obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Livebox blijft rebooten
Slurpgeit
Een hele goede middag,

Ik maak dit topic omdat ik eigenlijk een beetje ten einde raad ben. het verhaal:

Ik heb nu een half jaar ADSL van orange. Ik zit op 788m (volgens een vriend van mij die intern werkt bij KPN) van de centrale, dus ik dacht wel redelijk dicht bij de 20mbit te kunnen komen. Niet dus, 9mbit met een klein beetje geluk.

Oke, zou kunnen, huis is uit 1960, lijn ook ongeveer, dus misschien is de lijn slecht of beschadigd. Volgens de helpdesk was er niks aan de hand behalve mijn instellingen (ik werd zelfs een keer beschuldigd van ingelogd zijn op het wifi netwerk van de buren). Nu ben ik zelf systeembeheerder en ben ik er redelijk zeker van dat mijn instellingen kloppen, dus laat het maar even zo.

De laatste tijd begint alleen jammergenoeg heel vaak telefonie uit te vallen. En het werkt pas weer na een handmatige reboot van de livebox. Telefonie werkt op dit punt nog wel.

Vandaag lijkt de livebox er alleen de pest in te hebben, met 5 reboots in een uur. En na elke reboot lijkt de snelheid lager te worden. De waardes van de laatste reboot:

Quote


ADSL Monitoring is Successful.
The values are:
adslLineStatus : GEACTIVEERD
adslMode : G992_5_A
Upstream = 480 Kb ( Intlv[LP0] )
Downstream = 2632 Kb ( Intlv[LP0] )
=================================================
DIAG Info :
=================================================
Attenuation ( dB ) : 30.1 9.2 (FE)
SNR margin ( dB ) : 21 11 (FE)
HEC counter : 0
CRC counter : 0
RTFirmwareVer : 0x0e15080a


En na een handmatige reboot worden de waardes weer "normaal":

Quote

adslMode : G992_5_A
Upstream = 1016 Kb ( Intlv[LP0] )
Downstream = 8936 Kb ( Intlv[LP0] )
=================================================
DIAG Info :
=================================================
Attenuation ( dB ) : 26.8 8.2 (FE)
SNR margin ( dB ) : 10 10 (FE)
HEC counter : 750
CRC counter : 35
RTFirmwareVer : 0x0e15080a


Tot dat het modem er enkele minuten later weer uit klapt.

Wat heb ik gedaan?
-Zelf al meerdere keren het isra punt opnieuw aangesloten (oud huis, isra punt is gewoon een wandcontactdoos in de woonkamer. Misschien belangrijk om te vermelden dat het om een Stap58 aansluiting gaat)
-Kabel van 15cm tussen mdodem en ISRA punt.
-Computer direct met een nieuwe netwerkkabel op de livebox

Ook gebruik ik geen bittorrent of iets anders met veel connecties op het moment dat hij eruit klapt, dit lijkt wel gewoon willekeurig gebeuren.

Ik ben een beetje ten einde raad. Wat kan ik doen? De helpdesk helpt in ieder geval niet, en zelf kan ik simpelweg niks meer.
 
mesa57
Soms is de stroomadapter van de livebox de schuldige.
 
Slurpgeit
Kan ik dat meten met m'n multimeter? Of is het meer een kwestie van gokken?
 
TCP_IP
moet wel kunnen, de stroomwaardes zeg maar fluctueren dan erg..
aangezien je systeembeheerder bent, kun je niet aan een ander modem komen puur om het eens uit te testen.. voor een weekje ofzo ?!
als internet niet meer wegvalt weet je zeker dat livebox het probleem is...
evt. miss universele adapter in huis ?! las laatst in een topic... daarna werkte het perfect....
maar wat ik denk ? je livebox is stervende Wink
 
Slurpgeit
Ja, ik kan in principe wel even een modem van een collega lenen. Maar ik heb gister ook de helpdesk even gebeld, het was druk en ze zouden terug bellen. Wonder boven wonder belden ze ook daadwerkelijk terug en kreeg ik iemand aan de lijn die zowaar leek te weten waar hij het over had. Ik moest even een hard reset doen, was het probleem dan nog niet weg dan nogmaals bellen voor een nieuwe livebox. Aangezien hij gisteravond zowat bevroor doe ik dat vanmiddag wel even.

Maar zitten die liveboxen dan zo slecht in elkaar? Zo lang heb ik hem nog niet, al heb ik het idee dat hij vanaf het begin dan al waarschijnlijk niet goed was.
 
rrozema
Ja, ze zitten zo slecht in elkaar. Er zitten veel bugs in de firmware en ook de hardware lijkt onder de maat; de meeste exemplaren houden het nog geen 2 jaar vol, dan gaan ze ineens de meest vreemde kuren vertonen. Veel exemplaren lijken ook een slechte voeding te hebben: Bij sommige mensen werkt de livebox niet meer goed als er meerdere apparaten tegelijk aangesloten zitten, mijn eigen 2e livebox kwam bijvoorbeeld na een tijdje alleen door de initialisatie heen als er geen netwerk kabels in zaten, voedingen die brommen, voedingen die warm worden, etc. Plus er zijn al meerdere berichten hier op het forum van mensen die hun livebox op een andere voeding aansloten en ineens doet de livebox het wel weer goed...

Ik heb uit vertrouwde bron vernomen dat we binnenkort andere modems gaan krijgen van Online. Zodra de huidige voorraad liveboxen op is. Dus heb je een probleem met je livebox, vraag om een nieuwe. Hoe eerder de voorraad op is, hoe beter Wink
 
Slurpgeit
Hmm, nu je het zegt. De adapter zit er in een stekkerdoos. Misschien eens proberen hem gewoon direct in de muur te steken.
 
Slurpgeit
Kleine update: Ik heb de helpdesk weer gebeld, en een nieuwe livebox is onderweg. Ondertussen heb ik geprobeerd de livebox met een universele adapter aan te sluiten. Dit leek te werken, ook al bleven de snelheden laag, alleen heeft de livebox die adapter net naar de eeuwige jachtvelden geholpen.

Ik weet niet of ik nou net pech had met een slechte adapter, of dat dat ding gewoon ontzettend veel stroom wil hebben. Maargoed, wachten op een nieuwe livebox.
 
TCP_IP
zou mooi zijn als dat alles blijkt te zijn... anders gaat dit ook weer weken duren.
laat nog eens weten of nieuwe LB probleem opgelost heeft...
 
rrozema
Als je een andere adapter probeert, dan moet je natuurlijk wel even opletten op de stroom die die adapter kan leveren. Zorg dat de adapter die je gebruikt minstens even veel stroom kan leveren als de originele adapter. Meer mag wel, minder niet. De maximale stroomsterkte wordt in A (van ampere) of in mA (milli-ampere) aangeduid.

En de spanning moet natuurlijk hetzelfde zijn als de originele adapter en ook de polariteit (+ en -) moet hetzelfde zijn. Ik heb zelf geen livebox meer, dus ik kan je de gegevens niet geven. Misschien dat iemand anders even de specificaties voor alternatieve adapters kan opsommen?

Als je een adapter gebruikt met een lagere A (mA) aanduiding loop je het risico dat je de adapter kapot maakt. Als je een adapter met een hogere spanning of een andere polariteit aansluit, loop je het risico dat je de livebox kapot maakt.
Gewijzigd door rrozema op 01 juli 2008, 21:53
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox blijft rebooten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
DMZ aanzetten blijft hangen op loading Zyxel configuratie en problemen : 1 25 jan 2018
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
telefoonindicatie op huawei modem blijft rood? Huawei configuratie en problemen : 5 15 jan 2014
T mobile draadloos modem werkt niet, dsl blijft knipperen Algemeen : 10 03 jan 2013
Advertentie