obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Livebox als bridge
funkybee
Hoi all,

Ik heb jaren geleden een Wanadoo ADSL Lite abbo afgesloten en alles werkt hier prima. De Speedtouch 510 heb ik als bridge ingesteld en daarachter zit een Sitecom DC202 router/firewall. Als computers heb ik 2 Windows machines en een iMac. Met deze iMac zet ik vaak een VPN-verbinding op naar de bedrijfsserver.

Nu wil ik dit jaar overstappen naar een Online ADSL Extra abbo met een Livebox (voorlopig alleen ADSL, geen telefonie). Volgens de snelheidstester woon ik in een gebied met 8Mbits snelheid. Dat is voor mij een downstream verdubbeling.

Kan ik met deze thuisconfiguratie probleemloos overstappen naar het ADSL Extra abbo? Ik wil graag weer de Livebox als bridge instellen, zodat de Sitecom mijn thuisnetwerk weer controleert.

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven. Zo niet, dan zie ik dat wel.

Greetz,
FunkySmile
Gewijzigd door funkybee op 30 juli 2008, 10:15
 
mesa57
De livebox is als bridge in te stellen, maar wellicht kun je de sitecom direct op de adsl lijn aansluiten. De livebox verliest wel zijn bridge instelling na een reset of software updates dacht ik.
 
rrozema
Ga er maar van uit dat de livebox niet als bridge is in te stellen. Het kan wel, maar is erg lastig en inderdaad zoals mesa al zegt, elke keer dat je livebox opnieuw wordt opgestart, is ie z'n bridge instellingen weer kwijt.
 
funkybee

Quote

mesa57 schreef:
… maar wellicht kun je de sitecom direct op de adsl lijn aansluiten.

Bedoel je dat ik de UTP kabel vanuit de meterkast direct op de Sitecom moet aansluiten? De Sitecom is toch geen modem?

Quote

rrozema schreef:
Ga er maar van uit dat de livebox niet als bridge is in te stellen. Het kan wel, maar is erg lastig en inderdaad zoals mesa al zegt, elke keer dat je livebox opnieuw wordt opgestart, is ie z'n bridge instellingen weer kwijt.

Dit vind ik op z’n zachtst gezegd erg gebruikersonvriendelijk van de Livebox. Waarom worden home-made instellingen niet bewaard? Ik haal de Speedtouch af en toe van de stroom (bij onweer bijvoorbeeld). Na het inpluggen kan ik gewoon weer verder met mijn eigen instellingen. Dat is gebruikersvriendelijkheid.
Hoevaak wordt een Livebox ge-updated per jaar? Wordt dit aangegeven of gebeurt dat zonder melding?

Ik vraag me af: als dit een onoverkomelijk probleem blijft, zijn er dan andere mogelijkheden voor mij om toch met een gebridge-te modem te kunnen werken?
Gewijzigd door funkybee op 30 juli 2008, 10:14
 
mesa57
Ik vraag me af waarom je perse bridged wilt werken ?
 
funkybee
Het ADSL signaal komt bij mij thuis bij de meterkast binnen en mijn werkplek bevindt zich aan de andere kant van het huis.
Ik heb destijds van Wanadoo te horen gekregen dat het verstandig is om de kabel tussen binnenkomst meterkast en modem zo kort mogelijkheid te houden. Vandaar det het modem in de meterkast staat.
Vanuit de Speedtouch loopt een UTP kabel naar mijn werkplek, waar de Sitecom staat. Vanuit daar vormen 4 apparaten het thuisnetwerk.
Tijdens het aanleggen destijds van dit netwerk had ik grote problemen om de Speedtouch als DHCP-server te laten draaien. Vandaar dat ik gekozen heb om de Sitecom deze taak over te laten nemen. Dit werkt goed en aangezien ik niet superveel ervaring heb met netwerken is mijn motto: ‘never change a winning team’.
Het meest ideaal is dat de Speedtouch gewoon blijft werken met het nieuwe abbo, maar ik neem aan dat de Speedtouch de 8Mbit verbinding niet kan verwerken.

Ik weet niet of het makkelijk is om een netwerkje te bouwen achter een Livebox. Ik bedoel met de apparaten die nu in mijn netwerk draaien (iMac, 2 Windozen (waarvan 1 draadloos) en een netwerkprinter)).

Misschien zie ik beren op de weg die er niet zijn.
 
mesa57
Je kunt de livebox gewoon in de meterkast plaatsen en dan verbinden met de de sitecom via de UTP kabel. De livebox hoeft niet in bridge mode te staan, want je kunt de sitecom ook gebruiken als switch (dus niet als router) door hem een IP adres in de livebox range (192.168.1.x) te geven en de UTP kabel in een van de lan poorten te stoppen. Je gebruikt dan de router functies van de sitecom niet meer, dus schakel ook dhpc op de sitecom uit. In de FAQ kun je meer vinden bij het onderwerp 'router achter de livebox'.
 
rrozema
In de faq (http://online.gebruikers.eu/faq.php?c...p?cat_id=8) staat dit topic. Hierin worden beide mogelijkheden beschreven. Degene die mesa57 bedoelt is de router als switch/access point methode. Een heel simpele manier om je huidige sitecom te blijven gebruiken in het 'nieuwe' netwerk van de livebox.

De stappen zijn simpel:
- geef je sitecom router een adres in de range 192.168.1.x, voor zover hij dat nog niet heeft. x mag echter niet 1 of 10 - 50 zijn. 2 of 9 zijn voorbeelden die wel werken.
- zet in je sitecom de dhcp server uit.
- sluit je sitecom aan op een van de beide poorten van de livebox, de kabel loopt echter niet naar de WAN poort van je sitecom, maar naar een van de LAN poorten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox als bridge', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Bridge modus Support Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 06 apr 2020
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Werkende Bridge Modus Zyxel meer apparaten aansluiten : 8 14 mrt 2019
zyxel modem in bridge mode Zyxel configuratie en problemen : 2 12 nov 2017
Advertentie