obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Begin downloadsnelheid erg hoog, later op de helft
billabong
En usnet: tussen 795 KB/s en 800 KB/s.

Frappant. Blijft dus nog ong. 100 KB/s kwijt..
 
TCP_IP
usenet kun je beter aanhouden... je download eigenlijk dus met 800 KB
staat er wel 1 pc tegelijk aan ??
en wat voor virusscanner/ firewall heb je... dat kan ook een oorzaak vormen dat downloaden wat trager gaat...
 
billabong
Ja, tegelijk 1 pc aan. En geen virusscanner, ook geen firewall (behalve die van Windows XP). Overigens; ik had @home in Groningen (woon nu in Assen), daar haalde ik 1,5 MB/s (abo van 12 mbit) met dezelfde pc. Dus denk niet dat het aan de pc ligt.
 
TCP_IP
dan denk ik dat het idd daar ook niet aan ligt nee... mijn opties beginnen een beetje op te raken!

Wat ik zoiezo weet, je livbox traint in op bepaalde waardes maar die haal je nooit ivm wat overhead ?! maar weet niet hoeveel de downloadsnelheid in de praktijk daarvan afwijkt ? miss dus net die 100 KB.. zou mooier zijn als iemand anders hetzelfde heeft iets zou willen posten..
heb zelf geen livebox of uberhaupt orange vandaar
 
rrozema
Je kan met TCP optimizer eens proberen om je receive window te vergroten. Indien er veel packets out-of-sequence binnenkomen dan moet er meer ge-resend worden als het receive window te klein is. Zet je verbindingssnelheid gewoon op 20Mbps in TCPoptimizer en kies dan optimal values. Mocht het niet benallen, dan slaat TCP Optimizer altijd de originele configuratie op, zodat je die later kan restoren (ook met tcp optimizer). En als je die original config niet meer hebt, dan kun je ook windows default values laten invullen. Er zijn dus manieren genoeg om weer terug te komen; experimenteer er eens wat mee.
 
TCP_IP
net eens voor de gein TCP optimizer geprobeerd...
download 100mb file van speedtest.bbned
klik op toepassen
schiet gelijk met 40 KB omhoog...
altijd ervan geweten, nooit gedacht dat het echt effect zou hebbenPfft
 
billabong
Heb al eens TCP Optmizer gebruikt; leverde enkele tientallen KB/s op. Maar meer ook niet, blijf bij Usenet steken op 800 KB/s.

Denk dat ik mij erbij neer moet leggen. Misschien dat het verandert als ik ooit een fresh installatie van Windows XP doe... maar voorlopig niet.
 
mesa57

Quote

billabong schreef:
Aha.. spijtig. En, zeg ik het goed dat 750-800 KB/s normaal is? De wijkcentrale is 3 km verderop (42,3 / 13,8), doch zou ik volgens dat grafiekje op 8 mbit moeten uitkomen, wat op 1000 KB/s neerkomt. Ook heb ik TCP Optimizer gebruikt, kwam ong. 20 KB/s sneller uit, joepie (!).Frown

Als je modem intraint op 7500kbit dan kun je een downloadsnelheid van ongeveer 750 kbyte verwachten (zeg maar delen door 10).
En dat klopt bij jou, dus volgens mij is er niks aan de hand.
Bij 8 mbit intrainwaarde van het modem zou de downloadsnelheid geen 1000 kbyte maar ongeveer 800 kbyte zijn. Dat je modem niet op 8mbit intraint kan aan de kabelkwaliteit liggen. Ik vind 7500 kbit normaal voor een afstand van 3060 meter.
 
Puma
Volgens mij heb ik het antwoord niet voorbij zien komen!

Dit is een typisch gevolg van een gecached bestand! Het begint altijd hoger en eindigt een stuk lager!

Zo haal je via glasvezel (omdat de lijnen niet zo vol zijn) in het begin wel het drievoud van wat je hebt! Ongeveer halverwege zie je de daadwerkelijke snelheid.

Het ligt niet aan Orange of je instellingen!
Zo werkt het Internet.

Het is wel zo dat je met 1 connectie geen stabiele download hebt!
Vandaar dat usenet zo betrouwbaar is dan bijvoorbeeld een speedtest. Die pakken altijd maar 1 draad en daarmee moet je de volledige snelheid zien te halen.
Gewijzigd door Puma op 13 juni 2008, 22:55
 
mesa57
Het antwoord stond al (enigzins verdekt) in de 2e thread van dit topic Puma. Je moet idd wat langer downloaden om tot de werkelijke snelheid te komen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Begin downloadsnelheid erg hoog, later op de helft', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Blokjes in beeld opnemen pauzeren en begin gemist Digitale TV storing : 12 30 sep 2018
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen : 16 20 okt 2016
Verwarring over maximale (theoretische) downloadsnelheid..... Snelheid : 10 21 okt 2015
lage downloadsnelheid ADSL Extra via Online Algemeen : 4 02 mrt 2012
Is mijn downloadsnelheid goed? Snelheid : 9 07 mei 2010
Advertentie