obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
draadloos: van dongle naar eigen netwerkkaart?
Xantippe
Ik heb een tweede pc (Win XP) met de Orange dongle aangesloten op de Livebox. Dit werkt wel, maar niet geweldig (verbinding valt soms even weg en de snelheid is niet zo hoog). Vorige week slaagde ik er eenvoudig in om, middels de standaard instructie, een nieuwe Vista-laptop met wifi adapter aan te melden op de Livebox, en de verbinding was geweldig. Ik wil dat nu ook op mijn desktop, maar het is mij nog niet gelukt met de Sitecom Mimo XR kaart die ik daarvoor heb gekocht. Ik heb de juiste procedure gevolgd (die bij de laptop goed werkte) en de reg knop gebruikt. Daarna via de zero tool van XP geprobeerd. De netwerken werden wel gevonden, maar er kon geen verbinding tot stand komen. Ik heb echter niet eerst de Orange dongle gede-installeerd, alleen er uitgehaald omdat ik bij een eventuele mislukking wilde kunnen terugvallen op de (werkende) verbinding met de dongle. Nu wil ik het wel opnieuw proberen met een Linksys kaart, waarover ik veel goeds hoor, maar moet ik dan misschien ook de dongle helemaal uninstallen en het draadloze netwerk eruit gooien? Kan ik dan nog terug als het mislukt of moet ik dan de Orange dongle ook weer helemaal opnieuw aanmelden?
 
TCP_IP
Altijd verstandig om met een schone lei te beginnen Wink

deinstalleer ff alle software van dongle...
plaats linksys kaartje in je PC (en vergeet driver niet) en volg de normale procedure...
wat voor melding krijg je overigens, en zie je meerdere draadloze netwerken ?!
andere netwerken kunnen namelijk storen op de jouwe, oplossing vaak is om het kanaal dan te veranderen op je livebox van 10 naar 3 bijvoorbeeld...
 
Xantippe
Dank. Levert het opnieuw installeren van de Orange dongle daarna problemen op of blijft die aangemeld op de Livebox totdat ik hem zelf verwijder? De inbouwkaart zag meerdere netwerken, inclusief de mijne, en omdat de laptop zonder problemen verbond, dacht ik dat het met de desktop ook zo makkelijk zou gaan. Maar ik kreeg een melding in de trant van "er kan geen verbinding gemaakt worden, wellicht is het netwerk buiten bereik". Uiteindelijk kreeg ik een soort van verbinding zonder snelheid (2 Mbps) en zonder internet. De kunstgrepen die ik daarna volgens de klantenserivce zou moeten uitvoeren vond ik te ver gaan, aangezien de dongle gewoon werkt en de laptop geen problemen opleverde. Ik denk inderdaad dat de laptop een "schone lei" had en mijn desktop uiteraard niet, die draait al op de dongle. Wellicht was Sitecom ook niet de goede keuze?
 
TCP_IP
nee maakt niet uit, en dat zinnetje "er kan geen verbinding gemaakt worden, wellicht is het netwerk buiten bereik" geeft voor mij al aan dat een ander netwerk stoort...
ik zou het kanaal uberhaupt even veranderen op de livebox, dan hele grote kans dat het wel lukt nameljk !


je hoeft geen hele capriolen uit te voeren, tis maar een paar klikken en zal het even uitleggen

pak je laptop (die verbonden is met livebox)
open internet explorer
adresbalk leeghalen
vul in 192.168.1.1
klik op tabblad draadloos netwerk
daaronder zie je kanaal op 10 staan waarschijnlijk...
verander deze naar kanaal 3
klik op toepassen en sla alles op

probeer het dan nog eens...

krijg je dezelfde foutmelding? volg bovenstaande stappen weer maar ipv kanaal 3 op kanaal 6 zetten...
 
Xantippe
Dat is een hele duidelijke uitleg. Ik ben van plan om het van 't weekeinde opnieuw te proberen (ditmaal toch maar wel de dongle uninstallen) en deze oplossing gebruiken indien ik weer problemen krijg. Kan ik in dat scherm ook handmatig het mac-adres van de inbouwkaart invullen?
 
TCP_IP
je kunt in het MAC-filter het mac-adres van je wireless adapter ook invullen ja, maar is in principe niet nodig..
daar is het reg-knopje voor, die schakelt het filter uit zodat je je kunt aanmelden en de livebox slaat dan mac-adres van je adapter op...
na 4 minuten "sluit dat venster" en kun je niet meer meer aanmelden.
je mac adres is iig toegevoegd aan die tabel zeg maar, daarom is het ook eenmalig.
livebox herkent mac-adres en laat de verbinding toe...

ik zeg van probeer het ff als je tijd hebt en als het niet lukt horen we het graag
 
Xantippe
TCP, de Linksys kaart deed het meteen! Maar ik heb nog twee probleempjes: de Sagem drivers willen er niet af, en Windows Wireless Zero start steeds mee op en gaat dan soms naar een ander kanaal zoeken. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
 
TCP_IP
hoe heb je ze geprobeerd eraf te halen dan ?
ook via
start>>configuratiescherm>>software ?!!



wireless zero configuration kun je in services uitschakelen
start>>uitvoeren>> typ services.msc

wzc1


 
rrozema
Daar kun je de windows zero configuration tool inderdaad uitzetten. Als je de drivers er echt af wilt hebben en de uninstall die TCP_IP noemt werkt niet; doe dan het volgende in XP (Ik weet niet of het ook voor Vista nog zo werkt):

Ga naar configuratiescherm -> Systeem.
Klik op de tab "Geavanceerd".
Druk op de knop "Omgevingsvariabelen".
Druk op de knop "Nieuw" bij het onderste vak, met het label "Systeem variabelen".
Vul nu achter "Naam van de variabele" de tekst "DEVMGR_SHOW_NONPRESENT_DEVICES" (letterlijk en MET de _ er tussen).
En achter "Waarde van de variabele" vul je "1" in.
Druk op "OK".
En nogmaals op "OK".
Ga nu naar de tab "Hardware".
Druk op de knop "Apparaatbeheer".
Druk op het plusje voor "Netwerkadapters" om de boom uit te klappen.
Open nu het 'Beeld' menu en zorg dat er een vinkje voor "Verborgen apparaten weergeven" staat.

Er verschijnen nu in de lijst extra icoontjes die lichter van kleur zijn. Dit zijn apparaten die (tijdelijk) niet beschikbaar zijn volgens windows. Waarschijnlijk staat er ook een (of zelfs meerdere) tussen voor de sagem dongle. Als je daar met de rechter muisknop op klikt, kun je "Installatie ongedaan maken" kiezen uit het menu en zo de drivers verwijderen.

Door zo min mogelijk drivers geladen te houden kun je je systeem zo goed mogelijk laten performen; windows probeert alle drivers die in de lijst staan te laden tijdens het opstarten. Als de hardware niet wordt gevonden dan worden de meeste wel weer ontladen maar toch duurt het allemaal een stuk langer door deze oude drivers en soms zitten ze zelfs nieuwe drivers of drivers van andere apparaten in de weg. Je kunt ze dan ook vaak maar beter weghalen.

Weet echter wel dat dit een geavanceerde methode is, die niet voor niets zo ver is weggestopt; als je te veel weghaalt kun je daarmee je machine onwerkbaar maken. De meeste drivers kun je probleemloos weghalen en opnieuw laten detecteren/installeren, maar niet allemaal. Pas dus op met wat je weghaalt.

 
Xantippe
Het verwijderen via het softwarescherm is gelukt, maar pas nadat ik de cd van Wanadoo in de cd speler had gestopt. Nu zit ik alleen nog met die onnodige Wanadoo Toolbar (igomnu.exe). Kan ik die niet wegkrijgen op de een of andere manier, of kan ik de Livebx geheel uninstallen? Ik heb nu immers die netwerkadapter van Linksys.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'draadloos: van dongle naar eigen netwerkkaart?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Eigen apparatuur gebruiken Huawei configuratie en problemen : 7 11 okt 2017
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Online Glasvezel, eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 2 23 feb 2017
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 feb 2017
Advertentie