obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
inventel DNS meerdere domeinnamen
telekarper
Ik heb d.m.v. Apache 2 virtualservers karper.selfip.net en banne.selfip.info. Beide verwijzen naar het zelfde Ip-adres.
Via DynDns wordt het IP-adres steeds geupdate na wijziging.
Echter ik kan in Inventel maar een domein opgeven. Dat wekt dus goed voor het ingevulde domein. Hoe krijg ik het voorelkaar dat ook de tweede geupdate wordt.
 
rrozema
Wat is/doet inventel?
 
TCP_IP
De standaard modem die Orange levert is de "Sagem F@st 3202", ook wel bekend als de Livebox. Als je op zoek wil gaan naar nog meer achtergrondinformatie, houd dan de sagem aan, want er bestaan meerdere liveboxen!

In Frankrijk zijn er 3 soorten:

* De Sagem Livebox die wij hier ook krijgen
* De Inventel Livebox
* En één die met de naam "Livebox Pro" door het leven gaat

Doel je op een ander type livebox ??


misschien heb je hier iets aan, een update client ?
http://www.dyndns.com/support/clients...ndows.html

van dyndns

 
telekarper
Inventel livebox van Orange is mijn connectie met internet.
Deze kan via parameters geprogrammeerd worden, zoals het forwarden van poorten. Het IP-adres van de livebox wijzigt regelmatig. Dat is vervelend als je een eigen webserver hebt met een domeinnaam. Daarvoor is er een service via het bedrijf DynDns die steeds bij wijziging van het IP-adres het nieuwe adres aan je (sub)domeinnaam koppelt zodat je dus altijd vindbaar bent. In de livebox moet je dus opgeven dat je die service gebruikt en met welk domeinnaam. Het vervelende is dat als je meerdre domeinnamen hebt dit wel bij Dyndns kunt aanmaken maar niet in de livebox, daar kun je er maar een kwijt.
 
TCP_IP
misschien dat het via telnet mogelijk is??
weet hier zelf niet veel van maar weet in ieder geval dat ´ lizard ' hier wel kennis van heeft, je zou hem een PM kunnen sturen ?
 
telekarper
ok
 
rrozema
dyndns is gewoon een client programma dat periodiek inlogt op een server op het internet en zodoende het externe ip adres bekend maakt bij dyndns, zodat die de dns entry van jouw domein kan bijwerken. In de livebox zit een client ingebouwd, die mogelijk met meerdere adressen geprogrammeerd kan worden, maar misschien ook niet. Maar er is natuurlijk niets dat jou er van weerhoudt om naast de client op de livebox, ook eentje op je pc te draaien, mogelijk moet je dan wel wat instellingen veranderen om te zorgen dat ie dan het externe ip adres doorgeeft en niet het interne ip adres van je pc, maar dat kan vast wel. Er zijn namelijk ook routers die geen mogelijkheid hebben om op de router dyndns in te stellen en ik kan me niet voorstellen dat dyndns die potentiele markt laat liggen. Als je op de client op de livebox nu het ene adres instelt en op de client op je pc de andere, dan ben je er al, toch?
 
telekarper
Bedankt ik ga het proberen.
 
telekarper
Ik heb Dyndns updater downloaded en geinstalleerd.
Hij is up and running en het gaat nog goed ook. Via refresh laten updaten en hij plaatst keurig de IP van de livebox.Grin
 
TCP_IP
logisch eigenlijk ook Pfft , je moet er maar opkomen.

gelukkig hebben we Rrozema Grin
Gewijzigd door TCP_IP op 28 mei 2008, 20:27
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'inventel DNS meerdere domeinnamen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Meerdere problemen met Huawei HG655D Snelheid : 36 31 jul 2013
Zyxel P-2602HW-D1A + meerdere pc's Instellingen voor T-mobiel online ADSL Extra (Family) Eigen modem configuratie en problemen : 13 30 okt 2012
Naar meerdere ontvangers meilen Algemeen : 1 19 jun 2011
Livebox met meerdere computers tegelijk Algemeen : 6 21 jul 2008
Connectie (en vpn) valt weg bij gebruik meerdere PC's Livebox meer apparaten aansluiten : 8 27 feb 2008
Advertentie