obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Orange Extra icm SpeedTouch 716 v5 WL mogelijk?
zigginl
haha Smile afgelopen paar dagen minimaal 6 keer per dag naar helpdesk gebeld... ze hebben er al case van gemaakt en het is nu afwachten tot de technische afdeling er naar gaat kijken... blehh
 
zigginl

Quote

mesa57 schreef:
De helpdesk is dan wel in staat om de boel te resetten zodat het ip adres toch weer afgegeven wordt. Online heeft vorig jaar echter gezegd dat dit niet meer nodig was. In die zin heeft rrozema gelijk.


Dit strookt niet met het feit dat ik vorige keer wel 2 verschillende liveboxen achter elkaar online heb gekregen. Die hebben neem ik aan ook een verschillend MAC adres en daar ging het wel goed.
 
mesa57
Daar heb je wel een punt ja. Ik zou nog eens :
- Een harde reset van de speedtouch uitvoeren
- Dan alleen het configuratiescript uitvoeren (wanadoo moet je dan kiezen dacht ik)
 
rrozema
zigginl: probeer eens om alleen je pc op de speedtouch aan te sluiten, dus geen draad vanaf de speedtouch naar de telefoonlijn (het isra). Je pc krijgt dan een ip adres van de dhcp server in de speedtouch (reset desnoods je speedtouch even naar de fabrieksinstellingen). Je kunt dan natuurlijk enkel de speedtouch configuratie pagina openen en niet het internet op. Maar is die verbinding dan wel stabiel? Of krijg je dan ook al haperingen? M.a.w. kun je telkens weer die configuratie pagina's openen/doorlopen? Ook nog als je het een tijdje (30 minuten-uurtje) zo laat staan en dan nog een paar keer probeert?
 
zigginl
@rrozema - ja dat werkt prima; zo heb ik de ST de eerste keer ook geconfigureerd (gebruik nl mac hier en had nog een windows laptop liggen)

Harde resets heb ik ook allemaal uitgevoerd en met onfiguratiescript bedoel je de wizard van speedtouch.nl of de wizard van de speedtouch interface zelf?
 
mesa57
De wizard van speedtouch.nl
 
zigginl
ook geprobeerd. Dat was namelijk mijn eerste stap - reset > aansluiten op windows laptop > wizard speedtouch... geen geluk ;(
 
mesa57
Dus bij iemand anders proberen ...
 
TCP_IP
btw is het een ST 716 of een ST 716i ? i voor isdn? dan werkt ook zoiezo niet...
ik probeer maar een paar suggesties aangezien allang had moeten werken
 
zigginl
staat op onderkant 716 v5 WL
geen 'i' dus...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Orange Extra icm SpeedTouch 716 v5 WL mogelijk?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Internationaal bellen eerste maand niet mogelijk Klacht over Online : 2 06 aug 2017
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen : 125 30 nov 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Advertentie