obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Xbox 360 via draadloos internet
lovehatehero
Hallo!

Ik heb sinds een tijdje een xbox 360 en wil hem eigenlijk toch wel graag aansluiten op internet, zodat ik op xbox live kan.
Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dit moet doen.
We hebben een gewone Orange Livebox beneden staan. Verder heb ik de xbox 360 op zolder staan (2 verdiepingen hoger) en staat daar ook mijn laptop. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn xbox kan aansluiten op het draadloze internet vanaf mijn kamer?

Bij voorbaat dank!
 
rrozema
Heb je al internet op die laptop?
 
TCP_IP
Als je het simpel wilt houden trek een netwerkkabel vanaf livebox naar de 2e verdieping en plug hem in op je livebox...
je kunt evt ook met laptop verbinden met netwerkkabel
dus een cross-netwerkkabel tussen laptop en livebox
dan op laptop internetverbinding delen, dan moet wel altijd laptop aanstaan ! en snelheid zal ook wat lager liggen (10mbit dachtik maar)
 
lovehatehero
Bedankt voor de reactie!

Maar het probleem is juist dat we de geen kabel kunnen (en mn ouders willen) doortrekken naar zolder. Is er misschien nog een andere oplossing?
 
TCP_IP
lees dit eens door:

http://compnetworking.about.com/od/wi...router.htm

heb het kort doorgenomen, ben niet zo bekend met consoles btw, maar als ik het zo lees heeft de livebox een wifi adapter ingebouwd Grin

weet niet of dit voor al xbox versies geld overigens, probeer het eens uit... hoor graag of dit kan
 
lovehatehero
Heb het geprobeerd, heb de netwerkadapter (die witte USB-stick) in de USB ingang van de xbox geplugd. Ben daarna naar netwerk settings gegaan, maar kan daar alleen niet de Wireless Mode selecteren.. Deze staat grijs aangegeven maar kan hem niet aanklikken..
Hoop echt dat er nog een manier is om mn xbox te verbinden
 
Richard
En zo van dat stopcontact netwerk, is dat niets?
Dan kun je toch met kabels werken. Kabeltje in de router en dan de adapter in het stopcontact.
Bij de xbox doe je hetzelfde, adapter in het stopcontact en dan de kabel naar je xbox, dan heb je hem toch bekabeld, zou ook moeten werken.
Die stopcontactsetjes kosten wel een paar centen, maar niet meer zo veel als vroeger. Misschien is dat iets?
Greetings, Richard.
 
lovehatehero
Dat klinkt zo slecht nog niet!
Enig idee waar ik zo'n setje goedkoop kan krijgen?
Wil alleen dan wel zeker weten dat het werkt.. anders geef ik weer geld uit voor niets!Wink
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
rrozema
Als je op live wilt, wil je lage ping tijden hebben. Daarom wil ik je afraden om wireless te gaan werken. Met wireless krijg je namelijk lag (en dan verlies je dus altijd, want de tegenstander ziet jou eerder dan jij hem Sad. Misschien kan ik dan zelfs wel van je winnen Smile).

Als je toch wireless moet, dan heb je 2 opties:
1) een wireless bridge of
2) beide apparaten draadloos verbinden met een access point beneden.

2 verdiepingen is best veel voor een wireless verbinding tussen access point en clients. Ik zit zelf in dezelfde situatie en had een access point op de 1e staan. Ik kreeg zelfs in die situatie niet voldoende sterk signaal om in m'n hele huis fijn te kunnen werken. Als jij dus vanaf beneden naar helemaal boven wilt, dan wens ik je success. Ik heb nu een buffalo router gekocht met een ingebouwd antenne versterker, de WHR_HP_G54 (45 euro). Deze heb ik voorzien van open source firmware dd-wrt (gratis te downloaden) en een sterkere antenne van 9dBi (19 euro). Met deze combi kan ik nu zelf m'n zendsignaal sterkte instellen en extreem zwakke signalen ontvangen (ik zie in de wijde omgeving zo'n 16 andere access points). Ik kan nu zelfs tot een paar honderd meter van m'n huis lopen en nog steeds internetten. Ik heb 'm recent maar wat terug gezet in vermogen, want alle buren hadden inmiddels hun access points op een ander kanaal gezet; ik had ze blijkbaar uit de lucht gedrukt Smile

Ik heb zelf 2 van deze routers gekocht omdat ik wel een kabel heb liggen, maar ik wilde boven en beneden een acces point hebben om overal goede dekking te hebben. Uiteindelijk had ik het ook met 1 kunnen doen, maar het werkt wel uitstekend zo.

Als jij ook 2 van deze routers koopt (mogelijk met extra versterkende antenne, maar dat is niet eens echt nodig) dan kun je daarmee een perfect werkende wireless bridge maken en kun je je xbox en laptop op die bridge aansluiten met netwerkkabels. Of je kunt je laptop draadloos laten verbinden en alleen de xbox aan de bridge hangen.

De 360 heeft voor zover ik weet zelf geen wireless adapter, die moet je er los bij kopen. Hij kan wel met een netwerkkabel aangesloten worden.
 
lovehatehero
Super bedankt voor de reactie!

Het gaat echter niet zozeer om op xboxlive te gaan spelen, maar meer om het downloaden van games/ add-ons.
Mn ouders zijn er namelijk niet zo blij mee dat ik dit steeds beneden doe en willen dan ook dat ik het boven doe. Verder heb ik zo'n witte internetstick in mijn laptop zitten (waar mn ouders een bepaald bedrag per maand over betalen). Ze willen dan ook graag dat ik dit ding niet meer nodig heb , zodat ze geen geld hieraan meer hoeven uit te geven.

Daarom dacht ik: misschien kan ik met zo'n stopcontact verbinding ervoor zorgen dat ik én niet meer die internet stick nodig heb, omdat het dan wireless via die adapters gaat én dingen kan downloaden via mijn xbox. Dat betekent dan dus dat ik de netwerkkabel die ik hierboven dan in het stopcontact zou doen steeds wissel tussen mn laptop en mn xbox, wanneer ik een van 2 nodig heb.
Is zo'n stopcontact verbinding dan mogelijk als het alleen maar het downloaden betreft van games/ add-ons? Of is dat dan alsnog geen optie?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Xbox 360 via draadloos internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie