obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
adsl family-snelheid gehalveerd?
Beuzer
Ik woon in Roden, Drenthe.
 
rrozema
Roden, Woerden, Zuid-Limburg. Dat klinkt wel als een landelijk probleem Smile
 
Beuzer
Ja inderdaad.
Vind dit erg slecht dat niemand ook maar iets heeft gehoord wat er aan de hand is.
 
Beuzer
Nu gaat mijn snelheid weer langzaam omhoog.. hoop dat dit zo door gaat. Bij jullie ook positieve veranderingen?
 
Petie81
Ik woon ook in Den Haag en ik ben dik ontevreden over Online.
Van familie het advies gekregen om over te stappen van Casema+KPN naar (toen nog) Orange. Zou goedkoop, snel en betrouwbaar zijn.
Alles behalve dat:

* Regelmatig telefonisch niet bereikbaar (bellers krijgen direct de voice mail)
* Meerdere keren per week geen internet (vandaag zelfs > 5 keer). Stekker er uit, wachten, stekker er weer in. En vervolgens lijkt de modem aan het getik te horen wel 20 keer te resetten. Maar uiteindelijk is er dan toch weer internet.
* En dan de snelheid: volgens speedtest.nl: 1787 kb/s en volgens speedtest.net: 2693 kb/s. (upload beide gevallen 87 kb/s. Volgens mij dus een factor 10 te laag.

Helaas zit ik nog een tijdje aan ze vast...
 
Xantis

Quote

uA84 schreef:
dus jij zegt het is meer een verandering dan een storing? jemig, waarom betalen we dan nog de volle buit? Betaal 35 euro incl lijnhuur.. wordt toch maar eens tijd voor een andere provider denk ik.

Contract loopt af in oktober, kan ik het alvast opzeggen?


Ja ik denk het wel, lees dit maar :

De Ombudsman

Regelmatig slechte of te langzame internetverbinding

Wij raden u aan om d.m.v. een snelheidsmeter uw internetverbinding op verschillende momenten te testen. Deze kunt u gratis downloaden van de website van de COAX . Vindt u dat uw verbinding structureel niet aan de eisen voldoet of u kunt regelmatig geen gebruik maken van internet, dan voldoet uw provider niet aan zijn verplichtingen. Sommige providers hanteren een regeling waarbij u abonnementsgeld terugkrijgt wanneer u over een bepaalde periode geen toegang tot internet heeft kunnen krijgen. Of dat de snelheid te laag is. Vraag dit na bij uw provider. Voldoet uw provider niet aan zijn verplichtingen kun je op basis daarvan je contract ook opzeggen.


Groetjes,
Frans Lupschen
 
Dick99999
Bij mij (Den Haag) zijn vooral webpagina's traag. Deze pagina neemt 20-30 seconden. Dat was vroeger niet zo.
Ik gebruik geen livebox. Mijn ADSL modem stelt zich nog steeds op ong. up/down 13.000/860 Kbit/sec in. Maar de webpagina's zijn toch erg traag geworden.
 
rrozema
Mijn ervaring is dat de dns van orange de laatste tijd erg traag is geworden. Ik heb sinds kort de dns servers van opendns in de plaats van die van Orange staan en sindsdien laden mijn pagina's een stuk sneller.
 
mourikvj
Kan je mij eens uitleggen hoe je dat doet en waar dat ingesteld staat?
Op het ogenblik kan ik zelfs Google niet meer laten zoeken !!!!

Alvast bedankt,

Johnny
 
rrozema
Je kan in ieder geval de dns op je machine even veranderen. Ga naar je 'netwerk verbindingen' in je 'configuratie scherm'. Klik rechts op je 'Lan verbinding'. Kies 'eigenschappen'. Scherm 'Eigenschappen voor ...' opent op tab 'Algemeen'. Selecteer 'Internet-protocol (TCP/IP). Klik op de knop 'Eigenschappen'. Zet het rondje voor 'De volgende DNS-serveradressen gebruiken'. Vul de beide adressen 208.67.222.222 en 208.67.220.220 in de beide vakjes. Maakt niet uit welke je eerst doet. druk een paar keer op 'Ok'.

Wil je weer terug; doe dan hetzelfde maar zet het rondje voor 'dns server adressen automatisch verkrijgen'.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'adsl family-snelheid gehalveerd?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
Advertentie