obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
aansluiten 2de pc
anna
Hello ik ben bezig om mijn nieuwe pc vista als 2de pc aan te sluiten op mijn live box door middel van etrnet kabel, nij aankoop van de pc vandaag is mij verzekerd verteld dat alleen de eternet kabel op de live box en hoppa zo op internet, helaas lukt dat in zijn geheel niet ik heb er ook geen verstand van hoor.
Wil iemand mij hier mee verder helpen aub.
 
TCP_IP
beetje apart, zou idd in 1x moeten werken
belangrijkste is is dat pc ip adres krijgt van Livebox...

wat je kunt doen:

Kijk na of ethernetkaart geinstalleerd is
kijk na of PC een ip adres krijgt van livebox
kijk na of je de livebox kunt pingen
kijk na of je een website kunt pingen of naam en op ip-adres
schakel alle antivirus/firewall programmas uit, met name Norton is vaak een boosdoener
probeer een andere ethernetkabel
geef de livebox een harde reset
kijk evt na wat je ip-configuratie is ( ipconfig)

dit is het volgens mij allemaal wel wat je kunt doen...

als je van enkele dingen niet weet hoe en wat, bijvoorbeeld hoe je moet pingen... post maar ff

Succes
 
TCP_IP
heb al een idee wat het was.
firewall blokkeerde DHCP.
ip/subnetmask/gateway/dns handmatig ingevoerd en firewall geconfigureerd dat deze verbindingen toelaat als het ware.

maar in ieder geval mooi dat het nu wel werkt Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aansluiten 2de pc', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
playstation aansluiten naast de desktop Huawei meer apparaten aansluiten : 2 27 okt 2018
Fritzbox 7590. Aansluiten Opleveringsproblemen : 6 09 dec 2017
ZyXEL 1900-24 aansluiten op ZyXEL VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 16 aug 2017
Advertentie