obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Klopt dit?
fanSte
Dit zijn mijn instellingen in mijn Livebox:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 8120 Kb
Afname Dichtbij : 37.3 (dB)
Ver weg : 14.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 297
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 47
ES-teller van 1 dag 0

Software

Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_222024
Referentie 3202WNLB_222024

Ik haal maar maximaal 800 kb/s klopt da wel met die dB enzo?

Edit Wanabo; smileys uitgezet!
Gewijzigd door Wanabo op 06 juli 2006, 09:17
 
Wanabo
Die dB's enzo zijn bepalend voor het instellen van de max snelheid van de Livebox. Dit heeft te maken met de afstand van de telefooncentrale en je eigen huis. Als die afstand ongeveer 3 KM is dan zijn dit prima waardes en is je werkelijke downloadsnelheid zelfs hoger als bij mij.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
fanSte
maar als ik naar de snelheidscontrole ga van Orange.nl dan krijg ik het volgende:

snelheid9lh
 
fanSte
en aangezien @home nu ook 8mbit heeft en ik net daarvan ben overgestapt, is dat wel erg jammer. Maar kan ik al de komende jaren nooit meer een hogere snelheid krijgen omdat ik 3km van de centrale af zit? Want @home heeft pas de snelheid verhoogd, maar als Orange dat doet, dan zit ik nog steeds met die 3km afstand, klopt dat?
 
Wanabo
Tja zoals ik het lees. De ondergrens is in uw geval 8 Mbit en de bovengrens 15 Mbit. Je LB stelt zich in op 8,1 Mbit en zit daarmee in de opgegeven range.

Toch kun je op een rustiger moment ('s ochtends vroeg. midden in de nacht) je LB resetten. Doordat er dan minder storing op de koperdraden zit zal de LB zich ook hoger instellen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
fanSte

Quote

fanSte schreef:
en aangezien @home nu ook 8mbit heeft en ik net daarvan ben overgestapt, is dat wel erg jammer. Maar kan ik al de komende jaren nooit meer een hogere snelheid krijgen omdat ik 3km van de centrale af zit? Want @home heeft pas de snelheid verhoogd, maar als Orange dat doet, dan zit ik nog steeds met die 3km afstand, klopt dat?


en klopt dit dan wat ik heb gezegd?
 
Wanabo
Dat klopt, alleen bij @home betaal je 50 Euro voor 8 Mbit en bij Orange 22.50 Euro.

In de toekomst gaat KPN de grote stadscentrales afbouwen en komen er in wijken wijkcentrales te staan met glasvezel aansluiting. Daarmee wordt ook de snelheid voor ADSL in de toekomst hoger. Omdat die wijkcentrales veel dichterbij staan.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
fanSte
dan heb ik hierop nog 2 vraagjes, bedankt voor de hulp alvast,

als die snelheid dan verhoogd wordt, gaat mijn orange prijs dan ook omhoog mee die glasvezel ofzo?

en weet jij wanneer die verhoging komt (gerucht??)?
 
Lizard
Op dit moment zal het nog duren voordat er iets in de snelheden aangepast zal worden.
Zie ook Orange: geen investeringen in breedbandnetwerk Nederland
Gewijzigd door Lizard op 06 juli 2006, 22:01
 
Richard

Quote

als die snelheid dan verhoogd wordt, gaat mijn orange prijs dan ook omhoog mee die glasvezel ofzo?

Nee, de Orange prijs gaat alleen omhoog als Orange dit bij iedereen gaat doorberekenen.

Echter op dit moment zijn er alleen afspraken tot en met de wijkcentrales.
Over de nieuwe opzet en toegang tot die wijkkastjes zijn er noch afspraken noch wettelijke regelingen voor de providers.
Het is op dit moment dus nog onzeker en onduidelijk wat met de providers hierover afgesproken gaat worden en of daar extra kosten aan vast komen te zitten en of dat geheel of dels gaat doorberekend worden naar de klanten van de providers.
Kortom, dat is allemaal koffiedik kijken.

Misschien dat ze hier al getest hebben want ik weet uit ervaring dat er in de straat hier achter me zo'n kastje moet staan.
Ik zit namelijk op 1,9 km van de centrale en train met 19mbit in, dat is normaliter helemaal niet mogelijk op die afstand.
Bij toeval kwam ik daar achter omdat bij de oplevering van m'n analoge lijn de telefoon niet wenste te werken.Smile
Gewijzigd door Richard op 07 juli 2006, 01:34
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klopt dit?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mailserver geeft aan dat mijn account niet klopt. Storing : 2 16 okt 2014
Klopt mijn Snelheid wel met een 20MB abbonement? Snelheid : 18 06 aug 2010
fatuur klopt niet Algemeen : 3 11 dec 2009
Snelheid klopt niet Snelheid : 8 28 okt 2008
Telefonie Totaal Klopt dit ????? Algemeen : 2 10 apr 2008
Advertentie