Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
HELP draadloosnetwerk opzetten
|
|
Dumpie |
Geplaatst op 26 July 2008, 07:45
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 26 Jul 2008 |
vraagje: ik ben een compleet leek op dit gebied. Ik wil een netwerk bouwen met de live box en een externe harde schijf. Ik heb 2 laptops en een computer die alle draadloos internetten via de livebox. Wat moet ik doen (mijn vraag)? ik wil een externe harde schijf op de PC aansluiten en er voor zorgen dat de harde schijf, en de computers elkaar zien en dat ze alleen op de externe harde schijf kunnen komen als de PC aan is. AUB uitgebreide beschrijving, ik ben echt een leek!!! alvast bedankt |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 26 July 2008, 10:26
|
Activiteit » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
Er is geen verschil tussen een interne of externe harde schijf die je op je PC aansluit. Beide kun je delen in het netwerk zodat andere pc's er gebruik van kunnen maken (bestanden delen). Zoek eens in de windows help hoe je dat precies moet doen. |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 26 July 2008, 12:10
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
netwerkschijf aansluiten op je pc. ga naar deze computer rechtermuisklik externe HDD en kies voor delen zodat dit een share word als alle pc's verbonden zijn met livebox heb je al een netwerk. om schijf te zijn kun je ip adres van pc invullen die HDD heeft aangesloten ga dan naar de betreffende pc start uitvoeren vul in cmd vul in zwarte scherm in ipconfig noteer het ip adres (192.168.1.10 bijvoorbeeld kan ook op 11/12/13 eindigen) ga naar een laptop, open een venster en vul daar het ip adres in (zonder http) in de 'adresbalk' je zou dan gedeelde mappen/schijven kunnen zien |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 26 July 2008, 12:17
|
Activiteit » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
Quote TCP_IP schreef: netwerkschijf aansluiten op je pc. Het is geen netwerkschijf, maar een externe schijf. Zoals je verderop wel schrijft |
|
|
TCP_IP |
Geplaatst op 27 July 2008, 14:14
|
Activiteit Berichten: 2727 Lid sinds: 24 Feb 2008 |
dat bedoelde ik was net wakker en vrij brak toen ik het schreef maar als je de hele schijf deelt moet deze ook te zien zijn als share toch ? hoor graag of dit de oplossing is/was Dumpie |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HELP draadloosnetwerk opzetten', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
een gameserver opzetten? | Livebox configuratie en problemen | : 37 | 08 Jun 2007 |
Advertentie