Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Dag POTS, Welcome All-IP (inside foto's)
Puma
Aangezien ik vaak lees de volgende vragen lees
"hoe ziet het eruit"
"Wanneer is het klaar"
etc

Hierbij een aantal foto's uit de centrale van Purmerend centrum.

Fiber DSLAM
Merk: Huawei (Chinees)
Type: Optix Metro 6100M
Capaciteit: per parsum (apparaat) 250 aansluitingen

Fiber Ethernet switch
Merk: Alcatel (USA)
Type: ESS-7
Capaciteit: 125 dual (250 enkelvoudige aansluitingen)

Client Router
Merk: Cisco
Type: verschillende (2600 series, 2800 series en 3x5 series)
Capaciteit: per kast (2 DSLAM's a 500 aansluitingen)

Core Router
Merk: Nortel Networks
Type: FK5xxSE series
Capaciteit: 22 Tb/s (genoeg voor 1/4 Nederland)

Ik heb helaas geen foto's van de Core router (hoofd router). Die staan op locaties waar de president van de USA niet eens in mag, haha.

We kicken af met de Huawei DSLAM:

image001mx1.th

Dan de Ethernet switch:

image002sr2.th

Patchkast klant aansluiting:

image003ht0.th

En als laatst de client router:

image004yo1.th

Foto's van de nieuwe straat kasten staan al op de site.
Dat zijn zogenaamde duo kasten. Half koper, half fiber.

Bovenstaande apparaten kunnen ook in een zogenaamde apanks worden geplaatst. Dat zijn kleine huisjes in de wijken van Nederland.

Hoe ver is KPN? Dat is moeilijk te zeggen. Met FTTO (zakelijk) zijn ze behoorlijk ver. Met FTTH, ongeveer 30%. Vergeet niet dat al die kleine bedrijven die zelfstandig een stad verglazen, via KPN alles moeten realiseren! Dit weet bijna niemand en ze denken dat ze gewoon met een andere firma te maken hebben. KPN moet vervolgens aan ons toestemming vragen of ze een aftakking mogen maken van onze backbone netwerk (Eurofiber).

Alleen FTTH Amsterdam wordt niet door KPN gedaan, maar door BBned.
Onsnetbrabant, Almere etc etc etc. ALLEMAAL KPN!

Ontwikkeling: KPN
Implementatie: Eurofiber (mijn werkgever)
Backbone: Eurofiber
Installatie: Imtech, Schuuring en a.HAK
Onderhoud: KPN/Schuuring
Uitbreiding: Eurofiber/Reggefiber
Ondersteuning: Eurofiber

FAQ

Wat is All-IP?

-- Het nieuwe netwerk van KPN. Hierbij worden de koperkabels tot aan de straatkasten (ruim 15000 stuks) vervangen door glasvezel.
Hierdoor zit je niet meer kilometers van de centrale, maar maximaal 1200 meter van de kast op via koper. De rest gaat dan verder via glasvezel.

Dus ik krijg geen glasvezel in de meterkast?

--Op den duur wel. Dat is echter FTTH, Fiber to the home. Dit gaat onder de naam All-IP door het leven en daarmee wordt VDSL mogelijk gemaakt voor heel Nederland. Met VDSL2 is het mogelijk om snelheden tot 100 Mbit/s te behalen. Zowel upload als download.

Merk ik wat, als ik over ga naar het ALL-IP netwerk?

-- Ja zeker! Je haalt ineens wel 20 Mbit. Ook al woon je 5 KM van de centrale

Kan ik gewoon bij Online, Telfort etc blijven?

-- Ja. Die providers huren bandbreedte van KPN/Eurofiber in

Wanneer is het klaar?

-- Als het klaar is (eerst zou het in 2008 al klaar zijn. Nu is dat opgeschoven naar 2011)

Ik wil geen ALL-IP. Ik ben zo tevreden!

-- Pech. Iedereen zal verplicht over moeten. POTS gaat eruit en All-IP komt erin. Wees gerust. Je vast aansluiting en Internet verbinding blijven functioneren zoals nu, maar dan beter!

Krijg ik bericht als ik over ben?

-- Nee

Waarom All-IP?

-- Om nieuwe technieken mogelijk te maken. ADSL/ADSL2+ is al teveel gevraagd voor het POTS netwerk!

Worden de abonnementen duurder?

-- Niemand kan dit weten! Zoals het eruit ziet worden alleen de nieuwe abonnement duurder.

Wat voor abonnementen komen eraan?

-- Verbindingen tot 50 Mbit/s synchroon zijn mogelijk met de huidige opzet van het netwerk. Of dat direct wordt aangeboden, dat betwijfel ik! (50 Mbit up en download)

Ben jij een spion?

-- Ja Wink. ff zonder gein. Ik werk voor een bedrijf welk Nederland en de Benelux van een fiberring heeft voorzien. Momenteel onderhouden wij ruim 7500 KM aan glasvezel ringen.

Gaat KPN dit ooit voltooien?

-- Is wel de bedoeling, maar KPN is financieel een zeer instabiel bedrijf. Laat je niet voor je tenen trappen door al die overnames. Als KPN het oude netwerk niet verkoopt/verhuurt , dan heeft KPN geen rooie cent!

Is het nieuwe netwerk betrouwbaar?

-- Uiterst! KPN heeft het goed aangepakt en het huidige netwerk is kwalitatief zeer hoog opgebouwd. Echter hebben ze wat fouten gemaakt met de capaciteit. Indien heel Nederland over wilt stappen naar All-IP, dan kan dat momenteel niet met de huidige opzet, ook al is heel Nederland voorzien van All-IP, dan kan alleen de kwart van de huishoudens op het netwerk. Dan zijn alle poorten gewoon vol!

Hoe lang duurt een oplevering met All-IP?

-- theoretisch, 2 min! Dit zal echter niet de gang zaken zijn. Sowieso zal KPN 7 dagen wachten. Dit is verplicht gesteld door de wet en noemen ze "kooprecht op afstand". Binnen 7 dagen mag de klant namelijk kosteloos opzeggen. Waarom alles aansluiten en apparatuur opsturen, als de klant na 3 dagen opzegt?
Gewijzigd door Puma op 12 July 2008, 09:12

Puma
Nee. 2011 is het all-ip netwerk klaar. Ik denk eerder dat het 2015 wordt!

Het ligt niet aan KPN, maar aan de OPTA die de boel langer draaiende wilt houden. Tevens werken gemeentes niet mee (vergunningen) en zeuren providers dat ze hun investeringen niet uit kunnen halen, als KPN "zo snel" alles over wilt zetten.

guus
Ziet er heel mooi uit allemaal Grin

Zeer mooie post Puma, mijn complimenten!

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Dag POTS, Welcome All-IP (inside foto's)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Foto's delen Algemeen : 2 31 Dec 2015
foto,s versturen met mobiel via online! Algemeen : 3 24 Nov 2013
Zeer complete Foto beheer en album Software Tips! Freeware, OpenSource e.d. : 1 25 Jun 2011
lichte Foto album software Software Tips! Freeware, OpenSource e.d. : 1 25 Jun 2011
Foto´s snel corrigeren Software Tips! Freeware, OpenSource e.d. : 1 25 Jun 2011
Advertentie