obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Single port fowarding met verschillende externe en interne poortnummers
toxit
Geachte heer/mevrouw,

Ik heb sinds een aantal dagen een Livebox thuis staan. Alles werkt naar behoren behalve mijn FTP Server. Ik heb voorheen uit veiligheidsoverwegingen besloten om mijn FTP Server niet via de standaard poort 21 te laten communiceren maar via poort 7777.

In mijn vorige router van Linksys bestond er de mogelijkheid om èèn enkele poort te forwarden van een extern poortnummer naar een afwijkend intern poortnummer. Zo kon ik voor buiten poort 7777 open zetten en die in het interne netwerk gewoon naar poort 21 op het IP adres van de FTP server forwarden.

Ik vind deze instelling helaas nergens in de Livebox. In het firewall menu bestaat er wel de mogelijkheid tot het forwarden van portranges naar een intern IP-adres, maar geen mogelijkheid om daar extern en intern afwijkende poortnummers aan toe te kennen.

Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik dit kan oplossen. Het wijzigen van de externe poort naar 21 is geen optie en het wijzigen van de interne poort van de FTP Server werkt niet.

Bij voorbaat bedankt.
 
rrozema
De livebox ondersteunt enkel forwarding naar hetzelfde poortnummer. Sorry.
 
toxit
Bedankt voor de reactie rrozema.

Daar was ik al bang voor. Ik heb het probleem nu opgelost door het installaren van een andere FTP server waarbij het mogelijk is om via een andere poort dan 21 te communiceren. Het forwarden van poort 7777 gaat nu rechtsreeks naar de FTP server op poort 7777.

 
toxit
Voor degene die geïnteresseerd zijn. Xlight FTP server biedt deze mogelijkheid en functioneert ook naar behoren op een andere poort.

Wel jammer dat de Livebox niet over deze functionaliteit beschikt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Single port fowarding met verschillende externe en interne poortnummers', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Admin web interface move to a different port Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 09 jul 2019
fritzbox en port sharing Eigen modem configuratie en problemen : 5 18 dec 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Geen port mapping pagina? Huawei configuratie en problemen : 4 16 mei 2016
Advertentie