obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier verbeteringen en verslechteringen in de voorwaarden.
 Onderwerp afdrukken
Vanaf 1 juli 2008 afronding prijzen!
ghostcasper

Quote

rrozema schreef:
Hetzelfde geldt dan ook voor (2.2). Hierin staat dat "Orange zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen.". Enkel afronden op gehele getallen naar boven is NIET de redelijke belangen van de klant in acht nemen. Ik denk dan ook dat je bij een opzegging best sterk staat.


Ja lekker wazig artikel, zegt me helemaal niks......redelijke belangen...etc.

Sterk staan , zeker wel.....

Een prijswijziging is een ander verhaal , maar dit gaat over afronden, en afronden heeft te maken met 2 en 3 centen en zo maar niet hele 5 centen, dat is geen afronden meer..... dat is ongeoorloofd stelen !

Ik heb trouwens niet eens een e-mail of een brief ontvangen waarbij dit allemaal vermeldt wordt !


Opzegging hoeft niet altijd ter sprake te zijn, maar het ongedaan maken van die doorvoering van die afronding, da's belangrijker.

Wie wil er nou weg alstie een goeie verbinding heeft ?

Ik heb hiet wel een redelijke snelheid al kan het beter , en al valt telefonie vaak uit , vastlopers van het ding met downloaden enzo etc etc.. maar ik zou niet weg willen eerlijk gezegd.
Heb ook nog webhosting enzo bij die gasten. lastig wordt dat dan allemaal.

En om me nou weg te laten jagen voor weer een paar onredelijke wijzigingen.....

Een prijswijzinging is een prijswijzijging, en ookal staat dat in hun voorwaarden dat ze kunnen doen en laten wat ze maar willen met hun prijzen, is volgens mij volgen de wet de wet niet toegestaan !
een prijsafspraak is een prijsafspraak, en als ornage c.q. OFFLINE dat wil veranderen, moet die toch toestemming hebben van onze cant , zo werkt een contract.

Een dergelijk contract zoals wij hier allemaal zo aangegaan zijn, waarbij hun elke keer van alles in ons nadeel veranderen is geen eerlijk laat staan een geldig contract ?
Een contract onder dwang ?

Dus dan kunnen ze wel een mooi intimiderende algemene voorwaarden opstellen, ( waarbij WIJ ALTIJD in het nadeel zijn, ) dat noem ik geen eerlijk contract , en een contract eenzijdig veranderen zou niet mogen volgens de wet.

Maar zelfs dan, ook al kunnen ze van alles wat in hun voorwaarden zetten wat altijd naar hun voordeel werkt , d'r is nog steeds een nederlandse wet die zelfs hun voorwaaarden ongeldig kan verklaren.
We hebben als consument nog steeds rechten.

smiechten zijn het gewoon...

grtz Ghost.
 
ghostcasper
[quote]olivierbos schreef:
Ik heb ondertussen gesproken met de Consuwijzer/Opta, en die hebben het er met de juridische afdeling over gehad.
Volgens hen moet ik zonder probleem mijn contract op kunnen zeggen, indien Orange moeilijk doet kan ik hen daar weer over contacteren. :p
quote]

okee handig, maar spreek dan es met die gasten dat ze gewoon die 5 centen die Orange willen stelen eens ongedaan maken !

Niemand mag en kan af gaan ronden op 5 cent ? is daar niet ergens een wet voor / over ?


Anders zouden ze het een prijswijziging moeten noemen, en zou je "weg "kunnen, wat je nu misschien niet kan omdat ze dat "afgevangen"hebben met hun lekkere voorwaarden.....
.....what ever "afgevangen"means in die zijn.....
Vies bezig zijn ze....



grtz, Ghost
Gewijzigd door ghostcasper op 11 juni 2008, 04:25
 
TCP_IP
word komende 2 weken druk op de helpdesk Pfft
 
muts

Quote

olivierbos schreef:
Na aardig wat heen en weer gebeld met de OPTA en Orange, is eidelijk de langverwachtte overwinning behaald!!

VENI, VIDI, VICI

Iedereen met een Extra abonnement kan nu opzeggen door de afrondingen! Wie ervanaf wilt, sla je slag!
Ik wordt per 1 juli afgesloten.



Heb je een voorbeeld daarvoor van de toezegging van de OPTA om Orange optezeggen door die 5 cent verhoging ????
 
macfreak
Bedankt voor de info, ik ga nu ook een andere provider proberen ipv orange/online
 
jacksparrow

Quote

olivierbos schreef:

Quote

macfreak schreef:
Bedankt voor de info, ik ga nu ook een andere provider proberen ipv orange/online


Laat je even weten of het gelukt is? Orange heeft er een handje van om alsnog moeilijk te doen namelijk.

Het is mij gelukt, ik betaalde nog het oude bedrag van 69 euro per maand. Ze schrokken daarvan en wilde meteen een ander voorstel doen. Maar ik ga nu even goed rondkijken. Het opzeggen kan o.v.v. prijsverhoging cq. prijsafrondingen.
 
MrUmbro
Ik heb aan de hand van de voorgestelde verhoging ook contact gehad met Orange via de mail. Ik heb gevraagd, wat de reden was voor de afronding. Ook heb ik aangekaart dat de laatste paar maanden mijn snelheid drastisch is afgenomen, en dat ik mij daarom al aan het orienteren was op andere providers.

Binnen 24 uur had ik een mail terug, dat ik pas in juni 2009 kan opzeggen. Ook moest ik 15 vragen beantwoorden over mijn aansluitingen en dergelijke om te zien wat er met mijn snelheid aan de hand is.

Ik heb tevens aangegeven, dat ze mijn antwoord ook direct als "stuiting" moesten zien, en mij het recht voorbehoud om toch op te kunnen zeggen als zij mijn vragen niet tijdig beantwoorden en de snelheid niet kunnen corrigeren, zodat ik niet meer kan voldoen aan de 30 dagen termijn die zij in de mail vermelden, die ik op 17-06 heb ontvangen.
Sad
 
MrUmbro
Ik heb antwoord gehad op de reden van de afronding.

De reden is:
Orange wil de prijzen van de abonnementen overzichtelijker maken.

Ik heb dus meteen geantwoord en verteld dat ik een bedrag van €20 véél overzichtelijker vind dan €24Grin

Volgens mij is het gewoon een truuk om extra inkomsten te genereren of, om van klanten af te komen die klagen, door ze de gelegenheid te geven om op te zeggen binnen 30 dagen na hun melding van de verhoging.
Angry
 
TCP_IP
Denk eerder dat ze dat extra geld nodig hebben vanwege het feit dat de naam veranderd, kost ook geld neem ik aan Wink
dus idd om extra inkomsten te genereren om de hele boel te financieren om de naam te veranderen met promo's e.d.

dat ze prijzen afronden hadden ze beter over moeten nadenken wat alle gevolgen zouden kunnen zijn
 
MrUmbro
Ik weet niet hoeveel klanten Orange heeft, maar als ze dat bij alle abonnementen doen, dan loopt het bedrag aardig op.

Als je uitgaat van 500.000 klanten levert ze dat 3ton extra inkomsten op per jaar!

Wij als abonnee zien daar niets voor terug! Angry
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vanaf 1 juli 2008 afronding prijzen!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mailen vanaf Samsung Algemeen : 1 16 jun 2018
Internet regelmatig uitval...vanaf start al bezig Storing : 27 07 apr 2014
NAS niet bereikbaar vanaf internet Huawei configuratie en problemen : 4 25 nov 2013
FTPserver achter Netgear router achter Speedtouch 516 v6 niet bereikbaar vanaf internet Eigen modem meer apparaten aansluiten : 2 19 jul 2012
Onderhoud Online juli - nieuwe configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 9 31 jul 2010
Advertentie