obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Port Forward/ Listening to port met livebox??
Keithl
Hallo,

Sinds de 24-06-2008 heb ik Orange abbo en hiervoor kreeg ik een livebox!!
Mijn voorgaande ADSL was gewoon met een modem aangesloten op mijn router (Asus WL-500W). Het forwarden van de porten gaan gewoonweg via de router zelf!!

Maar nu ik de livebox heb, kan ik maar geen porten forwarden!

1) rechtstreekse verbinding van Livebox----> pc
2) Verbinding Livebox---> Router--->pc

vraag voor situatie 1)

Hoe kan ik mijn livebox de poorten forwarden? als ik op dit manier aansluit dan heb ik een IP-adres van 192.168.1.11

In mijn livebox zie ik onder Firewall--->NAT nog 3 opties, welke moet ik hebben en wat moet ik daarin invullen??


vraag voor situatie 2)

Als ik aangesloten heb via mijn Router, dan krijg ik een IP van 192.168.10.2.
Maar moet ik dan via mijn router deze ip gaan forwarden? of via de router maar dan de IP 192.168.1.1 forwarden??
OF moet ik helemaal nix met de router doen maar in mijn livebox mijn ip (192.168.10.2) gaan forwarden!??

Alvast bedankt met het beantwoorden van mijn vraag.

gr.

Keith
 
TCP_IP
1.
port forwarding in de livebox kun je onder kopje firewall doen !

2.
wat je kunt doen is je router een ip geven van 192.168.1.100 bijvoorbeeld.
dan alle poorten forwarden naar je router!

wat ik adviseer in dit geval... is om van je router een switch/accespoint te maken. En dan kun je al je pc's op je asus aansluiten en je port forwards te doen in je livebox.

vrij simpel:
ga naar configuratiepagina van je asus
schakel DHCP server UIT
local ip adres wijzigen naar 192.168.1.100
plaats nu de netwerkkabel die normaal in WAN poort gaat in een LAN poort en klaar !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port Forward/ Listening to port met livebox??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Admin web interface move to a different port Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 09 jul 2019
fritzbox en port sharing Eigen modem configuratie en problemen : 5 18 dec 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Advertentie