obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Te langzaam !
jaytjuh

Quote

macfreak schreef:
Verwijder je netwerk kaart uit je hardware config in XP, reboot, XP zal kaartje weer vinden en laat hem opnieuw installeren.
Check dan of netwerk kaart op full duplex 100 ofzo staat.


Ik zit nu weer via mijn wireless te internetten en die dingen zijn geloof ik half duplex he ?
Met mijn utp geeft ie dezelfde snelheid.

Hoe check je de duplex uberhaupt ?
Gewijzigd door jaytjuh op 15 juli 2008, 10:34
 
macfreak
In XP geloof ik met rechts op computer icoontje klikken en dan eigenschappen en dan apparaatbeheer.
 
jaytjuh
kan helaas niks over duplex vinden in de eigenschappen
achja, volgens mij is alles nu wel geprobeerd, ik moet denk ik maar tevreden zijn met me 8 a 10mbit

mocht er nog iets zijn wat ik zou kunnen proberen dan hoor ik het graag, maar tot dusver bedankt voor alle hulp ! Wink
 
TCP_IP
rechtermuisknop deze computer
eigenschappen
tabblad hardware
apparaatbeheer
op + tekentje klikken bij netwerkadapter
rechtermuisknop op je netwerkkaart
eingenschappen...
in dat schermpje moet het ergens staan, verschilt per driver...
kijk ook wat je max is (10mbit half duplex of 1000mbit full duplex bijv)

8 tot 10 lijkt op 10 mbit full duplex... wat zijn de specs van je netwerkkaart ??

kan goed zijn dat dit de bottleneck is in je netwerk
Gewijzigd door TCP_IP op 15 juli 2008, 20:13
 
jaytjuh

Quote

TCP_IP schreef:
rechtermuisknop deze computer
eigenschappen
tabblad hardware
apparaatbeheer
op + tekentje klikken bij netwerkadapter
rechtermuisknop op je netwerkkaart
eingenschappen...
in dat schermpje moet het ergens staan, verschilt per driver...
kijk ook wat je max is (10mbit half duplex of 1000mbit full duplex bijv)

8 tot 10 lijkt op 10 mbit full duplex... wat zijn de specs van je netwerkkaart ??

kan goed zijn dat dit de bottleneck is in je netwerk


Ik kan niks over duplex vinden. Het enige wat een bepaalde waarde heeft zijn Fragment treshhold (2346) en RTS treshold (2347). Zal er wel weer niks mee te maken hebben Pfft

Ik gebruik zelf deze:
http://www.e-tech.nu/Product_Detail.php?prodtitle=&SET_ID=1165&GET_LANG=E&LANG=E&SUB=Wireless54

Mijn vriendin gebruikt de standaard usb stick die bij het pakket zat.
En mijn laptop zit via utp aangesloten.

Als ik ze een voor een probeer geven ze allemaal dezelfde snelheid aan.

Ik kreeg net van orange te horen dat ik van iemand een adsl modem moet lenen, een sweex of speedtouch, kijken of ik dan wel de 18mbit zou halen.
 
TCP_IP
Je kunt het ook op een andere manier zien.... (en wat je poste staat er los van ja )

CTRL + ALT + DEL
das je taakbeheer dus
tabblad netwerk
daar zie je netwerkgebruik...
bij Vista zie ik het onder de grafiek bij kolom "Snelheid van de verbinding" staat daar 10 / 100 of 1000 mbit verbinding ?
(1000 kan niet tenzij PC op een gigabit switch zit bedenk ik me nu)

En idd met ander modem testen idd goed, hebben ze wel aangegeven dat het een adsl2+ modem moet zijn ? Als je met een ST 510 bijvoorbeeld gaat stoeien zul je nooit boven de 8mbit uitkomen.
 
jaytjuh

Quote

TCP_IP schreef:
Je kunt het ook op een andere manier zien.... (en wat je poste staat er los van ja )

CTRL + ALT + DEL
das je taakbeheer dus
tabblad netwerk
daar zie je netwerkgebruik...
bij Vista zie ik het onder de grafiek bij kolom "Snelheid van de verbinding" staat daar 10 / 100 of 1000 mbit verbinding ?
(1000 kan niet tenzij PC op een gigabit switch zit bedenk ik me nu)

En idd met ander modem testen idd goed, hebben ze wel aangegeven dat het een adsl2+ modem moet zijn ? Als je met een ST 510 bijvoorbeeld gaat stoeien zul je nooit boven de 8mbit uitkomen.


Dat heeft die gast er niet bij gezegd nee.
Bij dat netwerk gebeuren ziet ie mijn verbinding als 54 mbps en aangezien die dingen naar horen zeggen meestal half-duplex zijn zou je toch verwachten dat je die 18mbit makkelijk haalt...right ?
Gewijzigd door jaytjuh op 16 juli 2008, 16:45
 
TCP_IP
zolang je geen ISDN hebt is deze goed ja (ehh natuurlijk heb je geen ISDN anders kon modem nooit zo hoog intrainen Pfft )
Ja deze is goed genoeg, deze werd/word overigens ook door Online geleverd... of livebox of deze ST 546
 
TCP_IP
MET windows Live Care
TCP_IP voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
TCP_IP
windows live care verwijderd

6mbit verbinding... haal me usenet normaal zon 710 KBps
dacht van laat ik eens PC beveiligen en ja hoor.... wlive care scant zoveel dat downloadsnelheid bijna halveert...

dus 1 tip, PC beveiliging heeft slechte invloed op je downloadsnelheid Sad
TCP_IP voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door TCP_IP op 16 juli 2008, 13:59
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Te langzaam !', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langzaam internet sinds harde reset Storing : 6 25 jan 2013
Langzaam Snelheid : 13 07 sep 2010
Wel signaal geen verbinding meer @ knippert langzaam (1x per sec) WiFi : 3 11 jun 2009
Intern netwerk langzaam Livebox meer apparaten aansluiten : 11 29 dec 2008
snelheid veelste langzaam Snelheid : 14 07 sep 2008
Advertentie