obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
access point vraag
rob1987
ik wil voor mijn laptop een access point kopen omdat ik in de FAQ lees dat dit de beste keuze voor mij is.

wat mij alleen nog niet duidelijk is het volgende:
in de FAQ lees ik:
access point
- het AP kan op een door te kiezen plek geplaatst worden waar deze de beste dekking in het gehele huis oplevert,

ik wil het kastje daarom midden in het huis zetten.
alleen hoe communiceert het kastje dan met mijn livebox? deze staat in de meterkast.

verder vroeg ik mij af of het klopt dat de Linksys WAP54G de beste keuze is of zijn er nog betere? Smile
Gewijzigd door rob1987 op 03 augustus 2008, 11:56
 
Puma
De accespoint zal dan via een UTP kabel moeten communiceren met de Livebox.

Je kunt altijd proberen deze in de meterkast te plaatsen. Heb je geen genoeg ontvangst in het hele huis? Dan kun je deze altijd verplaatsen.

De WAP54G is inderdaad de beste keuze. Goede dekking, alleen een accesspoint en betrouwbaar.

Installeren

Kabeltje in de livebox
Even wachten
Klaar

Verbinding maken

Drukt linksvoor op het knopje van de WAP54G
Maak verbinding via je laptop
Verbinding wordt automatisch opgezet en beveiligd.

Kopen?

Dit zijn alle leveranciers die het kunnen leveren

http://tweakers.net/pricewatch/53325/...ap54g.html

Zoals je ziet, levert Cool-prices.nl ze met de goedkoopste prijs.

Succes
Gewijzigd door Puma op 03 augustus 2008, 12:33
 
rrozema
de wap54g is een 54Mbit/sec access point. Je kunt tegenwoordig ook 300Mbit/sec krijgen. De wap54g is een betrouwbaar en goed werkend access point, maar er zijn wel betere. Ook van linksys: bijvoorbeeld de WAP4400N. Die is ook betrouwbaar maar levert, zelfs als je geen n-clients hebt, een veel groter bereik en dus snellere verbinding op.
 
Puma
Ik was niet op de hoogte van een opvolger. Ik zoek er namelijk zelf ook twee! Ik heb nu 2 WAP54G accesspoints en ik wil die upgraden.
Gewijzigd door Puma op 03 augustus 2008, 22:31
 
rob1987
Bedankt voor de uitleg!

ps. als je jouw WAP54G's wilt verkopen heb ik eventueel wel interesse Grin
Ik heb er namelijk twee nodig, niet gelijk nu hoor. maar binnen ongeveer 4 weken.
Als je het wat vind mag je mij pm'n.
Gewijzigd door rob1987 op 04 augustus 2008, 09:20
 
Puma
Ik verkoop ze wel, maar dat wordt op z'n vroegst in oktober.
Wellicht dat marktplaats een uitkomst biedt?
 
mesa57
@Rrozema :

Ik dacht dat jij een buffalo wireless fan was ?

Quote

M'n bestelde wireless routers zijn dan toch eindelijk binnen. Ik heb de Buffalo WHR_HP_54G uitgekozen. Ze kosten maar 45 euro, ze zenden met high power en ze zijn super gevoelig in de ontvangst en wat nog belangrijker is: je kan er DD_WRT firmware in laden.

Ik heb er gelijk 2 besteld; eentje gebruik ik nu als access point en de ander gebruik ik als broadband router + access point. En ik heb 100% dekking in m'n hele huis: op alle 3 de verdiepingen! Als ik door huis heen loop en ik kom dichter in de buurt van het 2e access point, dan schakelt m'n laptop automatisch over op dat 2e access point. En dat allemaal terwijl ik met m'n oude router op 1 verdieping afstand vanaf de router al vrijwel helemaal geen ontvangst meer had. Ik heb ook even buiten gelopen met m'n laptop; bleek dat ik bijna tot aan het eind van het blok nog ontvangst had... Toch maar even wat minder vermogen ingesteld, dan kunnen de buren ook nog draadloos internetten


Dan zou ik die toch ook aanraden ?
 
rrozema
Klopt. Ik heb er zelf 2 van en ben er helemaal weg van. Maar dat is vooral omdat ze goedkoop zijn en goede hardware hebben. Ik weet alleen niet hoe goed ze voldoen met de originele firmware, ik zet er zelf namelijk direct dd-wrt in. dd-wrt installeren is niet moeilijk, maar als je het nog nooit gedaan hebt kan het zenuwslopend zijn. O.a. omdat je overal gewaarschuwd wordt dat je je router er mee kan 'bricken ', oftewel onbruikbaar maken. De kans daarop valt in de praktijk echt wel mee maar hij bestaat wel. Vandaar dat ik ze niet zo maar aan iedere beginner (in de ruimste zin van het woord) wil aanraden.

Bovendien is het nog best wel lastig om ze te vinden; ze zijn in Nederland haast niet te krijgen. De linksys access points vormen -zo van de plank- een prima product en zijn wel goed verkrijgbaar voor een heel redelijke prijs.

Trouwens, als je een linksys wrt54g router aanschaft, dan kan je er later alsnog ook dd-wrt op installeren om zo wel alle features die dd-wrt biedt beschikbaar te krijgen. De enige nadelen ten opzichte van de buffalo zijn dan nog:
- de hoeveelheid intern geheugen van de router (de meeste modernere wrt54g versies hebben maar een beperkte hoeveelheid intern geheugen hierdoor kan het zijn dat je een beperkte feature set van dd-wrt moet kiezen)
- het ontbreken van de ontvangst versterker die de whr_hp_54g juist zo handig maakt om een groot draadloos bereik te realiseren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'access point vraag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen : 14 08 nov 2018
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Advertentie