obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
NAS Qnap TS-101 aansluiten
antirommel
Hallo,
Graag wilde ik vragen hoe je een NAS die ik heb gekocht aansluit op de livebox. FTP-en gaat niet via de livebox. Voorheen had ik een pc als FTP en dat ging prima.
Ik heb poort 21 en 20 opengezet naar het ipnummer van de nas.
Ik heb de nas een vast nummer gegeven net zoals mijn twee computers.

Graag wat reacties.
B.v.D.
Vr Gr Ad
 
rrozema
ok, vast ip adres. Dat is goed.

1: Welk adres heb je 'm gegeven?
2: Kun je wel pingen naar je nas?
3: Kun je wel de web interface openen?
4: Vanaf welke pc probeer je je nas te benaderen? Vanaf je eigen pc of vanaf een pc over het internet? En welk ip adres gebruik je dan als bestemming?
 
antirommel
1: Welk adres heb je 'm gegeven?

192.168.1.24

2: Kun je wel pingen naar je nas?

ja en nee want mijn ip adres is anders. 192.168.1.24 is van mijn intern netwerk. Dus in mijn netwerk werkt het prima.

3: Kun je wel de web interface openen?

Vanaf mijn hoofd pc prima. Heb ook in mijn hosts 192.168.1.24 gezet.
Ik gebruik normaal een dyndns.org naam.

4: Vanaf welke pc probeer je je nas te benaderen? Vanaf je eigen pc of vanaf een pc over het internet? En welk ip adres gebruik je dan als bestemming?

Via internet (de pc van mijn zoon met andere provider) lukt het dus niet mijn ftp te benaderen.
Mijn echte ip adres gebruik ik dan.
Ik heb ook al poort 21 geredirect maar dat helpt ook al niet.
Gewijzigd door antirommel op 10 juni 2008, 09:51
 
antirommel
Ik wilde even melden dat het nu wel lukt om via een andere poort (500) te verbinden maar poort 21 lukt nog steeds niet.

Raar maar waar, ik ben er wel content mee geen standaard hou ik wel van.

Vr Gr Ad
 
mesa57
Zoek in dit forum maar eens op FTP server dan zul je een aantal berichten hieromtrend aantreffen.
 
antirommel

Quote

mesa57 schreef:
Zoek in dit forum maar eens op FTP server dan zul je een aantal berichten hieromtrend aantreffen.


Ja, bedankt dat had ik al gedaan. :-)
 
mesa57
Dan zul je ook ontdekken dat poort 21 forwarden niet genoeg is voor ftp. Als server en client beide achter een router zitten (99% van de gevallen tegenwoordig) moet er zelfs passive ftp op de ftp server worden ingesteld. Op de server moet dan ook een port range ingesteld worden die vervolgens in de router (livebox) ook geforward moet worden. suc6.
 
antirommel

Quote

mesa57 schreef:
Dan zul je ook ontdekken dat poort 21 forwarden niet genoeg is voor ftp. Als server en client beide achter een router zitten (99% van de gevallen tegenwoordig) moet er zelfs passive ftp op de ftp server worden ingesteld. Op de server moet dan ook een port range ingesteld worden die vervolgens in de router (livebox) ook geforward moet worden. suc6.


Inderdaad achter de livebox. Op de NAS (FTP instelling) is niets in te stellen dan alleen de poort en het aantal gebruikers om te connecten.
Het lukte inderdaad alleen als in actief verbond en niet passief.
Dus op de server is naar mijn weten niets in te stellen.
 
mesa57
Ik las hier
http://www.genius-asia.com.sg/eg/file...Server.pdf
iets van poort 6000 nog forwarden ...
Gewijzigd door mesa57 op 11 juni 2008, 19:00
 
antirommel

Quote

mesa57 schreef:
Ik las hier
http://www.genius-asia.com.sg/eg/file...Server.pdf
iets van poort 6000 nog forwarden ...


He bedankt voor de link. De 6000 poort is als je via internet op je nas wil inloggen voor je configuratie te veranderen ofzo enz.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAS Qnap TS-101 aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
playstation aansluiten naast de desktop Huawei meer apparaten aansluiten : 2 27 okt 2018
Fritzbox 7590. Aansluiten Opleveringsproblemen : 6 09 dec 2017
ZyXEL 1900-24 aansluiten op ZyXEL VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 16 aug 2017
Advertentie