obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Speedtouch 546v6
zigginl
Heb eindelijk van orange een nieuwe ST gekregen (ST5x6v6 Orange R6.1.0.5). Krijg standard ip adres 10.0.0.138, wat zeer irritant is gezien ik andere dingen geconfigd heb met fixed ip adres, maar ok.

Vraag nu:
- ten eerste - klopt het dat de ST langzamer is (volgens speedtest.net) dan de LB? Haalde met de LB 13.000 kb/sec, met ST 11.000 kb/sec.
- ik heb een linksys erachter gehangen (fixed ip 10.0.0.120) - moet ik hier de DHCP uitzetten dan? Op zich zitten alle kabeltjes in de Linksys en maar 1'tje in de ST.
- kan ik de software upgraden (heeft dit voordelen) of ben ik dan weer alle orange special settings kwijt?

dank alvast,
 
iMaccer
Ik had eerder ook een ST546 (zelf gekocht) zodat de oude ST510 de beloofde snellere verbinding niet in de weg zou staan.
Tijdens het invoeren van ADSL2+ instellingen voor Orange werd het modem opeens onzichtbaar en was niet meer te benaderen. Heb hem naar een vriendelijke zaak in de buurt gebracht die hem voor mij weer aan de praat kreeg. Moesten wel wat truken uithalen.
Daarna de settings toch kunnen invoeren en het modem werkte. Ook ik had een Linksys RVS4000 router erachter geplakt, die ik ook maar moeizaam aan de praat kreeg (heb een Mac, vandaar) maar opeens lukte het wel. Heb hem nu zelfs nog steeds achter het modem van UPC zitten (kinderlijk eenvoudig instellen) en doet het nog goed.
Volgens mij is de ST 546 zeker niet langzamer dan de LB.

Ik dacht dat je inderdaad DCHP moet uitzetten in de router.

Succes!
 
zigginl

heb hier zelf ook een mac - had geen problemen met instellen, maar heb wel problemen met ip adres range te veranderen van 10.0.0.1 naar 192.168.1.1 (gewoonte dier he...)
maar goed; heb ik vrede mee gesloten - alles werkt nu (redelijk stabiel) dus wil er verder maar niet meer aan pielen...
Smile
 
mesa57
Ik heb een ST546, oude model, en die is zeker langzamer dan de livebox zonder DMT tweak. De DMT tweak is niet meer beschikbaar voor nieuwe speedtouch modems.
 
zigginl

en ik heb dus 'nieuwe modem' met die v6?
Is er geen andere tweak/tool voor dit nieuwe modem?
 
TCP_IP
v6 betekent alleen je firmware versie
beschouw de ST546 nou niet bepaald als nieuw... en meen dat Rrozema dezelfde heeft en deze met DMT-tool ook getweaked heeft...
dus moet gewoon kunnen lijkt me
 
zigginl
waar kan ik zo'n tool vinden? dan probeer ik het gewoon...
 
TCP_IP
http://dmt.mhilfe.de/

raad het voor beginners niet aan (zelf geen ervaring mee trouwens maar goed)
rrozema heeft in verleden een heel artikel eromheen geschreven, als het misgaat of verkeerd instelt kan zijn dat je modem onbruikbaar word

lees dit even goed door o.a.

http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_21141
 
zigginl
DTM draait in .net - ik draai in .mac Sad dus dan werkt het uberhaupt niet lijkt me?
 
mesa57
juiste conclusie haha
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch 546v6', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
FTPserver achter Netgear router achter Speedtouch 516 v6 niet bereikbaar vanaf internet Eigen modem meer apparaten aansluiten : 2 19 jul 2012
Speedtouch 546 v6 hoe instellen? Eigen modem configuratie en problemen : 21 28 feb 2012
Advertentie