obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
tweede comp wil niet meer
appie
Gisteren van Orange helpdesk de instellingen gekregen voor mijn tweede computer en heb inderdaad internet gehad.Daarna geprobeerd een draadloos netwerk te maken,maar dat ging niet goed.Helaas wilde mijn 2de comp toen niet meer op internet.Heeft volgens icoontje wel verbinding met de livebox,maar kan hem niet pingen.Werk met XP en livebox zonder extra router.Firewall staat af,nog geen antivirusprogramma.Livebox al gereset en reg ook ingedrukt,maar geen succes. Iemand een idee?
Gewijzigd door appie op 08 augustus 2008, 19:44
 
TCP_IP
verbind pc met de livebox via een kabel
schakel WEP beveiliging en MAC-adres (filter) UIT...

stel handmatig een ip in bij je wifi verbinding... kijk eens of je dan draadloos verbinding krijgt (haal netwerkkabel wel eruit als je verbinding probeert te maken)
indien niet lukt.. verander kanaal (tabblad draadloos netwerk) naar 3 of 6 en nog een poging....

kan zijn dat ander draadloos netwerk op zelfde kanaal uitzend en stoort met de jouwe ... veel oorzaken... probeer bovenstaande eerst even
 
appie
Ik kan wel zien dat ik samen met een ander netwerk uit de buurt op kanaal 10 zit,dus dat kan heel goed het probleem zijn.
Bij het opstarten zie ik heel even het liveboxicoontje oke en dan weer als verbroken.
Nu alleen nog even een probleem oplossen met de pop-up blokkering,die blijft namelijk ingeschakeld,ook als hij af staat
Gewijzigd door appie op 09 augustus 2008, 22:24
 
appie
Kanaal van livebox (verbinding type G) veranderd naar 3,maar op verbindingenlijstverbinding is de andere (type Cool ook gewisseld naar 3! Verder geen verandering.
Nog wat andere instellingen waar jullie misschien iets mee kunnen:
LAN instellingen:instellingen van explorer overnemen en by proxyserver niets aangevinkt.(in lichtgrijs adres 192.168.1.1 poort 110).
Bij de liveboxinstelling staat bij firewall:geen poorten gedefinieerd.
 
TCP_IP
LAN instellingen:instellingen van explorer overnemen
vink in dat schermpje ALLES uit... belangrijk

krijg je wel een ip-adres van je livebox ?

kun je vinden als volgt:
start>> uitvoeren
vul in 'cmd'
vul in 'ipconfig'
post output hiervan eens als hij aangeeft 'dat er verbinding is'


als ip adres met 169.x.x..x begint is het niet goed, met 192.168.1.x wel

kun je overigens wel een goeie verbinding opzetten als alle beveiliging uitstaat zoals vermeld in mijn vorige post ?
 
appie
ipconfig geeft de juiste instellingen 192.168.1.14 voor ipadres en 192.168.1.1 voor standaardgateway.
MAC fillter uitgeschakeld geen succes.Moet eerst livebox installeren op de 2de computer om wep uit te schakelen want krijg geen popup schermen meer op hoofdpc (blokkering staat wel uitgeschakeld)
 
TCP_IP
is het ip handmatig ingesteld ?
 
appie
Ja
 
TCP_IP
wat heb je aan beveiligingssoftware geinstalleerd ?

alles uitzetten in ieder geval
 
appie
Op deze 2de computer staat nog geen beveiliging en firewall staat af,toch accepteert hij de livebox niet.Die wordt bij het opstarten meteen weer verbroken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'tweede comp wil niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Playstation 4 nooit meer verbindingsproblemen. Zyxel meer apparaten aansluiten : 1 23 sep 2019
Advertentie