obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
naast livebox 2 routers gekrest?
rrozema
TCP_IP: Je breekt inderdaad in. Maar je zegt precies hetzelfde als ik. Alleen wil ik het even in wat kleinere stapjes doen, want er gaat iets niet goed. De pc krijgt geen ip gegevens van de dhcp van de netgear, zelfs niet als de netgear naar z'n fabrieksinstellingen is gereset.

Dus Lidy: Alle info die TCP_IP geeft klopt wel, maar doe dat nu nog even niet in 1 keer. We staan nog aan het begin van dat traject en er is een kink in de kabel op dit moment die we eerst moeten oplossen voordat we verder kunnen gaan.

Stuur de output van ipconfig /all nog eens nadat je je pc2 enkel met de blauwe kabel op de netgear hebt zitten, de gele kabel zit niet in de netgear. De sweex usb is uit de pc en de pc is opnieuw opgestart. Je pc moet nu van de netgear een ip adres hebben gekregen dat ofwel in de range 192.168.1.x of 192.168.0.x ligt. Ik wil graag de output van ipconfig /all in deze situatie zien. Die kun je niet rechtstreeks posten, want je kunt vanaf die pc niet het internet op in die situatie. Dus doe het via een file zoals eerder beschreven.
 
lidy
SmileOok goedemorgen "inbreker" TCP_IP!
Wat mij betreft ook een goede optie...zoals op elk forum die bedoeld is voor "elkaar helpen" het niet om prestiges of ego gaat, maar om delen van ervaringen en te leren van elkaar toch?

7 jaar geleden wist ik nog niet eens hoe bij wijze van spreken een pc aan/uit moest Shock
Meeste viel te leren door eindeloos fouten maken en te herstellen waar mogelijk Wink

Quote

* ik had al begrepen dat het erom gaat dat je draadloos wil ?


Op zich hoeven hier de pctjes niet op draadloos, beiden hebben ook geen wifi LAN-kaarten aan boord.
Daar is die usb-Sweex ff voor aangekocht en neem ik ook mee zodra ik eens ergens moet overnachten en hele PC dan mee moet tuurlijk Cool

Maar hier moet het netwerkje tuurlijk ook goed en draadloos gaan werken, komen hier geregeld mensen op bezoek, of familie/loge 's voor soms langere tijd die via laptops interpret willen.Smile

En voor mezelf als iets puur praktisch ook...zodra deze pc eens krest is PC1 weliswaar stuk ouder en trager, maar probeer ik wel steeds zo up to date mogelijk te houden en pomp via netwerkje ook geregeld de back-ups/images er naar over.
Externe HD en usb stick zijn wel handig, maar alles kan stuk gaan en data-verlies geven..... omdat voor mij heen en weer lopen en bukken enz. dus lastig is, liever via goed werkend netwerkje dit doenWink

Tussendoor dit weekend probeer ik met buurman en goede vriend, je tips en van de anderen hier lekker uit, en al snap ik nog veel te weinig van al deze termen en instellingen op netwerk gebied, ooit zal ook hier wel een "kwartje vallen" lijkt me Smile


uhhhhhhh ben al meer dan uur bezig dit te posten hier maar komt steeds dit in beeld:

Quote

De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.

* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer over enkele ogenblikken opnieuw.

* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.


Server/netwerkprobleempje? :pFrownGrinAngry













 
lidy

Quote

rrozema schreef:

Quote

lidy schreef:
Wat nu?Frown


Post de output van ipconfig /all van je pc (die aan de netgear hangt) nog eens opnieuw?


Langzaam aan worden we hier nog gekker dan we al waren geloof ikShock

Op geen enkele manier tot nu toe komt de netgear in beeld via Ipconfig en kladblok, is wel aangesloten en verbonden met blauwe kabel naar PC....

2 LAN verbindigen zijn ontkoppeld/ niet-verbonden en we zien nu dit:

Quote

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: CC1056895-A

Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:

Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend

IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja

WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee



Ethernet-adapter LAN-verbinding 3:



Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

NVIDIA nForce Networking Controller #2

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-19-DB-4C-39-DE
 
TCP_IP
pc hangt met blauwe kabel direct aan netgear en krijg je deze output ?
 
mesa57
Kabel of netwerkkaart gaar ?
 
lidy

Quote

TCP_IP schreef:
pc hangt met blauwe kabel direct aan netgear en krijg je deze output ?


uhhh jeps dusFrown
 
TCP_IP

Quote

Ethernet-adapter LAN-verbinding 3:
Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld


ben met mesa eens... netwerkkabel is niet meer goed, of je netwerkkaart .. denk niet ethernet(lan)poort van netgear...
 
lidy

Quote

TCP_IP schreef:

Quote

Ethernet-adapter LAN-verbinding 3:
Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld


ben met mesa eens... netwerkkabel is niet meer goed, of je netwerkkaart .. denk niet ethernet(lan)poort van netgear...


Tja ik weet en snap het allemaal niet meerFrown
Netgear is nog maar 2-3 weken oud, netwerkkabel is ook nieuw, en de ingebouwde LANkaart is weliswaar oud, maar zodra ik PC gewoon via de livebox aansluit is er wel gelijk goede verbinding....
 
rrozema
Kijk dat bedoel ik nou met "er zit iets fout". (sorry voor de radiostilte, ben het weekend weg geweest).

Volgens mij moet je toch echt 2 netwerkaansluitingen achter op je pc hebben. Ik zou graag zien dat je die andere eens probeert.

Bij ontbreken van die 2e poort moet je maar eens gaan proberen de eerste te herstellen. De eerste poging kun je het eenvoudigst doen door (je had XP draaien, toch he?) naar je configuratiescherm te gaan en daar 'Netwerkverbindingen' te openen. Onder "LAN- of snelle internetverbindingen" zul je minstens 1 verbinding zien die op jouw netwerkkaart betrekking heeft. Klik daar rechts op en kies 'herstellen' in het menu.
 
lidy

Quote

rrozema schreef:
Kijk dat bedoel ik nou met "er zit iets fout". (sorry voor de radiostilte, ben het weekend weg geweest).

Volgens mij moet je toch echt 2 netwerkaansluitingen achter op je pc hebben. Ik zou graag zien dat je die andere eens probeert.

Bij ontbreken van die 2e poort moet je maar eens gaan proberen de eerste te herstellen. De eerste poging kun je het eenvoudigst doen door (je had XP draaien, toch he?) naar je configuratiescherm te gaan en daar 'Netwerkverbindingen' te openen. Onder "LAN- of snelle internetverbindingen" zul je minstens 1 verbinding zien die op jouw netwerkkaart betrekking heeft. Klik daar rechts op en kies 'herstellen' in het menu.


Ja, uiteindelijk moet dit goed komen en hoe komen we allen samen nog wel uit hoop ik Smile
Bedoel je met : Ik zou graag zien dat je die andere eens probeert..... dat je nog wel die reserve PC1 in woonkamer bedoelt?
Wordt hier beetje rare week.. hele woonkamer moet leeg voor komende woensdag, pffff is nu boven de 32 graden hier... want er komt nieuw laminaatvinyl in ...houdt hoop gesleep en helpers over de vloer, gesleep met dingen naar slk en tuin...hopelijk kan hele pc hoekje blijven staan (tijdelijk op zo'n mini pc meubeltje op wielen) en dan ff tussendoor de ruimte voor evt foto's achterkant, binnenkant maken en meer testen?

Op moment en zoals ik al schreef zijn beiden weer via vaste kabel op de livebox aangesloten, hoewel Netgear nog wel aanstaat en aangesloten , voor soms die testjes tussendoor steeds...
Zoals op plaatjes staat in kamer (PC1) nu alles zo:
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'naast livebox 2 routers gekrest?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
playstation aansluiten naast de desktop Huawei meer apparaten aansluiten : 2 27 okt 2018
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
half miljoen wifi-routers lek Huawei configuratie en problemen : 7 04 jan 2013
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Advertentie