obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
naast livebox 2 routers gekrest?
lidy

Quote

rrozema schreef:
ok, baas boven baas Smile


LOL, en ik ben weer dol op alles gelijk "in beeld zien of vastleggen" en voor dit is voor mij de kortste weg snel screenshot via Gadwin (was dus zonder die gele kabel) en binnen minder dan minuut zit je bv dit:
2mo83t1 na ergens vlot uploaden Smile

Wel hier zeer raadselachtige pc sores hier vanmorgen Sad
Keybord wilde niet meer... hard typen en enter deed nix (nieuw MS wireless/optical 2000 die bestendig is tegen mijn onhandigheid en morsen) , omruilen met de ander bij pc1 en zelfde type, en ff later viel alle internet hier uit, pingen naar mezelf en router kon prima, alle livebox lampen normaal, pfff 3 uur werk gehad en SPONTAAN ineens weer normaal hier!Frown
 
rrozema
Ik zie dat je pc 2 netwerk aansluitingen heeft. Heb je het al eens via de andere geprobeerd?

Die uitval van vanochtend lijkt me trouwens niet bij jou gezeten te hebben: je kon wel de livebox bereiken en het was spontaan weer goed, dat klinkt als een probleem buiten jouw netwerk.

Ik weet dat het engels is, maar toch een link naar een documentje van netgear waarin ze beschrijven hoe hun apparaten als access point te gebruiken zijn: link. Dit is de configuratie die eigenlijk het beste zou zijn voor jou, maar laten we eerst maar eens zien om de huidige situatie werkend te krijgen.

We gaan eerst je netgear terugbrengen in z'n fabrieksinstellingen:
- maak de gele kabel los van de router.
- laat de blauwe kabel van een LAN poort van de router naar je pc lopen.
- Hou de reset knop op de achterkant van je netgear ingedrukt totdat het test-lampje knippert. Dit duurt ongeveer 10 seconden. (gebruik een pen of een paperclip om de knop in te drukken).
- Laat de reset knop los.
- Wacht totdat de router opnieuw is opgestart.
- herstart je computer (die op de router zit aangesloten).
- open een browser window en ga naar: http://192.168.0.1 of als dat niet werkt: http://192.168.1.1 (afhankelijk van het versie nummer van je router).
- Log in met de default gegevens (user: admin, password: password of 1234)

Als dit gelukt is dan zijn we al weer een heel stuk verder. Zet dan even een volgend berichtje en schrijf daarin welke van de beide adressen 192.168.1.1 of 192.168.0.1 werkte.
 
lidy

Quote

rrozema schreef:
Ik zie dat je pc 2 netwerk aansluitingen heeft. Heb je het al eens via de andere geprobeerd?

uhhhhhhhh zo lijkt het misschien, maar er is maar 1 (niet draadloze)netwerkkaart in PC1 hoor en PC2 idem.
Door te vaak zonder internet te zitten en voor helpdesk bellen (ik meestal om 4 uur wakker en zijn pas rond 8 uur bereikbaar Angry ) heb ik zelf al veel geprobeerd te verhelpen, onderzoeken , testen enz, echt de raarste dingen en soms leerde ik er van ook nog :p
Moest zonet ook ff grinniken haha...jij en MESA 57 toonden hoe je vanuit DOS kan plakken via kladblok snel en ik deed voor de fun net ff ipconfig hier op PC2 en bedacht me dat het nog simpeler kan Shock
Gewoon "alles selecteren, erna gelijk kopiƫren en HIER in topic plakken" zoals je hieronder ziet?Smile

Quote

C:\Documents and Settings\Windows>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: HELVOIRT
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding 5:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
NVIDIA nForce Networking Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-15-58-9C-3D-ED
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.10
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 23 juli 2008 7:28:05
Lease verlopen . . . . . . . . . : woensdag 30 juli 2008 7:28:05

Ethernet-adapter TeamViewer VPN:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
TeamViewer VPN Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-FF-CD-EF-90-DB

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Sweex Wireless Lan USB2.0 Adapter 54Mbps
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-16-0A-0F-F6-7F
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 172.16.0.2
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 172.16.0.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 172.16.0.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 172.16.0.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 23 juli 2008 20:04:54
Lease verlopen . . . . . . . . . : donderdag 24 juli 2008 20:04:54


Zie daar nu wel beetje veel LAN/verbindingenFrown
TeamViewer VPN is dus simpel goed progje voor remote control die ik vaak gebruik, veel voor anderen die net minder snappen van pctjes dan ik en dan ff "op visite kom bij vrienden" en zelf hier ook handig!
Zit deels in rolstoel dus..lopen is echt een probleem en bukken nog meerWink
Zijn maar afstanden van 10 meter hier steeds van en naar PC1, maar voor mij minder pijnlijk via remote control Pfft

Op moment heb ik de Sweex usb draadloos ff in deze pc gezet om te zien of nu WEER zelfde gebeurt als onlangs en met vorige Linksys router. Beide PC's zijn nu via vaste kabel op internet aangesloten.
Signaal van de draadloos Sweex tussen goed en uitstekend...
de Helvoirt via @home is nog van tijdje terug logeren in bed/breakfast boerderij en had ik hele PC1 , oops, en dus usb wifi) mee , oops omdat ik geen laptop heb Cool
Ga er zeker weer eens logeren, dus de instelling van DAAR maar ff laten staan.

Quote

Die uitval van vanochtend lijkt me trouwens niet bij jou gezeten te hebben: je kon wel de livebox bereiken en het was spontaan weer goed, dat klinkt als een probleem buiten jouw netwerk.

Geen idee...had igg toen niet die Sweex hier in PC 1, inet viel weg nadat hier keyboard kuren had en ik aan de foon was , ff lekker klagen naar een buurman/vriend Smile

Quote

Ik weet dat het engels is, maar toch een link naar een documentje van netgear waarin ze beschrijven hoe hun apparaten als access point te gebruiken zijn: link. Dit is de configuratie die eigenlijk het beste zou zijn voor jou, maar laten we eerst maar eens zien om de huidige situatie werkend te krijgen.

We gaan eerst je netgear terugbrengen in z'n fabrieksinstellingen:
- maak de gele kabel los van de router.
- laat de blauwe kabel van een LAN poort van de router naar je pc lopen.
- Hou de reset knop op de achterkant van je netgear ingedrukt totdat het test-lampje knippert. Dit duurt ongeveer 10 seconden. (gebruik een pen of een paperclip om de knop in te drukken).
- Laat de reset knop los.
- Wacht totdat de router opnieuw is opgestart.
- herstart je computer (die op de router zit aangesloten).
- open een browser window en ga naar: http://192.168.0.1 of als dat niet werkt: http://192.168.1.1 (afhankelijk van het versie nummer van je router).
- Log in met de default gegevens (user: admin, password: password of 1234)

Als dit gelukt is dan zijn we al weer een heel stuk verder. Zet dan even een volgend berichtje en schrijf daarin welke van de beide adressen 192.168.1.1 of 192.168.0.1 werkte.


Dit moet ik straks ff samen met iemand doen, gisteren stom geweest , teveel gelopen alsnog en vandaag een "koest, af/lig-daggie"...buurman slaapt nog vrees ik Grin
192.168.1.1 is me zeer bekend en is adres van mijn LIVEBOX, die andere net geprobeerd maar geeft geen "pagina van de Netgear" of iets andersFrown

Ps...dat ik dus hier een netwerkje heb, is vooral met de 2 eigen pc's en soms komen er mensen logeren of op bezoek en dan is de router tuurlijk weer heel handig en soms brengen mensen hun kapotte of gekrestje pctjes (is ook een beetje hobby van me) en probeer ik deze te reanimeren of ff via format-C weer actief te krijgenWink
 
rrozema
Er gaat even iets mis in de communicatie, denk ik. Het is de bedoeling dat je de ipconfig /all draait als je pc zit aangesloten op de netgear en de netgear op zijn beurt zit nergens op aangesloten. In die situatie kun je niet dit forum openen. En dus ook niet paste-n. Vandaar de uitgebreidere methoden.

NB, je moet even een van beide netwerkverbindingen uitschakelen op je huidige pc. Als je meerdere adapters hebt die beide een verbinding hebben, dan raakt de routing in de war, tenzij daarvoor een speciale voorziening is getroffen in je router, zoals het spanning tree protocol (STP). De livebox heeft wel stp aan boord, maar het staat standaard niet aan. Mogelijk dat hierdoor al je problemen juist zijn ontstaan.
Gewijzigd door rrozema op 24 juli 2008, 19:05
 
lidy

Quote

rrozema schreef:
Er gaat even iets mis in de communicatie, denk ik. Het is de bedoeling dat je de ipconfig /all draait als je pc zit aangesloten op de netgear en de netgear op zijn beurt zit nergens op aangesloten. In die situatie kun je niet dit forum openen. En dus ook niet paste-n. Vandaar de uitgebreidere methoden.

NB, je moet even een van beide netwerkverbindingen uitschakelen op je huidige pc. Als je meerdere adapters hebt die beide een verbinding hebben, dan raakt de routing in de war, tenzij daarvoor een speciale voorziening is getroffen in je router, zoals het spanning tree protocol (STP). De livebox heeft wel stp aan boord, maar het staat standaard niet aan. Mogelijk dat hierdoor al je problemen juist zijn ontstaan.


Pffff snap er nu nog heeeel weinig van Frown....heb buurman stap voor stap en met kladblok alles laten uitvoeren zoals je hierboven beschreef... dus:

Quote

We gaan eerst je netgear terugbrengen in z'n fabrieksinstellingen:
- maak de gele kabel los van de router.
- laat de blauwe kabel van een LAN poort van de router naar je pc lopen.
- Hou de reset knop op de achterkant van je netgear ingedrukt totdat het test-lampje knippert. Dit duurt ongeveer 10 seconden. (gebruik een pen of een paperclip om de knop in te drukken).
- Laat de reset knop los.
- Wacht totdat de router opnieuw is opgestart.

- herstart je computer (die op de router zit aangesloten).
- open een browser window en ga naar: http://192.168.0.1 of als dat niet werkt: http://192.168.1.1 (afhankelijk van het versie nummer van je router).
- Log in met de default gegevens (user: admin, password: password of 1234)

Als dit gelukt is dan zijn we al weer een heel stuk verder. Zet dan even een volgend berichtje en schrijf daarin welke van de beide adressen 192.168.1.1 of 192.168.0.1 werkte.

Geen van beiden dus...

Via de snelle methode :cmd /c ipconfig /all >ip.txt&& notepad ip.txt, ook gedaan en kwam dit int kladblok terecht en deze ff opgeslagen op buroblad PC1:

Quote

Windows IP-configuratie



Host-naam . . . . . . . . . . . .: CC1056895-A

Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:

Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend

IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja

WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee



Ethernet-adapter LAN-verbinding 3:



Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

NVIDIA nForce Networking Controller #2

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-19-DB-4C-39-DE



Ethernet-adapter LAN-verbinding 4:



Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-10-A7-08-B7-C9

DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja

Autom. configuratie ingeschakeld. : ja

Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.18.197

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0

Standaardgateway. . . . . . . . . :



Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 2:



Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

Sweex Wireless Lan USB2.0 Adapter 54Mbps

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-16-0A-0F-F6-7F

DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja

Autom. configuratie ingeschakeld. : ja

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1

DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

Lease verkregen . . . . . . . . . : vrijdag 25 juli 2008 8:15:25

Lease verlopen . . . . . . . . . : zaterdag 26 juli 2008 8:15:25


Kennelijk we nog steeds erg aan klungelen? Frown Sad
 
rrozema
Ja, je draadloze verbinding (Sweex Wireless Lan USB2.0 Adapter 54Mbps) staat nog aan. Schakel die nog even uit en probeer het dan nog eens? Of trek desnoods die usb dongle er even uit en restart dan je pc nog eens.

Het is de bedoeling dat een van beide adapters:
- Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
- NVIDIA nForce Networking Controller #2
een ip adres gaat krijgen van je netgear. Daar zit immers de blauwe kabel in. Je hebt nu 3 adapters tegelijk actief. Gelukkig geeft er een een 'medium ontkoppeld' melding, dus die doet niet mee. Maar je hebt dan nog steeds de 'Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC' plus de 'Sweex Wireless Lan USB2.0 Adapter 54Mbps' tegelijk actief.

We gaan hier alleen uit komen als we het probleem tot een zo klein mogelijk gebied reduceren. Dus alle storende invloeden elimineren, dat is wat ik nu probeer te bereiken. Daarom wil eerst het standaard gedrag van je netgear controleren: een pc die er op aangesloten zit moet een ip adres, plus alle andere ip instellingen krijgen van die netgear router. Als dat niet zo is, dan zit daar al iets fout en gaat het verderop nooit lukken.
 
lidy

Quote

rrozema schreef:
Ja, je draadloze verbinding (Sweex Wireless Lan USB2.0 Adapter 54Mbps) staat nog aan. Schakel die nog even uit en probeer het dan nog eens? Of trek desnoods die usb dongle er even uit en restart dan je pc nog eens.

Het is de bedoeling dat een van beide adapters:
- Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
- NVIDIA nForce Networking Controller #2
een ip adres gaat krijgen van je netgear. Daar zit immers de blauwe kabel in. Je hebt nu 3 adapters tegelijk actief. Gelukkig geeft er een een 'medium ontkoppeld' melding, dus die doet niet mee. Maar je hebt dan nog steeds de 'Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC' plus de 'Sweex Wireless Lan USB2.0 Adapter 54Mbps' tegelijk actief.

We gaan hier alleen uit komen als we het probleem tot een zo klein mogelijk gebied reduceren. Dus alle storende invloeden elimineren, dat is wat ik nu probeer te bereiken. Daarom wil eerst het standaard gedrag van je netgear controleren: een pc die er op aangesloten zit moet een ip adres, plus alle andere ip instellingen krijgen van die netgear router. Als dat niet zo is, dan zit daar al iets fout en gaat het verderop nooit lukken.


Net nieuwe poging gedaan...:
blauwe kabel ging van netgear naar pckontje, gele was er nog uit...ook de sweex eruit...voor zekerheid nog ff via configscherm/netwerkverbindingen gekeken: geen medium was gekoppeld daar te zien, reset van de netgear gedaan, 10 sec, pc herstarten, mozilla geopend en dus:
beide getallenreeksen ingetypt, beiden gaven geen toegang tot de netgear Sad
Wat nu?Frown
 
mesa57
Netwerkkaarten uitschakelen doe je het beste in computer / apparaatbeheer. Rechterklik op de netwerkkaart en dan uitschakelen klikken.
Dit is mijn PC met een aantal netwerkkaarten uitgeschakeld.
mesa57 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
rrozema

Quote

lidy schreef:
Wat nu?Frown


Post de output van ipconfig /all van je pc (die aan de netgear hangt) nog eens opnieuw?
 
TCP_IP
Mag ik inbreken in dit topic ?

heb het afgelopen dagen gevolgd, behoorlijk wat informatie en duurt echt wel even voordat ik door had wat er allemaal is. heb o.a. al 4 verschillende netwerkranges gezien Pfft

Ik raad aan om eens met een schone lei te beginnen, en dan de router-switch methode toe te gaan passen (ook mijn favoriet Wink )


schakel antivirus en firewall UIT !


stap 1

sluit ALLEEN de netgear met de kabel aan op pc1
Dus met de blauwe kabel
open internet explorer
adresbalk leeghalen
typ daar 192.168.0.1


ga naar 'Advanced'
LAN ip setup


standaard is ip adress 192.168.0.1 verander
deze naar 192.168.1.9

eronder staat "use router as dhcp server"
vink deze UIT

klik op 'apply'

routerfunctie is nu eigenlijk uitgeschakeld van je router



stap 2

Plaats de gele netwerkkabel in 1 van de 4 LAN poorten
(niet in die aparte poort waar deze normaal in zit)
Plaats andere kant van gele netwerkkabel in de rode of gele poort van livebox


* ik had al begrepen dat het erom gaat dat je draadloos wil ?

Haal blauwe kabel dan tussen netgear router en pc1 weg.


stap 3

maak met pc1 en pc1 draadloze verbinding met de netgear router



***********
sweex kun je evt ook wel gebruiken als je wilt maar lijkt me een beetje overbodig.


Ik hoop dat dit een eventuele oplossing is voor je
TCP_IP voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door TCP_IP op 25 juli 2008, 23:46
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'naast livebox 2 routers gekrest?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
playstation aansluiten naast de desktop Huawei meer apparaten aansluiten : 2 27 okt 2018
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
half miljoen wifi-routers lek Huawei configuratie en problemen : 7 04 jan 2013
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Advertentie