obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Bij herstarten laptop vindt ie modem (wireless) niet meer
Hans1966
Hallo, ik heb een Livebox (wireless) van Orange (met Orange-kaart) en ik heb het volgende probleem: we werken met drie laptops op de livebox (onboard card), gaat allemaal prima, maar als de laptop wordt uitgezet en vervolgens weer aan, dan kan ie geen verbinding meer vinden met de Livebox. Herstarten we de Livebox dan weer, dan wordt er weer een prima verbinding gelegd. Waar zou dit aan kunnen liggen? Van telkens de Livebox weer opstarten word ik ook een beetje simpel....Sad
Gewijzigd door Hans1966 op 23 juli 2008, 20:15
 
rrozema
Als je de laptop hebt geherstart, heeft ie dan wel een ip adres gekregen? Of heeft ie dan een adres in de 169.x.x.x reeks?

Welke letterlijke melding krijg je bij 'kan geen verbinding meer vinden'?
 
TCP_IP
ligt waarschijnlijk aan de livebox dan, vermoed dat ip adressen op gegeven moment nie tmeer worden uitgedeeld en daardoor geen verbinding.
zou je evt als volgt kunnen testen d.m.v. handmatig ip adres op je laptop in te stellen. Als daarna nog niet lukt heb je dat iig uitgesloten.
Mogelijk biedt harde reset van je livebox uitkomst ?
 
Hans1966
De ip-adressen worden netjes uitgegeven, in de 192. - - - range, daar kan het volgens mij niet aan liggen. En wat betreft een melding: hij geeft gewoon aan dat ie geen verbinding kan maken met het draadloze netwerk. Welke specifieke melding zou je willen hebben?
 
rrozema
Ik wil graag de tekst die je krijgt op je scherm. Om te bepalen van welk onderdeel je die melding krijgt.

Probeer je channel eens te veranderen. Zoek met network stumbler een kanaal op dat zo ver mogelijk van alle kanalen bij jou in de buurt vandaan ligt. Dan krijg je het sterkste signaal en de beste mogelijkheden om verbinding te maken.

Loop met netstumbler draaiend op je laptop vanaf je access point naar je normale werkplek en zoek daarna een geschikt kanaal uit.
Gewijzigd door rrozema op 25 juli 2008, 22:33
 
TCP_IP
vreemd verhaal toch !

ehmm er zijn verschillende meldingen, bijvoorbeeld netwerk mogelijk buiten bereik, beperkte of geen verbindingsmogelijkheden...

maar 2 dingen spreken elkaar tegen, laptops krijgen ip adres maar geen verbinding ?!
bedoel je wanneer normale verbinding word opgezet krijgt hij dat adres ? maar als hij geen verbinding kan maken zal hij ook geen ip krijgen...

ik doe maar een gokje maar schakel mac-filter eens uit op de livebox, gaat via liveboxpagina onder tabblad draadloos netwerk op pagina 192.168.1.1 (deze kopieren in adresbalk internet explorer)
 
Hans1966
Probleem is denk ik simpeler. Ik vermoed dat het iets is van Vista. Het vreemde is dat het signaal van het modem wel wordt opgepakt en herkend, alleen wordt er geen verbinding mee gemaakt. Bij de verbinding zegt ie "onbekend netwerk" maar tussen haakjes zet ie wel de naam van het modem erachter. Ook de signaalsterkte is optimaal. Ik heb al veel instellingen geprobeerd, niks lijkt te helpen, behalve nog steeds het modem herstarten, als de pc dan aan is, dan pakt ie m wel meteen.
 
Puma
Dit kan inderdaad erg verwarrend zijn in Vista.

Wat je kunt proberen:

Start>Netwerk>Netwerk centrum (bovenaan)

Links klik je dan op "Draadloze netwerken beheren"

Verwijder alle netwerken die je daar ziet en schakel je WIFI verbinding van de laptop uit. Voeg de verbinding opnieuw toe (gewoon WIFI weer aanzetten en verbinding maken).

Denk eraan dat je onderaan de Livebox op het "REG" knopje drukt!
Alvorens je weer verbinding probeert te maken.

Je hoort vervolgens een scherm te krijgen, nadat je verbinding hebt gemaakt. Op dat scherm kies je voor "Thuis netwerk".
Kies je iets anders? Dan zal het niet werken!!!! ivm beveiliging in Vista.
Gewijzigd door Puma op 26 juli 2008, 17:51
 
Sluimer
Nee, het is geen VISTA probleem volgens mij. Hebben hier 1 PC via een kabel aan de LIVEBOX gekoppeld en 2 LAPTOPS + de WII draadloos. De PC (VISTA) met de kabel verbinding heeft altijd een werkende internetverbinding. Hiervoor is een reset van de LIVEBOX nooit nodig. Voor zowel LAPTOP 1 (XP) als de 2e (VISTA) moeten we regelmatig de LIVEBOX een reset geven. Hierna is er direct weer een verbinding. De ene LAPTOP maakt gebruik van een ingebouwdkaartje en de 2e via de dongel. Onderling, kaartje <> dongel uitwisselen, maakt niets uit. Indien de LAPTOPS geen vebinding hebben en ik plug een 2e netwerkkabel vanaf de LIVEBOX in een van de LAPTOPS, dan heeft deze direct zonder reset van de LIVEBOX een werkende internet verbinding. Het probleem zit dus duidelijk in de draadloze verbinding. In eerste instantie dachten wij dat het probleem te maken zou hebben met de aangesloten WII. Afkoppelen van deze maakt echter geen verschil. Wat wel vreemd is, is dat de WII die ook draadloos aangesloten is, net als de PC, altijd een werkende internetverbinding heeft.
Gewijzigd door Sluimer op 26 juli 2008, 22:22
 
mesa57
Heb je dit probleem altijd al gehad ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bij herstarten laptop vindt ie modem (wireless) niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie