obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Begin downloadsnelheid erg hoog, later op de helft
billabong
Hallo,

Als ik van bbned de 100 mb file download, dan staat ie in het begin op 1.66 MB/s, deze halveert na een halve minuut, ik kom dan uit op rond 750 KB/s.

750-800 KB/s is normaal, want mijn statistieken zijn:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 7564 Kb
Afname Dichtbij : 42.3 (dB)
Ver weg : 17.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 7617
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1445
ES-teller van 1 dag 0



Dus niet zo gek; maar waarom start ie dan op 1.66 MB/s?!?! Kan dat niet 'behouden' blijven?:)
Gewijzigd door op 10 juni 2008, 20:26
 
TCP_IP
Als ik grabit of newsleecher bijvoorbeeld opstart zie je in het begin ook dat deze op 2MB zit en komt dan weer op 720 uit...
tis gewoon een berekening "ongeveer" hoe snel je download... begin schiet ie vaker wel uit, bij mij weliswaar eerste paar sec maar... mja hier ligt dat dus aan (meen ik)
 
billabong
Aha.. spijtig. En, zeg ik het goed dat 750-800 KB/s normaal is? De wijkcentrale is 3 km verderop (42,3 / 13,8), doch zou ik volgens dat grafiekje op 8 mbit moeten uitkomen, wat op 1000 KB/s neerkomt. Ook heb ik TCP Optimizer gebruikt, kwam ong. 20 KB/s sneller uit, joepie (!).Frown
 
TCP_IP
je LB traint in op 7564 Kb

7564 / 8 (ongeveer) = 945,5 KB per seconde is je absolute max dus...
komt niet echt overeen met je 750/800 KB
ben je met kabel of draadloos verbonden met LB ? draadloos is altijd wat langzamer
 
billabong
Met een draad, en de afstand tussen IRSA en telefoonstekker is ong. 10 cm., tussen de telefoonstekker en de LB zit de standaard kabeltje wat bij de LB geleverd was. De rode/blauwe aderpaar heb ik gebruikt. Van alles geprobeerd:

- oranje/witte op 1A/1B
en/of
- rode/blauwe op 1A/1B
en/of
- rode/blauwe op 2A/2B
en/of
- oranje/witte op 2A/2B

Allen had vergelijkbare resultaten.

Wat misschien wel kan zijn is dat de kabeltje (10 cm) verouderd is; kan dit het geval zijn?
 
TCP_IP
ehh stomme vraag...

heb je ook internet op oranje/wit ?!
internetprovider levert maar op 2 draadjes tegelijk, heb je nu geen dubbel internet ?!
maar goed, zou een reden kunnen zijn idd, verouderd kabeltje.
misschien kun je ISRA eens goed bekijken of er op die blauwe kabel wat is gaan roesten...
maar dan nog, je livebox traint in op 7564 kbit... dus tot en met livebox is het goed eigenlijk...
haal je zelfde download resultaten ook op een andere pc of heb je er maar 1 tot je beschikking ?
 
billabong
Eh.. inderdaad; wat te snel getypt, de oranje/wit heb ik steeds gebruikt in combinatie met rood/blauw. Dus niet alleen oranje/wit Smile

Oke, verouderd kabeltje.. maar ff kijken of ik een nieuwe kan regelen. Maar, je zegt het zelf al: t/m LB is het goed. Zal het even bekijken met een andere netwerkkabel, want op mijn laptop haal ik dezelfde resultaten (met dezelfde netwerkkabel). Zou niet verwachten dat het daaraan zou liggen...

I'll keep you informed.

Verder nog; valt me eigenlijk best tegen; snelheidscheck van orange geeft 8 - 15 mbit aan. Mooi niet dus.. en door de telefoon (helpdesk) durfden ze te garanderen dat het 12 mbit zou worden. Maar uit diverse fora blijkt dat het allemaal 'gok-werk' is..
 
TCP_IP
http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2#Do...adsnelheid

tussen de 8 en 9 dus als ik die tabel aanhoud van link Pfft

netwerkkabel zou eigenlijk niet veel moeten uitmaken !
download je ook met usenet ? en hoeveel haal je daarbij ?
heb net ook even datzelfde testje gedaan met 100MB bin-file... ik haal daarbij max 680 Pfft en met usenet standaard tussen 700 en 730(6mbit lijn)

btw koppel oranje/wit eens helemaal los, misschien dat daardoor die andere 150 kbit verloren gaat

 
billabong
Ja, 't helpt een beetje, die oranje/wit helemaal los.
Stats:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 7640 Kb
Afname Dichtbij : 42.2 (dCool
Ver weg : 17.2 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 10 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 1
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0


En bbned download ligt nu rond 760 KB/s, klopt ook wel: 10 KB/s sneller Smile

En usnet: tussen 795 KB/s en 800 KB/s.

Frappant. Blijft dus nog ong. 100 KB/s kwijt..
Gewijzigd door billabong op 11 juni 2008, 16:42
 
TCP_IP
maar bbned downloads kloppen ook niet altijd... zijn nog meer speedtest sites...
maaar usenet gebruik je niet ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Begin downloadsnelheid erg hoog, later op de helft', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Blokjes in beeld opnemen pauzeren en begin gemist Digitale TV storing : 12 30 sep 2018
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen : 16 20 okt 2016
Verwarring over maximale (theoretische) downloadsnelheid..... Snelheid : 10 21 okt 2015
lage downloadsnelheid ADSL Extra via Online Algemeen : 4 02 mrt 2012
Is mijn downloadsnelheid goed? Snelheid : 9 07 mei 2010
Advertentie