obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid, ligt het aan mij, of aan Orange/Online?
citomaster
Sinds ik Orange heb, al ongeveer 2 jaar, voor de specificaties van mijn abonnement een slechte snelheid. Na de verhoging van 4mb naar 8mb is het weliswaar iets sneller geworden, maar ik overtref de 4mb nog steeds niet!

Ik heb de livebox omgewisseld voor een Speedtouch 546v6, het werkt allemaal nét iets soepeler. De modem is direct op het ISRA-punt aangesloten met een kabel van ±5m, en de computer is aangesloten met een kabel van ±10m. Dit zijn de waardes in mijn modem:

Link Information

Uptime: 1 day, 14:57:15
Modulation: G.992.3 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.999
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 18,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 10,0 / 20,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,5 / 9,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 10 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 416 / 466
HEC Errors (Up/Down): 369 / 335

Ook is me opgevallen dat mijn ISRA-punt er een beetje slordig uit ziet, er steken wat oude afgeknipte kabels uit (waarschijnlijk van de vorige bewoner). Het is trouwens zo'n wandcontactdoos-punt.

Bij voorbaat dank,


**Oeps, ik zie dat ik hem in de verkeerde categorie gepost heb, wil een mod deze even verplaatsen?**
Gewijzigd door citomaster op 21 juni 2008, 13:14
8mbit Grin
 
TCP_IP
Uptime: 1 day, 14:57:15

CRC Errors (Up/Down): 416 / 466
HEC Errors (Up/Down): 369 / 335

Dat is volgens mij niet helemaal super, pakketten moeten telkens herverzonden worden... maar niet zon ramp.. als het maar niet boven de 5000 uitkomt na een uur Pfft

ehh ken de waardes van speedtouch niet zo goed...

SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,5 / 9,0
schommelt deze waarde ook erg en blijft deze onder de 10 dB ??

is het mogelijk om livebox even aan te sluiten en die waardes te posten ?? meer mee bekend vandaar Pfft

Maar mijn eerste vermoeden overiges is dat die 5 meter kabel mogelijk een oorzaak kan vormen !! Het is namelijk wel eens voorgekomen, iemand had kabel van 10 meter, snelheid 8mbit... 20 cm kabel er daarna tussen en snelheid verdubbelde bijna.. nja dit is wel van horen zeggen zelf niet gezien.
maar ik zou zeggen, probeer het eens.
dus een kabel van 50cm ofzo ipv die 5 meter kabel

die 10 meter kabel van modem naar PC maakt overigens niks uit.

edit:
even gegoogled, vergeet dat verhaaltje over CRC errors maar.. die zijn mooi
Gewijzigd door TCP_IP op 21 juni 2008, 13:27
 
citomaster
Ik zal er even naar gaan kijken, ik houd jullie op de hoogte.

Trouwens, bedankt voor de moeite, kan ik eindelijk die zin onderaan mijn post weghalen. Wink
8mbit Grin
 
citomaster
Hier zijn mijn livebox statistieken met een kabel van 25cm.

Ik merk meteen al dat het een stuk beter is. Op speedtest.bbned had ik met het 100mb bestand een downstream van ±250kbp/s, nu is het 500kbp/s.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7492 Kb
Afname Dichtbij : 25.2 (dCool
Ver weg : 9.8 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 8 (dCool
Ver weg : 12 (dCool
HEC-teller 5
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 7
ES-teller van 1 dag 0

Ik zie dat ik in de 5 minuten dat mijn modem aanstaat al 7 CRC-fouten heb, is dit teveel?
8mbit Grin
 
TCP_IP
nee 7 is niet veel ... had me vorige post al aangepast Pfft
als het na een uur enkele duizenden zijn begint het al wat minder te worden.

maareh als ik naar deze waardes kijk zijn ze niet erg slechter... waarschijnlijk woon je ook niet al te ver van de wijkcentrale als ik naar je download intrain snelheid kijk...

doe eens een paar speedtests op alle 3 de sites, en post eens wat daar uit komt (tip, doe er meer dan 1 per site en haal daar gemiddelde uit)

http://www.speedtest.nl/

http://speedtest.bbned.nl/
bij deze evt de 100 MB .bin file downloaden en kijk eens hoe snel het daarmee gaat.

http://www.speedtest.net/


btw, je komt niet boven 4mbit uit ... hoe merk je dit ? met speedtests, web downloads of usenet ??
 
citomaster
Op speedtest.nl, die ik trouwens al heel lang gebruik, haal ik niet hoger dan 420kbyte/s.

Op speedtest.net, haal ik sporadisch 5000kbit/s, maar meestal blijft het onder de 4200.

Op speedtest.bbned.nl haal ik met uitschieters 600kbyte/s, maar mijn gemiddelde hangt ongeveer op 500/550kbyte/s.

Mijn usenet abbo is nét vanochted afgelopen, dus daar heb ik geen beschikking meer over, maar met usenet kwam ik eerder nooit boven de 400kbps uit. Ik moet wél zeggen dat ik heel soms, als ik een groot bestand van microsoft.com download, ik 620kbps haal. Maar hoger heb ik nog nooit meegemaakt.

Btw, ik woon maar 600m van de centrale af, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
8mbit Grin
 
TCP_IP
schoot me net iets te binnen, was ook iemand die beetje last van traag internet had maar toen ze orange proxy had ingesteld ging het een stuk beter, zou je dat eens willen uitrpoberen ??

proxy.orange.nl:8080

hoe in te stellen??
open internet explorer
rechtsbovenin op extra
klik op internet opties
tabblad verbindingen
knop lan instellingen
vul bij adres in proxy.orange.nl en bij poort 8080
dan aanvinken proxy serve rn tvoor lokale adressen gebruiken (anders kun je je livebox niet meer benaderen)

ben heel erg benieuwd of dit uberhaupt iets uitmaakt...

mocht dit problemen geven gewoon zelfde stap herhalen maar dan vakje uitvinken
 
citomaster
Ik blijf toch liever géén proxy gebruikenWink mijn download was ongeveer 400kbps lager Pfft.

Zou het er trouwens nog aan kunnen liggen dat mijn ISRA-punt er rommeling uitziet? Er steken wat afgeknipte draden uit.
8mbit Grin
 
TCP_IP
kan uiteraard ook een oorzaak zijn idd...
standaard is rood/blauw aangesloten btw, er zijn er niet meerderen aangesloten toevallig?

andere oorzaak is dat er misschien meerdere vertakkingen zijn vanuit het ISRA punt... word er weerstand in lijn opgebouwd en gaat ook niet echt ten goede van je DL snelheid...

 
mesa57
Volgens mij ligt het niet aan het modem of de isra verbinding. De intrainwaarde van 7492 kb is namelijk goed. Mijn conclusie is dus dat het aan je pc ligt. Of je test verkeerd. Download zou rond de 700-740 kb moeten liggen. Voor TCP-OPTIMIZER eens uit en download dan een bestand van 100mb bij speedtest.bbned.nl en laat ons de snelheid weten. Verder is de verbinding naar de centrale wel verder dan je denkt : 25.2 / 13.8 = 1,826 oftewel 1826 meter.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid, ligt het aan mij, of aan Orange/Online?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie