obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Welke router en hoe instellen?
Berend
Woensdag is onze standaart orange verbinding overgezet naar orange adsl extra. We kregen een cd waarmee we alles moesten installeren. Alleen als ik wil installeren met die cd staat er dat mijn router niet wordt ondersteunt.
Ik wil nu dus een andere router kopen, hij moet 4 poorten hebben.
Welke router raden jullie mij aan?
En hoe installeer ik mijn nieuwe router zodat mijn internetverbinding het weer doet?

Alvast bedankt.
 
TCP_IP
`die cd zal het zogenoemde modem re-use cd zijn die specifiek voor de speedtouch 510 is Wink
welke modem(router) heb je op dit moment ?

Qua routers oa.
Linksys
Draytek
 
rrozema
- Welke router had je tot nu toe?
- Welke features wil je in je nieuwe router zien?
bijv:
- wireless 54mbps, of zelfs hoger? of wil je een apart wireless access point?
- aantal netwerkpoorten?
 
proza

Quote

Berend schreef:
Woensdag is onze standaart orange verbinding overgezet naar orange adsl extra. We kregen een cd waarmee we alles moesten installeren. Alleen als ik wil installeren met die cd staat er dat mijn router niet wordt ondersteunt.
Ik wil nu dus een andere router kopen, hij moet 4 poorten hebben.
Welke router raden jullie mij aan?
En hoe installeer ik mijn nieuwe router zodat mijn internetverbinding het weer doet?

Alvast bedankt.


Kan je die CD als download ergens aanbieden. Ik ben als sinds 13 mei in de slag mijn Speedtouch 510 aan de gang te krijgen op het (wanadoo)Orange netwerk. Het wil sinds de landelijk KPN storing niet meer lukken Shock
 
TCP_IP
Heb onlangs deze geupload op de site Wink

http://online.gebruikers.eu/downloads.php?cat_id=3

zijn 2 .ini files...
kijk even welke software versie je hebt
4.0.x is 4.0.ini
4.2.x is 4.2.ini

Ga naar je speedtouch pagina ( 10.0.0.138) en daar deze uploaden, weet zo niet uit me hoofd precies waar maar dat wijst zichzelf denk ik wel

btw:
deze cd kun je ook gratis van orange krijgen, kwestie van een belletje plegen. Wel al x uberhaupt gebeld sinds 13 mei ?
 
proza

Quote

TCP_IP schreef:
Heb onlangs deze geupload op de site Wink

http://online.gebruikers.eu/downloads.php?cat_id=3

zijn 2 .ini files...
kijk even welke software versie je hebt
4.0.x is 4.0.ini
4.2.x is 4.2.ini

btw:
deze cd kun je ook gratis van orange krijgen, kwestie van een belletje plegen. Wel al x uberhaupt gebeld sinds 13 mei ?


Dank je wel Wink,

CD heb ik ook een keer opgevraagd en deze doorloopt 3 stappen en je ziet niets. Maar werken ho maar, ik word gek.

Ik heb deze softwareversie op modem staan "Download 510 Upgrade R4.2.7 voor Windows (3.2 MB ) " weggehaald op de site van Speedtouch. En zal jou versie 4.2.ini eens gaan proberen.
Gewijzigd door proza op 23 juni 2008, 12:18
 
TCP_IP
paar tips betreffende dat modem:

als DSL lampje brand in ieder geval zijn instellingen goed...
kan tussen 5min en 30min duren voordat er een verbinding tot stand gebracht word, dus dat het modem een IP van orange krijgt...
 
proza

Quote

TCP_IP schreef:
paar tips betreffende dat modem:

als DSL lampje brand in ieder geval zijn instellingen goed...
kan tussen 5min en 30min duren voordat er een verbinding tot stand gebracht word, dus dat het modem een IP van orange krijgt...


Dat DSL ledje heeft altijd al gebrand. Maar een dik half uur geleden de aangewezenuser42.ini geladen in het modem met versie 4.2.x.x. Resultaat blijft gelijk ik krijg gewoon GEEN ip adres uit het Orange netwerk werk Sad
 
TCP_IP
dan kun je wachten tot je een ons weegt want DHCP server word gewoon niet bereikt, weet niet waardoor dit gebeurt en hoe dit op te lossen...
iig aan jouw kant valt er weinig te doen meer...

hiervoor moet ik je helaas doorverwijzen naar de orange helpdesk en vanuit daar een melding maken richting technische dienst
 
proza

Quote

TCP_IP schreef:
hiervoor moet ik je helaas doorverwijzen naar de orange helpdesk en vanuit daar een melding maken richting technische dienst


Je moest eens weten hoeveel uur daar al in heeft gezeten en steeds zonder enig resultaat.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke router en hoe instellen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Advertentie