obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Xbox 360 wireless en Livebox
Betsuni
Hey mensen.

Ik heb sinds kort een Xbox 360 met wireless adapter en probeer deze via wifi met mijn orange livebox te verbinden.

De Xbox kan de livebox zien maar na het invullen van de WEP key geeft de Xbox een melding dat het IP ongeldig is. Ook bij het handmatig invullen van een ip adres, subnet mask en gateway krijg ik deze melding.

Andere wireless aparaten, waaronder mijn PC, doen het wel.

Iemand suggesties? Alvast bedankt!
 
TCP_IP
ook hierbij het reg-knopje ingedrukt ?! (onderop livebox geplaats bij reset knop en stroomingang)
als je erop drukt gaat zendmastje bovenop livebox knipperen, dan heb je ca. 4 min om verbinding te maken
 
Betsuni
Yup als ik dat niet had gedaan had hij niet eens bij het IP kiezen gekomen.
Gewijzigd door Betsuni op 21 juli 2008, 18:16
 
TCP_IP
ga eens via je PC naar je liveboxpagina...
schakel WEP en macfilter eens uit
dan verbinding maken
dan WEP er weer opzetten
als dat lukt mooi, zet mac-filter ook weer aan (regknopje gebruiken dan)
 
Betsuni
Geprobeert maar hielp ook niet maar het is raar als ik hem verbind met kabel dan lijkt het IP heel erg op dat van me livebox.
Maar als ik dat met de wireless adaptor doe dan krijgt hij een geheel ander IP adres (169.254.793.124)
 
TCP_IP
klinkt heel logisch Pfft
je ip is dan waarschijnlijk 192.168.1.10 of 11

169 betekent dat hij geen verbinding gemaakt heeft, dan wijst je apparaat zichzelf een ip toe....
dat zegt vaak dat je de wepkey niet goed hebt ingesteld...
maar wat gebeurt er als je beveiliging (WEP) en mac filter uitzet?
welk ip krijg je dan
 
Betsuni
Ik heb het nog even nagekeken en het bleek dat ik de WEP key verkeerd had overgenomen Smile

Alles werkt nu. Bedankt voor de hulp!
 
TCP_IP
graag gedaan Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Xbox 360 wireless en Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
AC750 Wireless Dual Band Gigabit ADSL2+ Modem Router Eigen modem configuratie en problemen : 2 22 mei 2016
Xbox one werkt niet meer met Huawei HG655d Huawei configuratie en problemen : 2 28 jan 2016
No Wireless (huawei hg655d) Algemeen : 3 17 sep 2015
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Advertentie