obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Te langzaam !
macfreak
Misschien tcp/ip verwijderen en opnieuw installeren in XP?
Nieuwere netwerk kaart drivers beschikbaar?
Nieuwe, schone XP installatie?
 
jaytjuh

Quote

macfreak schreef:
Misschien tcp/ip verwijderen en opnieuw installeren in XP?
Nieuwere netwerk kaart drivers beschikbaar?
Nieuwe, schone XP installatie?


Ik heb mijn pc pasgeleden geinstalleerd en ook gelijk de nieuwste netwerkkaart drivers voor gedownload.

Hoe doe ik tcp/ip verwijderen ?
 
jaytjuh
ik heb trouwens als ik utorrent open heb staan dat internetpagina's browsen ineens vet sloom gaat :S
 
iMaccer

Quote

federation schreef:
Hallo,

Dat speedtest.nl en bbned lage snelheden geven is ook niet verwonderlijk.
De snelheid die jij krijgt in je livebox modem is alleen gegarandeerd op het netwerk van online zelf en niet naar adressen van andere providers / sites.

Zelf haal ik op speedtest maar iets meer dan 3 mbit en op bbned 6 mbit op nuria haal ik de 9 mbit.

Bij torrents haal ik afhankelijk van welke tracker ik gebruik de 15 mbit en met nieuwsgroepen en af en toe ook op dc++ haal ik gewoon de volle mep. ow ja mijn modem traint in op 17mbit.

Die testen op internet zijn namelijk ook maar gewoon schattingen. Aangezien je namelijk buiten het netwerk van je provider zelf bent en andere factoren meegaan spelen om een snelheid te halen.


Ik zeg niks: zie screen capture. UPC 10Mbit internet abonnement. Was gewoon inpluggen en hij deed het. Niks niet modem instellen, CD-Rom laden (die sowieso al niet het goede programmaatje bevatte) etc etc. Ik ben nu echt overtuigd van de kwaliteit van de kabel in plaats van internetten over de telefoonlijn met overal stukje en beetjes bij elkaar geplakt onder de grond.
Zo nu, kan de stekker uit het ADSL2+ modem (dat eigenlijk overbodig was, de snelheid die Orange leverde kon het oude ST 510 makkelijk aan.)
iMaccer voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
iMaccer

Quote

federation schreef:
Leuke screenshot leuk dat je die snelheid haalt maar wat wil je nou daar mee zeggen jou isp heeft gewoon een betere routering naar bbned niks meer niks minder.

Als ik vanavond thuis ben zal ik je een screenshotje van mijn online verbinding laten zien waar aan je precies kunt zien wat ik nu eigelijk wil zeggen.


Toch maar weer even terug gestoken naar het Orange modem en ziedaar:

Even voor de duidelijkheid: ook ik had ADSL Extra, volgens mijn postcode kon ik geen 20 Mbit krijgen, wel rond de 8. Dus niet.
iMaccer voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door iMaccer op 14 juli 2008, 16:59
 
iMaccer
@federation: OK, dat snap ik, dus: Hoge snelheden haal je dus binnen het eigen netwerk van de ISP (zoals ook dichtgetimmerd in de voorwaarden?). Wanneer je buiten het netwerk van de eigen ISP gaat is het dus afwachten via welke switch je naar buiten wordt gesluisd?

Hoe dan ook: Voor mij voelt het aan als een verdubbeling van de snelheid ten opzichte van het ADSL Extra produkt van Orange/Online, waarbij de 20 Mbit gewoon een lokkertje is die in de praktijk vrijwel nooit gehaald wordt. In de praktijk mag je al heel blij zijn wanneer je 10 Mbit haalt, in mijn situatie op het platteland met waarschijnlijk veel oude KPN bekabeling en lassen in de grond niet hoger dan 4,5 Mbit (in het meest gunstige geval, meestal kwam ik niet hoger dan 415 kB/sec). Overigens was alle bedrading binnenhuis tot aan het ADSL modem en verder nieuw en van uitstekende kwaliteit.
Wat mij wel opviel was het gemak van de installatie van het kabelpakket. Het was even stoeien met de snelle Lynksys router, maar de oplossing was simpeler dan verwacht. (Linksys en Apple computers gaan niet echt gemakkelijk samen)

Over de stabiliteit van het kabelpakket kan ik nog niet veel zeggen. Eerljkheidshalve moet ik zeggen dat de verbinding via Wanadoo/Orange vrijwel altijd uiterst stabiel was, alleen na de overgang naar het "snelle" ADSL2+ van Orange, wat ze ADSL Extra noemen, af en toe uitval, met name na de naamswijziging in Online. Bedrading binnenhuis tot aan het ADSL modem was overigens splinternieuw en van goede kwaliteit, daar lag het in elk geval niet aan.

Ik denk dat het KPN netwerk, met name op het platteland, onvoldoende onderhouden is voor echt snel ADSL(2+ enz). Niet netjes dat het dan toch wordt aangeboden op plaatsen waarvan ze vooraf al zeker weten dat de beloofde snelheden niet gehaald zullen worden.
 
modswat
Zie hier eensWink
modswat voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
jaytjuh

Quote

Franklin schreef:

Quote

jaytjuh schreef:
ik heb trouwens als ik utorrent open heb staan dat internetpagina's browsen ineens vet sloom gaat :S


Ja, dat is goed mogelijk. Als je flink aan het uploaden bent (tot aan je max bijvoorbeeld) dan heeft dat een nadelige invloed voor je download snelheid.

Ik limiteer de upload meestel tussen de 25 en 50kb/s bij het downloaden. Als alles klaar is dan zet ik hem meestal op 75 kb/s.

Als je hem gewoon maximaal laat uploaden dan kan je niet meer normaal surfen.

Ook heb ik het idee dat de Livebox soms niet goed overweg kan met hevig torrent verkeer. Gebeurd me vaak dat de Livebox dan gewoon vast loopt en ik opnieuw moet starten.


Ik heb mijn upload op max 20kb gezet. Dus dat is dan al uitgesloten.



Quote

federation schreef:
Hallo,

Dat speedtest.nl en bbned lage snelheden geven is ook niet verwonderlijk.
De snelheid die jij krijgt in je livebox modem is alleen gegarandeerd op het netwerk van online zelf en niet naar adressen van andere providers / sites.

Zelf haal ik op speedtest maar iets meer dan 3 mbit en op bbned 6 mbit op nuria haal ik de 9 mbit.

Bij torrents haal ik afhankelijk van welke tracker ik gebruik de 15 mbit en met nieuwsgroepen en af en toe ook op dc++ haal ik gewoon de volle mep. ow ja mijn modem traint in op 17mbit.

Die testen op internet zijn namelijk ook maar gewoon schattingen. Aangezien je namelijk buiten het netwerk van je provider zelf bent en andere factoren meegaan spelen om een snelheid te halen.


Als ik allemaal verschillende dingen tegelijk doe kom ik niet boven de 10mbit uit hoor. Maakt niet uit of ik nou 10 torrent aanheb, een gewone download en een speedtest. Gemiddeld blijf ik op 10mbit uitkomen.
 
jaytjuh
Die eerste helpddeskgast die ik sprak had het trouwens erover dat ik een hoge overhead heb. Wat houdt dat precies in en waar ligt dat aan ?
 
macfreak
Verwijder je netwerk kaart uit je hardware config in XP, reboot, XP zal kaartje weer vinden en laat hem opnieuw installeren.
Check dan of netwerk kaart op full duplex 100 ofzo staat.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Te langzaam !', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langzaam internet sinds harde reset Storing : 6 25 jan 2013
Langzaam Snelheid : 13 07 sep 2010
Wel signaal geen verbinding meer @ knippert langzaam (1x per sec) WiFi : 3 11 jun 2009
Intern netwerk langzaam Livebox meer apparaten aansluiten : 11 29 dec 2008
snelheid veelste langzaam Snelheid : 14 07 sep 2008
Advertentie