen bij Orange....

 
h_henkie
Ja inderdaad, maar nu dat mailtje nog. Shock
 
macfreak
Kan je nu zonder problemen het contract laten ontbinden ivm deze wijziging?
Iemand al meer info hierover? Smile
 
TCP_IP
In principe niet, met een simpel telefoontje of brief zul je het niet voor elkaar krijgen. Misschien met wat rechtsbijstand meer kans, ga er niet vanuit.
5 cent verhoging is nou eenmaal geen grote verzwaring van de verplichtingen
 
macfreak

Quote

olivierbos schreef:
Ik heb ondertussen gesproken met de Consuwijzer/Opta, en die hebben het er met de juridische sfdeling over gehad.
Volgens hen moet ik zonder probleem mijn contract op kunnen zeggen, indien Orange moeilijk doet kan ik hen daar weer over contacteren. :p

Volgens de wet is het zo:
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=71

En gelukkig staat de wet nog altijd boven Orange


Ben erg benieuwd hoe dit afloopt, hou ons op de hoogte! Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vanaf 1 juli 2008 afronding prijzen!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mailen vanaf Samsung Algemeen : 1 16 jun 2018
Internet regelmatig uitval...vanaf start al bezig Storing : 27 07 apr 2014
NAS niet bereikbaar vanaf internet Huawei configuratie en problemen : 4 25 nov 2013
FTPserver achter Netgear router achter Speedtouch 516 v6 niet bereikbaar vanaf internet Eigen modem meer apparaten aansluiten : 2 19 jul 2012
Onderhoud Online juli - nieuwe configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 9 31 jul 2010
Advertentie