obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Storing verzenden data-pakketjes.
justawitte
Hoi,

Ik ga nu de 3e week in zonder internet. Ondertussen heb ik ontzettend vaak (10x) contact gehad met de helpdesk, maar die vertellen allemaal elke keer wat anders. Soms is het opgelost, is iemand er druk mee bezig om het probleem op te lossen, een grote storing, er zou een monteur langs zijn geweest die alles goed heeft bevonden maar die heb ik nooit gezien, ze waren bezig in de telefooncentrale met een kaart(?) en afgelopen vrijdag bleek het een klein probleem te zijn, maar nog steeds is het niet opgelost. Het probleem ligt volgens Orange, of Online bij hun of ergens in de telefooncentrale, maar daar word ik niet veel wijzer uit, ik wil gewoon internet en niet eeuwig blijven wachten.
Elke keer hoor je weer een ander verhaal over wanneer het is opgelost, en ik moet ondertussen ook al 3x worden teruggebeld maar dat gebeurd ook niet.

Wat is het probleem:
Ik ben gewoon online volgens de helpdesk en het signaal is goed. Er schijnt een probleem te zijn met het ontvangen van data pakketjes die groter zijn dan 200?? Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar dat is me iig duidelijk gemaakt door de helpdesk.

Telefonie werkt half, ik kan wel bellen, maar ik kan niet gebeld worden en telefonie valt vaak uit. Pingen naar een site werkt, maar het bezoeken lukt niet. Er staat alleen website gevonden en vervolgens gebeurd er niks.

Ik word ondertussen voor mijn gevoel ontzettend aan het lijntje gehouden door orange, en elke keer is er weer een ander verhaal.

Heeft iemand een tip, of idee wat te doen om mijn probleem bij orange opgelost te krijgen? Ik weet het niet meer, en dit bericht plaatsen was mijn laatste idee voordat ik naar de rechtsbijstand/consumentenbond stap om het probleem opgelost te krijgen.
Gewijzigd door justawitte op 29 juni 2008, 14:38
 
TCP_IP
Dit is een MTU probleem Wink
MTU ter grootte van 200 komt dan gewoon door (waarom je dus wel website kunt pingen) maar groter dan dat niet...
ook de reden waarom je welt kunt uitbellen maar niet gebeld worden.. gesprek beginnen minder bits en gebeld worden net teveel om de telefoon over te laten gaan...
je kunt er zelf niks aan doen, in wijkcentrales niet goed ingesteld... afwachten op KPN gok ik zo
 
justawitte
Ik zit in de buurt van Leeuwarden. Het is ontstaan na werkzaamheden aan de verbinding. Eerst was het modem stuk gegaan (geen lampjes die branden en adapter was goed) en na ontvangst van de nieuwe livebox had ik deze problemen.

Heeft iemand een idee hoelang het normaal gesproken duurt om zo'n MTU probleem op te lossen?
 
rrozema
Geen idee hoe lang zoiets duurt. Maar jij kunt wel jouw pc instellen dat hij alle pakketjes heel klein moet maken. Je stelt dan met TCPOptimizer (of een andere tool) de MTU op de grootste waarde in die wel wordt doorgelsten. Alle internet verkeer zal dan als hele klaine pakketjes worden verstuurd. Niet goed voor de performance, maar je kunt dan tenminste het internet op...

om te testen wat het grootste pakket is dat wel wordt doorgelaten kun je ook TCPOptimizer gebruiken of ping -f -l . In het laatste geval moet je 28 bij de waarde achter -l optellen om de pakket grootte te bepalen. Rekenvoorbeeld: de default MTU waarde van 1500 kun je controleren met ping -f -l 1472 en ping -f -l 1473 . 1472 werkt wel, 1473 niet meer. MTU is dus 1472 + 28 = 1500.

Jij kunt dus bepalen wat de grootste waarde is die nog wel werkt. Tel daar 28 bij op en stel dat dan in als MTU waarde.

Vergeet niet om het later weer terug te zetten, want dit is wel slecht voor je performance.
 
justawitte
Thanx, dat werkt idd perfect. Zit nu thuis acher mijn eigen pc te internetten.
Alles lijkt nu ook goed te werken, terwijl voor het rommelen met die tcp optimizer ik nog geen internet had.

Maar nu rijst een andere vraag, wat is de standaard grootte van die pakketjes die je normaal kan versturen. Dan kan ik checken wanneer orange het probleem heeft opgelost, en ik deze oplossing niet meer hoef te gebruiken.
 
TCP_IP

Quote

de default MTU waarde van 1500
 
rrozema
1500 is de grootste MTU waarde die je op een normaal ip netwerk kunt gebruiken.

Puur uit nieuwsgierigheid; wat is de grootste waarde die jij kunt versturen?
 
justawitte
Dat is het rare aan de problemen. Ik kon gister voor ik met die tcp optimizer aan de slag ging niet internetten. Via het programma kan je de maximale MTU detecteren en die gaf meteen een error. Ik meen dat de eerste check ligt bij 40 en die faalde herhaaldelijk.

Nadat ik wat had zitten rommelen met de mtu waardes en wat keren resetten verstuurt ie nu gewoon de maximale grootte van 1500. En nu lijkt mijn probleem te zijn opgelost.
Gewijzigd door justawitte op 01 juli 2008, 10:17
 
TCP_IP
doe het dan op basis van dat je het niet met prijsverhoging eens bent... dan kun je zsm mogelijk afgesloten worden maar dat reaad ik niet aan...
als je opzegt ben je komende week afgesloten... maar voorda nieuwe provider actief is ben je weer paar weken verder..
vermoed dat jouw probleem binnen ca 1 week al opgelost is !!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing verzenden data-pakketjes.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
storing Storing : 1 14 aug 2019
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing : 6 27 feb 2018
Storing Algemeen : 1 05 nov 2016
Storing Online/Kpn Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 23 26 okt 2016
voip ligt eruit bij huawei hg655d van online na ''storing''. Eigen modem configuratie en problemen : 5 31 aug 2016
Advertentie