obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Orange Extra icm SpeedTouch 716 v5 WL mogelijk?
zigginl
Heb een ST716v5WL modem te leen gekregen om even te testen of de verbinding zou kunnen werken (LB's zijn hier allemaal kapot!).

Setup is - KPN toevoer > Splitter > ST modem.
ST 192.168.1.1
Range begint bij 192.168.1.99

Ik krijg zoals je op plaatje hieronder kan zien wel DLS connection, maar geen Internet verbinding. Heb nieuwste firmware geladen; R6.2.T.2 van speedtouch.nl pagina. Heb ook config wizard geladen en stappen gevolgd zoals wordt beschreven in
http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=2285 dus eerst bridged instellen en daarna als routed ethernet. Er staat ook in deze thread dat het 'half uurtje kan duren'... is dat echt zo? Wink Heb 10min gewacht - zonder resultaat.

Zie ik iets over het hoofd?
zigginl voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
TCP_IP
kan idd half uur duren met een speedtouch ja...
wat ik hieruit kan afleiden is dat je wel signaal hebt maar nog geen ip adres... (zie: contacting DHCP server)
als instellingen niet goed waren had je ook geen signaal...
dit is gewoon even afwachten.. kan dus half uur duren...
als na uur nog niks is reboot je modem eens...

maar heb je bridged, dus dat je PC het WAN ip krijgt of bridged RFC 1483 ?
zorg iig dan dat je PC ip adres automatisch verkrijgt
 
zigginl

Quote

TCP_IP schreef:
maar heb je bridged, dus dat je PC het WAN ip krijgt of bridged RFC 1483 ?
zorg iig dan dat je PC ip adres automatisch verkrijgt


Hoe en waar kan ik dat checken; mijn computer krijgt ip adres 192.168.1.99 automatisch toegewezen.
PC is wired aangesloten.
 
TCP_IP
aah ik zie het al, onderwerp even gelezen Pfft
rfc 1483 heb je als het goed is dan als je alles gevolgd hebt...
waar contacting DHCP server staat zou een ip adres op een gegeven moment moeten verschijnen...

voor zover ik gelezen heb is het goed ingesteld... enige wat je nu kunt doen is afwachten...

wat je evt. nog zou kunnen doen is helpdesk bellen om te vragen of modem wel verbinding probeert op te zetten...
 
zigginl
helpdesk is dicht Angry
afwachten dan maar...
 
TCP_IP
ma /vr 9 tot 9 en za/zo 10 tot 4
 
zigginl
ik zet vanavond wel die ST erachter dan - heeft hij hele nacht op IP adres op te halen...
ga ik dat elke krijgen bij een 'reset' of enkel bij de 'eerste keer' ?
 
TCP_IP
1e keer alleen als het goed is... als hij eenmaal online is zal hij ip moeten onthouden zeg maar.. hoef je niet telkens ip te krijgen opnieuw
 
zigginl
heeft niet echt gewerkt - heb hem 1uur + aangehouden, maar nog geen resultaat. Toen reset en weer 30min+ gewacht... nog steeds geen IP adres gekregen...
LB geconnect en daar krijg ik wel signaal (maar moet ik elke 10 min resetten omdat signaal wegvalt Sad(
Andere opties?
 
mesa57
Als je het mac adres kunt veranderen van de speedtoucht (ik zou niet weten hoe) dan zou je eens kunnen proberen het mac adres van de speedtouch gelijk te maken aan dat van de livebox.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Orange Extra icm SpeedTouch 716 v5 WL mogelijk?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Internationaal bellen eerste maand niet mogelijk Klacht over Online : 2 06 aug 2017
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen : 125 30 nov 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Advertentie